Hallo allemaal,
zojuist heb ik mij aangemeld op dit forum, na al wat topics gelezen te hebben.
Zoals in de topic titel staat ben ik mij aan het oriënteren op mijn eerste trekking fiets. Ik ben de laatste maanden steeds meer aan het fietsen, tochten van 40-60 km en ik merk dat ik dat toch wel erg leuk vind.
Dat fietsen doe ik nu nog op mijn 10 jaar oude Dahon vouw-mountainbike, maar ik heb onlangs besloten dat er toch maar eens een echte lange(re) afstandsfiets moet komen.
Aangezien mijn budget rond de 2000 euro is, heb ik nu een koga grandtourer (of een signature van Koga) op het oog, morgen ga ik in Rotterdam kijken bij Bike4travel, gezien mijn budget komt dan (denk ik) een santos travelmaster 2.8 in beeld.
Is er hier iemand die mij aan of af kan raden een van beiden te kopen, of die wellicht een andere optie heeft?
Ik kies ivm budget voor een derailleur ipv een rohloff naaf, is dit verstandig, of wellicht het budget toch maar wat oprekken?
Dank alvast voor eventuele reacties,
Groet Erik
Hieronder het ingevulde lijstje, erg handig overigens , het zette mij ook weer aan het denken.
WAARVOOR WIL JE DE FIETS GAAN GEBRUIKEN?
Fietstochten, 50-80 km, wellicht ook fietsvakanties
HOUD JE MEER VAN STEVIG DOORFIETSEN OF VAN RELAXT DE TIJD NEMEN?
Relaxt de tijd nemen, ik ben ook vogelaar en knijp regelmatig in de remmen als ik iets leuks zie vliegen.
WAAR GAAN DE VAKANTIES NAAR TOE?
Dit ben ik wel van plan, maar heb ik nog nooit gedaan. In principe vlak/licht bergachtig.
WAT VOOR VAKANTIES WORDEN DAT?
Kampeertochten
JE LICHAAMSLENGTE
1.83
JE GEWICHT
85
JE LICHAAMSBOUW
Voor zover ik weet normaal.
HOEVEEL KG BAGAGE WIL JE MEE KUNNEN NEMEN OP DE FIETS?
Ik ben van plan om ook fietsvakanties te gaan doen, dus met 5 gevulde ortlieb tassen en een tent. Best veel dus denk ik..
WAAR WOON JE? (REGIO, GROTE STAD OF PROVINCIE IS VOLDOENDE)
Provincie, ik ben bereid om te reizen naar een speciaalzaak. Morgen ga ik naar Rotterdam om bij bike4travel te gaan kijken.
WAT IS JE BUDGET?
Rond de 2000 euro
Minder noodzakelijke info, die later vaak toch gevraagd wordt:
WELKE FIETSERVARING HEB JE?
Weinig. Ik fiets nu op mijn Dahon vouw-mountainbike rondjes van 40-60 km. Ik merk dat ik het fietsen steeds leuker vindt en dat het nu wel tijd is voor een "echte" trekking fiets.
WELKE AFSTAND FIETS JE NU MAXIMAAL OP EEN DAG VOOR JE PLEZIER?
Zie hierboven
WELKE FIETSEN HEB JE (GEHAD)?
Enkel een oude Gazelle en bovenstaande vouwfiets
WAT KUN JE VAN FIETSONDERHOUD? HEB JE ER TIJD VOOR? HEB JE BUDGET OM HET EEN FIETSENMAKER TE LATEN DOEN? WIL JE EEN CURSUS FIETSONDERHOUD VOLGEN?
Budget om het te laten doen, ik ben niet zo'n klusser.
WIL JE OOK EEN TWEEDEHANDS FIETS OVERWEGEN?
Wellicht
HEB JE BEPAALDE FIETSEN OP HET OOG?
Koga grandtourer of een santiago van bike4travel
WIL JE ONDERWEG ELEKTRONICA KUNNEN OPLADEN?
Ik overweeg deze optie, het lijkt mij heel erg handig, zeker omdat ik er mee wil gaan kamperen, maar van wat ik begrijp is het wel een dure optie.
WIL JE DE FIETS OP KORTE TERMIJN, OF HEB JE GEEN PROBLEEM MET EEN TIJDJE ZOEKEN OF EEN WACHTTIJD?
In principe voor de herfstvakantie, eerder mag altijd..
zojuist heb ik mij aangemeld op dit forum, na al wat topics gelezen te hebben.
Zoals in de topic titel staat ben ik mij aan het oriënteren op mijn eerste trekking fiets. Ik ben de laatste maanden steeds meer aan het fietsen, tochten van 40-60 km en ik merk dat ik dat toch wel erg leuk vind.
Dat fietsen doe ik nu nog op mijn 10 jaar oude Dahon vouw-mountainbike, maar ik heb onlangs besloten dat er toch maar eens een echte lange(re) afstandsfiets moet komen.
Aangezien mijn budget rond de 2000 euro is, heb ik nu een koga grandtourer (of een signature van Koga) op het oog, morgen ga ik in Rotterdam kijken bij Bike4travel, gezien mijn budget komt dan (denk ik) een santos travelmaster 2.8 in beeld.
Is er hier iemand die mij aan of af kan raden een van beiden te kopen, of die wellicht een andere optie heeft?
Ik kies ivm budget voor een derailleur ipv een rohloff naaf, is dit verstandig, of wellicht het budget toch maar wat oprekken?
Dank alvast voor eventuele reacties,
Groet Erik
Hieronder het ingevulde lijstje, erg handig overigens , het zette mij ook weer aan het denken.
WAARVOOR WIL JE DE FIETS GAAN GEBRUIKEN?
Fietstochten, 50-80 km, wellicht ook fietsvakanties
HOUD JE MEER VAN STEVIG DOORFIETSEN OF VAN RELAXT DE TIJD NEMEN?
Relaxt de tijd nemen, ik ben ook vogelaar en knijp regelmatig in de remmen als ik iets leuks zie vliegen.
WAAR GAAN DE VAKANTIES NAAR TOE?
Dit ben ik wel van plan, maar heb ik nog nooit gedaan. In principe vlak/licht bergachtig.
WAT VOOR VAKANTIES WORDEN DAT?
Kampeertochten
JE LICHAAMSLENGTE
1.83
JE GEWICHT
85
JE LICHAAMSBOUW
Voor zover ik weet normaal.
HOEVEEL KG BAGAGE WIL JE MEE KUNNEN NEMEN OP DE FIETS?
Ik ben van plan om ook fietsvakanties te gaan doen, dus met 5 gevulde ortlieb tassen en een tent. Best veel dus denk ik..
WAAR WOON JE? (REGIO, GROTE STAD OF PROVINCIE IS VOLDOENDE)
Provincie, ik ben bereid om te reizen naar een speciaalzaak. Morgen ga ik naar Rotterdam om bij bike4travel te gaan kijken.
WAT IS JE BUDGET?
Rond de 2000 euro
Minder noodzakelijke info, die later vaak toch gevraagd wordt:
WELKE FIETSERVARING HEB JE?
Weinig. Ik fiets nu op mijn Dahon vouw-mountainbike rondjes van 40-60 km. Ik merk dat ik het fietsen steeds leuker vindt en dat het nu wel tijd is voor een "echte" trekking fiets.
WELKE AFSTAND FIETS JE NU MAXIMAAL OP EEN DAG VOOR JE PLEZIER?
Zie hierboven
WELKE FIETSEN HEB JE (GEHAD)?
Enkel een oude Gazelle en bovenstaande vouwfiets
WAT KUN JE VAN FIETSONDERHOUD? HEB JE ER TIJD VOOR? HEB JE BUDGET OM HET EEN FIETSENMAKER TE LATEN DOEN? WIL JE EEN CURSUS FIETSONDERHOUD VOLGEN?
Budget om het te laten doen, ik ben niet zo'n klusser.
WIL JE OOK EEN TWEEDEHANDS FIETS OVERWEGEN?
Wellicht
HEB JE BEPAALDE FIETSEN OP HET OOG?
Koga grandtourer of een santiago van bike4travel
WIL JE ONDERWEG ELEKTRONICA KUNNEN OPLADEN?
Ik overweeg deze optie, het lijkt mij heel erg handig, zeker omdat ik er mee wil gaan kamperen, maar van wat ik begrijp is het wel een dure optie.
WIL JE DE FIETS OP KORTE TERMIJN, OF HEB JE GEEN PROBLEEM MET EEN TIJDJE ZOEKEN OF EEN WACHTTIJD?
In principe voor de herfstvakantie, eerder mag altijd..