Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Harskamperdennen, 28 augustus 2020 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Harskamperdennen, 28 augustus 2020

L O L A Lola, liedje van The Kinks. Heerlijk om mee te gillen.
Rondje bos, veld en zand.

Tijdens het WF weekend hebben we een prachtige off road tocht uitgezet dwars over de Hoge Veluwe. We zoeken de kleinste paadjes op en de mooiste plekjes. De tocht gaat over allerlei soorten wegdek Van fietspaden naar bospaden. Van stukjes asfalt naar single tracks.
We hebben de tocht zo gemaakt dat iedereen mee kan doen. Ben je een hard core bikepacker die helemaal los wil gaan? Geen probleem. Heb je nog nooit off road gereden en wil je het een keer ervaren hoe dat nou is? Sluit aan. Het leuke van off road rijden is dat er altijd snelheidsverschillen zijn en dat bikepackers na een stevig stukje zandhappen altijd weer bij elkaar komen om of op elkaar te wachten of om even stoere verhalen te vertellen. Samen uit, samen thuis.

Wat heb je wel nodig? Zin. Gewoon lekker veel zin. Zin om de natuur in te gaan en met een open blik te kijken hoe de tocht verloopt.
Wat kan helpen? Beetje brede panden is handig. Maar we moeten eerlijk zijn, soms worden we ook wel eens ingehaald door racers met super smalle banden en dat gaat ook. Koop geen nieuwe fiets! met elke fiets kan je off road rijden.
Tijdens de tocht passen we de zwaarte aan de groep aan. Als we na een uurtje heel veel lol hebben maar nog maar op een paar kilometer van de camping zitten wordt de tocht iets kleiner. We zijn in staat om dat als fietsend te bepalen.
Natuurlijk maken we op voorhand een GPS route. Die vind je hier binnenkort op de site terug.
Maar wees niet boos als we er soms van afwijken mocht dat wenselijk zijn. Zie dat maar als avontuur.
Oh ja, nog een ding, wel even een helmpje op. Als je geen een hebt kunnen wij die voor je meenemen. We ebben 3 extra helmen.

Mocht de groep heel groot zijn dan splitsen we op.
En what about Corona? Onverhard rijden doe je vaak met afstand tussen de fietsers. Je moet soms uitwijken voor boomwortels, stenen, zand en dan wil je niet dat je je fietsvriend(in) van het pad af rijdt. Kortom: bikepacken/off road/gravelride (aan termen geen gebrek) rijden is de ultieme Corona-proof fietsrit.

Opgeven vooraf vinden we fijn. Stuur maar een mailtje naar post@lismarq.com. En je kunt ons daarop ook bereiken mocht je nog vragen hebben of verzoeken voor de tocht.
Tot gauw, Lisette en Marco
Beste Wereldfietsers,

het maximum aantal deelnemers voor het weekend is al bereikt. Het is helaas dus niet meer mogelijk om je aan te melden. Er is geen wachtlijst, omdat alle deelnemers vooraf hebben moeten betalen.
Geldt het maximum ook voor de maaltijd?
bert sitters schreef:Beste Bart, dit is geen quotum van de Wereldfietser.
bert sitters schreef:Beste Bart, Er gelden nog steeds beperkende maatregelen die van hogerhand worden opgelegd. Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar het is nu eenmaal zoals het is.
Volgens mij is het aantal van 40 weldegelijk een quotum van de Wereldfietser. Tenminste... in de noodverordening die geldt in de provincie Gelderland (hier) wordt voor buitenbijeenkomsten helemaal geen maximum aantal deelnemers genoemd, en moet je boven de 250 deelnemers extra maatregelen nemen boven op de standaardmaatregelen.
Het lijkt me prima dat de vereniging haar verantwoordelijkheid neemt in deze en het aantal deelnemers begrenst op een aantal waarbij zij denkt de Covid-maatregelen goed te kunnen handhaven, maar er moet wel juiste informatie verschaft worden.
In artikel: 2.1 lid 3 staat:

Dat je in de buiten lucht met max 250 personen, samen mag zijn, mits je wel 1,5 m afstand kan houden.

Als je met max 40 komt, moet je dus 60 vierkante meter grond hebben.

Vorig jaar waren er 120 mensen. Je moet dan minimaal een gras veld hebben van 180 vierkante meter.

Ik weet niet welk veld er is afgehuurd, maar als het groot is zouden er in theorie meer mensen kunnen komen. Nu het virus lijkt toe te nemen, is 40 misschien een mooi getal.

Mario
Rix schreef:
di 04 aug, 2020 21:02
Volgens mij [...]
En volgens de organisator wordt de limiet gesteld door de campingbeheerder.
https://harskamperdennen.nl/groepskampe ... mperdennen

GROEPSNATUURKAMPEERTERREIN
Harskamperdennen heeft een apart GroepsNatuurkampeerterrein en dat is bedoeld voor groepen zoals scholen, verenigingen, caravanclubs e.d.. Het GroepsNatuurkampeerterrein is voor groepen vanaf 25 personen tot maximaal 45 personen (afhankelijk van de kampeermiddelen).

En voordat iemand gaat zeggen dat we dan met 45 mogen zijn i.p.v. 40. In de bevestingingsmail van mijn inschrijving werd al aangegeven dat we met 45 man/vrouw zijn.
Onderstaand bericht is van de organisator (Anja Westerweel).
Het aantal was idd bepaald door de camping en het aantal tenten dat
veilig op 1.5 afstand op het veld kan staan rekening houdend ook met de
toegang naar de toiletten, douches en aantal tafels die nodig zijn als
we maar 4 personen aan 1 tafel willen plaatsen.

Uiteindelijk is het aantal naar 45 opgehoogd in overleg met de
Harskamperdennen en door mensen te vragen zelf tafels en stoelen mee te
nemen.
Ik hoop dat dit een einde maakt aan de discussie over het aantal deelnemers.
Marco Meijerink schreef:
do 09 jul, 2020 23:34
Rondje bos, veld en zand.

Tijdens het WF weekend hebben we een prachtige off road tocht uitgezet dwars over de Hoge Veluwe. We zoeken de kleinste paadjes op en de mooiste plekjes. De tocht gaat over allerlei soorten wegdek Van fietspaden naar bospaden. Van stukjes asfalt naar single tracks.
We hebben de tocht zo gemaakt dat iedereen mee kan doen. Ben je een hard core bikepacker die helemaal los wil gaan? Geen probleem. Heb je nog nooit off road gereden en wil je het een keer ervaren hoe dat nou is? Sluit aan. Het leuke van off road rijden is dat er altijd snelheidsverschillen zijn en dat bikepackers na een stevig stukje zandhappen altijd weer bij elkaar komen om of op elkaar te wachten of om even stoere verhalen te vertellen. Samen uit, samen thuis.

Wat heb je wel nodig? Zin. Gewoon lekker veel zin. Zin om de natuur in te gaan en met een open blik te kijken hoe de tocht verloopt.
Wat kan helpen? Beetje brede panden is handig. Maar we moeten eerlijk zijn, soms worden we ook wel eens ingehaald door racers met super smalle banden en dat gaat ook. Koop geen nieuwe fiets! met elke fiets kan je off road rijden.
Tijdens de tocht passen we de zwaarte aan de groep aan. Als we na een uurtje heel veel lol hebben maar nog maar op een paar kilometer van de camping zitten wordt de tocht iets kleiner. We zijn in staat om dat als fietsend te bepalen.
Natuurlijk maken we op voorhand een GPS route. Die vind je hier binnenkort op de site terug.
Maar wees niet boos als we er soms van afwijken mocht dat wenselijk zijn. Zie dat maar als avontuur.
Oh ja, nog een ding, wel even een helmpje op. Als je geen een hebt kunnen wij die voor je meenemen. We ebben 3 extra helmen.

Mocht de groep heel groot zijn dan splitsen we op.
En what about Corona? Onverhard rijden doe je vaak met afstand tussen de fietsers. Je moet soms uitwijken voor boomwortels, stenen, zand en dan wil je niet dat je je fietsvriend(in) van het pad af rijdt. Kortom: bikepacken/off road/gravelride (aan termen geen gebrek) rijden is de ultieme Corona-proof fietsrit.

Opgeven vooraf vinden we fijn. Stuur maar een mailtje naar post@lismarq.com. En je kunt ons daarop ook bereiken mocht je nog vragen hebben of verzoeken voor de tocht.
Tot gauw, Lisette en Marco

Beste mensen,
De tocht zit vol. We hebben nu het maximum bereikt waarmee je nog met een beetje goed fatsoen door de bossen kunt fietsen.
Leuk dat er zoveel enthousiasme is.
Tot over een paar dagen.
Lisette en Marco
De routes zien er goed uit, Marco en Lisette. Ik heb er zin in. 8) En nu maar hopen dat ook het weer een beetje mee gaat werken! :roll:
Groen vouwbakje gevonden!

Bijlagen

De jongste was begin 30 en de oudste boven de 70.
Voor bijna iedereen was het een complete nieuwe ervaring om off road te rijden.
En allemaal hebben ze de off road tocht perfect volbracht. Geen gewonden, geen gemopper, allemaal blije gezichten.
En dat terwijl het parcours best wel pittig was.
Applaus voor deze doorzetters!!!

de plaatjes....https://www.icloud.com/sharedalbum/#B0h5rTpqC85FE
23BE04D0-635F-4FEF-9D0F-AED79D8640A5.jpeg
3756101A-6C0E-4E90-B591-1487592B8549.jpeg
Het was weer geweldig. De eerste tocht van de Wereldfietser sinds Corona. Wat is de Wereldfietser toch een leuke club.
Vooral Anja ontzettend bedankt. Volgend jaar weer?
Marco Meijerink schreef:
zo 30 aug, 2020 14:36
de plaatjes....https://www.icloud.com/sharedalbum/#B0h5rTpqC85FE
Super leuke foto’s, Marco en Lisette! Nogmaals bedankt voor een erg leuke offroad tocht. 👍
Marco Meijerink schreef:
zo 30 aug, 2020 14:36
De jongste was begin 30 en de oudste boven de 70.
Voor bijna iedereen was het een complete nieuwe ervaring om off road te rijden.
En allemaal hebben ze de off road tocht perfect volbracht. Geen gewonden, geen gemopper, allemaal blije gezichten.
En dat terwijl het parcours best wel pittig was.
Applaus voor deze doorzetters!!!
Leuk zeg Marco! Fraaie foto's ook (-:

Groeten vanuit een andere off road tocht ;)
Was ik de jongste van de fietskudde? Nou... wellicht wel, tenzij iemand ernstig aan mijn oog ontvallen is :wink:

Ik vond het een leuk weekend, met leuke mensen en goede gesprekken. Dankzij de heersende omstandigheden een kleinere groep waardoor ik het redelijk overzichtelijk vond.

Bye bye :)
Vuur.jpeg
Het was een heel fijn weekend. Dank aan Anja (organisatie- houd voldoende afstand; 1.5 meter) en Inge (Indonesische maaltijd, vegetarisch en de die-hards vleeseters kwamen ook aan hun trekken).
Voor het vuur zorgden we zelf.
De wereldfietsers waren ik meen een van de eerste groepen dit jaar op de camping aanwezig. Dus lag er nog genoeg boomblokken in stukken gezaagd, langs de omheining van ons veld. Op zaterdagavond werd dat aangevuld met 3 zakken droge houtblokken. Gezang van The Kinks 'Lola' was ik vergeten in te studeren. Iets voor de volgende keer.
Iedereen dank voor de gezelligheid.

Jan
Marco Meijerink schreef:
zo 30 aug, 2020 14:36
De jongste was begin 30 en de oudste boven de 70.
Voor bijna iedereen was het een complete nieuwe ervaring om off road te rijden.
En allemaal hebben ze de off road tocht perfect volbracht. Geen gewonden, geen gemopper, allemaal blije gezichten.
En dat terwijl het parcours best wel pittig was.
Applaus voor deze doorzetters!!!
Wat leuk om eindelijk weer een weekend mee te maken en allerlei bekenden weer te zien en te spreken. Maar ook om onbekenden te leren kennen ( waarvan er eentje bij mij om de hoek woont :lol: ) .
Marco bedankt voor de mooie tocht, deze ervaring en de prachtige foto's! Een mooie herinnering.
Anja bedankt voor de strakke organisatie, Geweldig gedaan!
Inge, wat heb je ons weer laten smullen. Zit er nog van te genieten in gedachte.
En alle anderen voor de gezelligheid.

Groeten,
Ruud & Mandy
Belle schreef:
ma 24 mei, 2021 16:10
Ik heb me toch aangemeld, ik hoop dat tegen de tijd dat het eind augustus is, de groepsgrootte wat groter mag zijn.
Waarvoor, en waar, heb je je aangemeld?