Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe een stukje fietsband onze keuken redde…. - Forum Wereldfietser

Hoe een stukje fietsband onze keuken redde….

Gisteren heb ik de lekke mengkraan van de keuken vervangen door een nieuw exemplaar, dat ik eergisteren in Emden heb gekocht. Prijs € 61,41, terwijl dergelijke kranen in Nederland over de 110 euro kosten! Kijk maar op www.obi.de en voer het nummer 7459324 in.
Voor het werk moest de gootsteenbak wel eruit genomen worden. De waterleiding natuurlijk afgesloten. Nadat het geheel klaar was en de boel goed is afgekit, begon vanmorgen de afvoer onder de gootsteen te lekken. De rubberen afdichtingsringen zijn na negen jaar al wat broos geworden….
Naar de bouwmarkt geweest, maar rubberen ringen met zo’n diameter van 11 cm heeft men niet. Bij een grote keukencentrum zelfs ook niet. :roll:
Het hele keukenblok, zelf ontworpen, is van IKEA afkomstig en is nou de weg naar stad Groningen nu afgesloten, waar een vestiging is.
Toen kreeg ik een lumineus idee: naar de fietsenzaak! Ik heb daar gevraagd om een oude, dikke binnenband van een mountainbike. Thuis tekende ik de oude ringen af op de opengelegde stukken rubber en knipte die uit de band en drie nieuwe stuks in de bevestiging van de afvoer aangebracht. Nu is het zaakje eindelijk droog! 8)
Ook ik gebruik oude binnenbanden voor alles en nog wat. Reuzehandig!
Ik gebruik stukjes binnenband vooral als "onderlaag" voor het bevestigen van zaken (vooral met tyraps of slangklemmen) aan de fiets. Die verschuiven dan niet meer en de lak blijft heel.
Ja, de kracht van Ikea het is allemaal net buiten standaard. En nou maar hopen dat die binnenband geen Ikea kwaliteit heeft. Mag wel he.
Ik zou die ringen gewoon even gaan halen als de weg er naar toe weer open is, in dit geval is mee verlegen beter dan om verlegen. Dan hoef je op zondag ook niet naar een gesloten fietsenmaker te rijden. (die dingen gebeuren bij mij altijd als de benodigde winkel dicht is)
_Peter_ schreef:
za 11 jul, 2020 12:47
Ik zou die ringen gewoon even gaan halen als de weg er naar toe weer open is, in dit geval is mee verlegen beter dan om verlegen. Dan hoef je op zondag ook niet naar een gesloten fietsenmaker te rijden. (die dingen gebeuren bij mij altijd als de benodigde winkel dicht is)
Ik ben van plan om die afdichtingsringen online te bestellen, nu nog niet aan toe gekomen.
IMG_20200711_140007.jpg
Dit is onze keuken, in 2011 helemaal zelf geïnstalleerd, nadat ik 3-D ontwerpen bij IKEA heb gemaakt. De tegelvloer aangelegd, maar ook het plafond is eigenhandig 15 centimeter verhoogd. De glazen bolle lamp is uit de Blaricumse kapperszaak van m'n ouders afkomstig. Wat is m'n vrouw er megablij van! Boven de gootsteen die bewuste kraan.
Dat ziet er goed uit. Duimpje
_Peter_ schreef:
za 11 jul, 2020 12:47
Ik zou die ringen gewoon even gaan halen, als de weg er naar toe weer open is
Jawel, maar pas op 16 augustus a.s. Ik moet zelfs wekelijks per trein naar mijn molen toe, fiets mee. Geen zin om per auto fikse en tijdrovende omwegen te maken.