Ik heb een aantal jaar geleden een tweedehands Koga Randonneur (zie bijlagen voor de foto’s) gekocht waar ik inmiddels al erg veel plezier aan beleefd heb. Echter begint het stuur me steeds meer te irriteren. Het is echt een draak en ik vind eigenlijk geen van de mogelijke posities écht fijn. Tijdens langere tochten betrap ik mezelf er steeds op dat ik het stuur vasthoud met mijn handpalmen naar buiten gedraaid, waar ik vervolgens, heel logisch, last van mijn ellebogen van krijg.
Daarnaast vind ik dat de fiets wat wiebelig stuurt. Het voelt niet enorm stabiel. Ik vermoed dat dat laatste komt doordat ik het stuur erg verticaal heb staan. Of zou het gewoon een eigenschap zijn van deze fiets?
Kan ik op deze fiets een recht (en breder) stuur (met Ergon handvatten en bar ends) zetten? Of is deze fiets daar eigenlijk niet geschikt voor?
Daarnaast vind ik dat de fiets wat wiebelig stuurt. Het voelt niet enorm stabiel. Ik vermoed dat dat laatste komt doordat ik het stuur erg verticaal heb staan. Of zou het gewoon een eigenschap zijn van deze fiets?
Kan ik op deze fiets een recht (en breder) stuur (met Ergon handvatten en bar ends) zetten? Of is deze fiets daar eigenlijk niet geschikt voor?