Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Alternatief voor de Schwalbe marathon XR;? Marathon Supreme? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Alternatief voor de Schwalbe marathon XR;? Marathon Supreme?

Waar kopen jullie de Schwalbe banden? In een fietsenzaak of via het internet? Zelf koop ik de Schwalbe banden in Duitsland.

Ik koop ze gewoon bij de lbs is sneller en je kunt reclameren als er iets is met de band. Vaak is het op internet helemaal niet zoveel goedloper, en indien wel heb je weer verzend kosten die het verschil teniet doen. En de grens zit bij mij niet om de hoek :)

Haike schreef:Ik koop ze gewoon bij de lbs is sneller en je kunt reclameren als er iets is met de band. Vaak is het op internet helemaal niet zoveel goedloper, en indien wel heb je weer verzend kosten die het verschil teniet doen. En de grens zit bij mij niet om de hoek :)
Wat bedoel je met lbs?

Ralph schreef:
Haike schreef:Ik koop ze gewoon bij de lbs is sneller en je kunt reclameren als er iets is met de band. Vaak is het op internet helemaal niet zoveel goedloper, en indien wel heb je weer verzend kosten die het verschil teniet doen. En de grens zit bij mij niet om de hoek :)
Wat bedoel je met lbs?
Local bike shop :wink:

Ik heb uiteindelijk Schwalbe zelf maar eens gebeld over die rolweerstand. Volgens hen is de rolweerstand lager dan van de gewone Marathon, of de Big Apple. De Kojak heeft een nog iets lagere rolweerstand, maar dat is dan ook een heel andere band, en nauwelijks geschikt voor vakantiegebruik. Ook werd mij gezegd dat men verwachtte dat de Supreme ondanks het ontbreken van een dynamospoor toch goed met dynamo te gebruiken zou zijn. Tot slot vertelde men dat het op asfalt een heel stille band is, en dat vind ik in elk geval wel mooi.
Kortom, het moet de ideale vakantieband zijn voor alles behalve het allerruigste werk, waarvoor de XR de kampioen blijft.
Het wachten is nu verder op ervaringen van gebruikers.
Wim

Willem Jongman schreef:Toch ben ik nog steeds nieuwsgierig naar die rolweerstand. Beter dan de XR is makkelijk. Op de Schwalbe site staat dat deze band sneller is dan een gewone Marathon, en dat is mooi. "Snelheid" is bij Schwalbe echter afhankelijk van twee zaken: gewicht en rolweerstand. Is de supreme alleen "sneller" vanwege een lager gewicht (inderdaad fijn), of ook door een lage rolweerstand?
Wim
Willem,
Ja, de band is sneller én stiller. Dat wil zeggen, de band voelt sneller aan.
Hoeveel is altijd moeilijk te zeggen. Buiten fietsen is geen lab-opstelling.
Testrapport komt eraan maar daar tussendoor "moeten" we ook nog fietsen dus af en toe wrinkt de tijd een beetje :lol:
Groet,
Marco....die gewoon op XR banden blijft fietsen
Ik heb laatst mijn "Zomer" Marathon Racer vervangen door de "Winter" Marathon XR.

Ik voel daar duidelijk verschil in. De XR is aanmerkelijk langzamer dan de Racer. Op gladde boswegen en bij modder is het met de Racer snel glad. Dat kon ik in Nijverdal al merken.

Nu hoeft het ook niet meer zo snel meer met dit weer. Harder fietsen maakt het ook kouder. Langzamer met meer inspanning geeft warmte, lekker voor de winter en de kerst kilo's :wink:

Maar wat zet ik er voor Thailand op? :?:

Groet,

Eric

Mijn Conti TT2000's zijn aan vervanging toe. Nooit lek geweest.
Ik wil graag iets dergelijks.
Hoe verhouden de Supremes zich tot de TT2000's qua snelheid?
Op mijn SS stadsracer zitten Marathon Racers. Die zijn me te snel lek.
Daarvoor had ik er Conti Sportcontacts op. Nooit lek maar de vellen hingen er na 1000km bij. Gaf geen vertrouwen.
Zijn de Supremes ook een alternatief voor de TT2000's?
niko

nikopaul schreef:Mijn Conti TT2000's zijn aan vervanging toe. Nooit lek geweest.
Ik wil graag iets dergelijks.
Hoe verhouden de Supremes zich tot de TT2000's qua snelheid?
Op mijn SS stadsracer zitten Marathon Racers. Die zijn me te snel lek.
Daarvoor had ik er Conti Sportcontacts op. Nooit lek maar de vellen hingen er na 1000km bij. Gaf geen vertrouwen.
Zijn de Supremes ook een alternatief voor de TT2000's?
niko
Die toptouring wordt volgens mij niet meer gemaakt, en is de Sportcontact daar min of meer de opvolger van. Wij leggen die banden om de fietsen van de coureurs en die gaan er niet naar 1000 km weer af. Ik heb zelf geen ervaring met die Supreme van Schwalbe, maar wat ik ervan gezien heb gaf me onmiddellijk te denken, namelijk dat die moet gaan concurreren met de Sportcontact van Conti, qua uiterlijk zijn ze ook enigszins vergelijkbaar. Kan me voorstellen dat het inderdaad een aardig alternatief is.

Zoals ik toen heb gezegd met de discussie over de Koga Signature, zal ik hier niet mijn testresultaten zetten van alle spullen die ik getest heb. Dus ook niet van de Marathon Supreme (1 lekke band). Wel staat de test op de site van de winkel.

En euh, wil je weten hoe het in China, Vietnam en Laos was? Kijk dan op http://www.carlaeneric.nl
Op 22 januari wordt de expositie over Myanmar in de winkel vervangen door een expositie over China, Vietnam en Laos.

Maar mij is nog altijd niet duidelijk waarin het frame van de Signature verschilt van het frame van de "gewone" Worldtraveller. Ìs daar überhaupt wel verschil in? Is de Signature niet gewoon een Worldtraveller die je naar keus kan opbouwen?
Kan je daar wat over vertellen Eric?

Spironski schreef:Maar mij is nog altijd niet duidelijk waarin het frame van de Signature verschilt van het frame van de "gewone" Worldtraveller. Ìs daar überhaupt wel verschil in? Is de Signature niet gewoon een Worldtraveller die je naar keus kan opbouwen?
Kan je daar wat over vertellen Eric?
Dat kan Eric vast wel,... maare moet dat dan niet in een ander draadje? want deze gaat over banden :wink:

Oeps! foutje... sorry :oops:
weer even terug naar de Marathon banden: betekent de nieuwe Marathon Supreme niet zo ongeveer het einde van de Marathon Racer?

Ik zoek zelf andere banden voor op m'n 28-inch woon-werk Avaghon. Heb ik nu nog oude Marathon's op liggen. Verslijten niet, gaan nooit lek, maar lopen behoorlijk zwaar. En aangezien ik zo af en toe moeite moet doen om racefietsers bij te houden (het zijn misschien ook de jaren die iets gaan tellen), zoek ik iets snellers. Ik dacht aan de Marathon racer, maar de supreme lijkt me misschien nog iets beter te passen. Ik fiets in principe alleen op asfalt, heb een hekel aan lekke banden, en wil ook graag wat harder gaan fietsen. Ik wil dit jaar serieus lange-afstand tochten gaan doen (ik kijk met een half oog naar Parijs-Brest-Parijs dit jaar), liefst op m'n Avaghon. Alhoewel ik misschien toch wel een keer overstap naar een racefiets.....

Iemand die me kan vertellen of er een (waarneembaar, significant) verschil in snelheid tussen de racer en de supreme is?

Grateful for your expert advice, dank, groeten,

Hans Uittenboogaard,
It takes two to tandem schreef:Iemand die me kan vertellen of er een (waarneembaar, significant) verschil in snelheid tussen de racer en de supreme is?
Ja, dat wil ik ook graag weten. Is er al iemand met ervaring? Kunnen we trouwens de info van de Swalbesite vertrouwen qua rolweerstand?
niko

Ik snap de twee laatste kolommen zo niet. Ik gok op hoe slijtvast is ie (meer is beter) en hoe lekbestendig is hij (meer is beter). De Marathon Racer heeft wel een zeer lage rolweerstand als je hem vergelijkt met de rest, deze zomer zet ik die er eens op :). Ik ga voor de Marathon Plus momenteeel, ik zet die vanachter, die gaat redelijk lang mee en is zeer lekbestendig, plus rolt nog degelijk ook.

Hoi allemaal,

Is er al iemand die iets kan zeggen over het rijgedrag vd Supreme? Afgelopen weekend heb ik even een rondje kunnen rijden op een met Supremes uitgerustte Travelmaster, maar ik was onaangenaam verrast. Ze zijn iets sneller, maar ze leken moeite te hebben in de bochten. Ik kreeg het gevoel dat de banden hun eigen weg zochten en niet de bocht in wilden. Aan de fiets leek het me niet te liggen: een nieuwe 26" stalen Travelmaster met rohloff, vergelijkbaar met mijn 28" . Ik baal nu van mijn trage XR's en de Supreme leek me wel wat, maar na dit ritje...

Groet, Nico

Momenteel heb 9400 km gefietst met Schwalbe Big Apple 50-622. Maar één keer lek gereden! Ik verwacht zeker 1100 km met deze banden te kunnen fietsen. Ondanks ik tevreden ben over de Big Apple overweeg ik toch over te stappen naar de Marathon Supreme 50-622. Mijn vraag, wie heeft ervaring met de Marathon Supreme 50-622? Doet het comfort van deze fietsband niet onder voor de Big Apple 50-622?

hallo allemaal,

Ik heb na doorvragen ergens bij een dealerstand op de fiet-wandelbeurs gehoord dat de marathon XR op gravel o.i.d. met wat zand minder wegglijdt dan de supreme. m.a.w. op schone ondergrond is de suprme beter dan de XR ? Ik heb de lezing over Cambodja op de beurs gemist. Kan iemand mij even op de hoogte brengen van de Cambodja ervaringen ? Voor deze zomer ben ik aan nieuwe banden toe. :roll: Rob