peter de rijk schreef: ↑do 09 jul, 2020 19:34
hapipiko schreef: ↑do 09 jul, 2020 16:16
We praten langs elkaar heen: in Basecamp bereid ik mijn route voor.
mijn methode (ieder staat vrij het anders te doen) is per dagroute 8-10 waypoints te zetten en die dan in de Etrex te laden.
zo fiets ik elke dag van waypoint naar waypoint.
Is het mogelijk die waypoints ook in een telefoon te zetten? Zoekt de telefoon dan via een zelfgemaakte route de waypoint op?
Hoe weet je dan dat de Etrex ook de meest geschikte route tussen die waypoints kiest? Met andere woorden: waarom maak je niet meteen een track in Basecamp?
De meest geschikte routes maakt Basecamp aan de hand van de instellingen.
BC kan bv een korte route kiezen, of een mooie route die iets langer is. Of een route zonder veel klimmetjes. Hangt af van de instellingen.
Mijn Etrex heeft precies dezelfde instellingen, en die berekent dan dezelfde route als BC doet.
Ik maak in BC een route, en zet die om naar een spoor.
Een spoor (track) kan ook, alleen is dat veel absoluter: moet je wegens bv een wegomlegging van je spoor af, dan moet je maar zien of je ooit nog weer op dat spoor terugkomt.
Ik ben daar juist mee bezig en denk dat te ondervangen door om de 20 km een waypoint te maken, die ik dan ook in de etrex laad. Moet je van het spoor afwijken, dan laat ik de etrex de dichtbijzijnde waypoint op de route zoeken, en ben ik daar, dan volg ik het spoor weer.
Voordeel van een route is wel dat je makkelijker van de route kunt afwijken, er wordt dan een herberekening gemaakt door de Etrex.
Maar nog belangrijker vind ik het signaal dat aangeeft om links of recht te gaan.