Je moet bij een GB wel een beetje doorbijten hènicolevelo schreef: ↑wo 29 jul, 2020 17:00Heb het zelf kortstondig gebruikt, maar het bleek voor mij niet geschikt te zijn.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Je moet bij een GB wel een beetje doorbijten hènicolevelo schreef: ↑wo 29 jul, 2020 17:00Heb het zelf kortstondig gebruikt, maar het bleek voor mij niet geschikt te zijn.
De mijne heeft twee prachtige kuiltjes op de plaats van de zitbotjes Ook heeft het zadel een lichte "zitkuil" (in nieuwstaat is de bovenkant echt een rechte lijn).nicolevelo schreef: ↑wo 29 jul, 2020 23:33Ik had gehoord dat dit zadel heel weinig van vorm verandert.
Als ik jullie reacties lees moet ik dit blijkbaar herzien: gaat dit zadel zich ook zetten zoals een Brooks zadel?
Hoeveel km heb je er ongeveer op afgelegd? Bij mijn Gilles Berthoud Aspin waren de eerste 500 km geen feest. En dan had ik nog de open versie, die dankzij de gleuf wat plooibaarder zou moeten zijn. Een maand later kon ik er al zonder problemen een week lang op fietsen.nicolevelo schreef: ↑wo 29 jul, 2020 17:00Ik verkoop een zo goed als nieuw Gilles Berthoud Zadel, model Mente.
Heb het zelf kortstondig gebruikt, maar het bleek voor mij niet geschikt te zijn.
Ook ik heb destijds een natte doek gebruikt om het vormingsproces van het zadel te versnellen (beschreven in dit topic).Fedor schreef:Het inzitten duurde wel enorm lang, daarom besloten om twee keer een natte lap een nacht op het (wel al ingevette) zadel te leggen en de dag erop een lange tocht te maken. Dat hielp behoorlijk.