Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Brokken topic - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Brokken topic

168 berichten
Ik dacht eerst dat de derailleurkabel gescheurd was, maar die naaf heeft ergens in zijn leven een keer een tik gehad of is gewoon niet berekend op wat jij er van verwacht. De wisselende spanningen op de spaken zorgen dan voor de rest. Dit is zeker niet je Cube?
_Peter_ schreef:
di 28 jul, 2020 23:10
Ik dacht eerst dat de derailleurkabel gescheurd was, maar die naaf heeft ergens in zijn leven een keer een tik gehad of is gewoon niet berekend op wat jij er van verwacht. De wisselende spanningen op de spaken zorgen dan voor de rest. Dit is zeker niet je Cube?
De buitenkant van de derailleurkabel moet inderdaad vervangen worden.

Dit is niet mijn Cube, maar een Stevens Randonneur. Die moet mijn gewicht en bagage (samen minder dan 100 kilo, in het verleden overigens wel een stukje meer) makkelijk kunnen hebben. Het lijkt me inderdaad dat die scheur al langer geleden is ontstaan en dat hij door het vaak slechte wegdek in Duitsland verder is uitgescheurd
Da's een flink stuk kapot idd. En nu? Toch naar een Duitse fietsenmaker?
Fedor schreef:
wo 29 jul, 2020 07:05
Da's een flink stuk kapot idd. En nu? Toch naar een Duitse fietsenmaker?
Nee, we waren in Straelen, net over de grens bij Venlo. Een dagje fietsen van huis. Onze dochter heeft ons opgehaald.
FransD schreef:
wo 29 jul, 2020 09:17
Fedor schreef:
wo 29 jul, 2020 07:05
Da's een flink stuk kapot idd. En nu? Toch naar een Duitse fietsenmaker?
Nee, we waren in Straelen, net over de grens bij Venlo. Een dagje fietsen van huis. Onze dochter heeft ons opgehaald.
Da's dan toch een beetje mazzel bij een pechgeval ;)
DaVinci schreef:
di 28 jul, 2020 22:22
Daar heb je deze voor: https://www.grippaz.com/
Zijn best sterk en bestand tegen olie, vet, thinner enz.
Dat was misschien wel een goed idee geweest ....

Afbeelding
Net 8 jaar oud en nu al kapot.
tas.jpg
Daar hebben ze gelukkig vervangers voor, je bent namelijk niet de eerste die dat overkomen is.
_Peter_ schreef:
vr 31 jul, 2020 09:22
Daar hebben ze gelukkig vervangers voor, je bent namelijk niet de eerste die dat overkomen is.
Is alleen ff lastig monteren zo te zien. Of kan de band-lus in stand blijven bij een nieuwe sluiting?
Ik dacht ook lastig maar als je heel even zoekt kom je idd snel bij een oplossing:
image.jpg
(plaatje van internet)
Of ga even naar een kledingreparatiewinkel, sommige hebben ze ook liggen, want het moet wel passen, en niet elke sluiting is dezelfde. Zelfs bij Ortlieb niet.
Of neem gewone metalen gespen, zoals mijn Karrimor tassen die hebben. Al sinds 1977 nooit kapot!
DSCF2680.JPG
Die gespen gaan inderdaad niet kapot, echter wel de metalen klembeugels om hem aan je bagagedrager te hangen, ook niet leuk.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 03 aug, 2020 12:31
Of neem gewone metalen gespen, zoals mijn Karrimor tassen die hebben. Al sinds 1977 nooit kapot!

DSCF2680.JPG
Gaaf met al die emblemen zo!
Bert van Sprang schreef:
ma 03 aug, 2020 12:44
Die gespen gaan inderdaad niet kapot, echter wel de metalen klembeugels om hem aan je bagagedrager te hangen, ook niet leuk.
Wat mankeert eraan, die klembeugels? :?
Die zijn bij mij lang geleden alle vier afgebroken.
Bert van Sprang schreef:
ma 03 aug, 2020 16:52
Die zijn bij mij lang geleden alle vier afgebroken.
Ik heb wel in een hoekje een scheurtje in het canvas naast de haken, maar dat was alles.
De haken vind ik eigenlijk wel erg kort. Een Oost-Europese spoorwegovergang overgestoken en lag daar nou mijn Karrimor-tas tussen de rails.
Nu voortaan met een spanband om de bagagedrager én door het handvat van de tas heen.
De doorsnede van de delen van die plastieken klikbeugels was vroeger veel groter. Nu lijkt het wel op een fijn raatwerk, fragiel. En ze wijzigen almaar de vorm, zelfs binnen zelfde merk, waardoor oude / gerecycleerde van kapotte zaken niet meer bruikbaar zijn.
Als oplossing smelt ik het afgebrokene er terug aan met de soldeerbout. En op te zwakke punten voeg ik plastiek toe ter versteviging. Je moet wel maken dat beide kanten in ongeveer gelijke mate smelten, en ook niet te heet maken want dan wordt de plastiek bros, en klikken is principe van vervormen en terugveren door elasticiteit, dus brosheid is ongewenst.
Drie weken geleden tijdens fietsvakantie vond hij t wel welletjes en besloot er mee op te houden. Inmiddels zit er weer een nieuwe (stevigere) standaard op de fiets.

Misschien zat er toch iets te veel bagage op en aan de fiets geknoopt...
B98B5F4A-5F1F-49E3-818C-F7EA4CDB1571.jpeg
Hier had ik hem alweer wat terug gebogen, om mn fiets zonder bagage toch nog overeind te kunnen houden.
hllndsnw schreef:
zo 09 aug, 2020 17:09
Drie weken geleden tijdens fietsvakantie vond hij t wel welletjes en besloot er mee op te houden. Inmiddels zit er weer een nieuwe (stevigere) standaard op de fiets.

Misschien zat er toch iets te veel bagage op en aan de fiets geknoopt...
Hoeveel bagage was dat dan? Avaghon monteert dit model. Dan verwacht je dat het toch wel e.e.a. kan hebben ;)