Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [TKG] routeboekjes van Bangkok naar Cambodja - Forum Wereldfietser

[TKG] routeboekjes van Bangkok naar Cambodja

Wie heeft voor mij een recent routeboekje (tegen vergoeding) van Bangkok naar Cambodja?
Woon je in de omgeving Amsterdam, dan kom ik het graag even op de fiets ophalen.
Gabriël 06 17106871

Hoi Gabriel,

Ik heb recentelijk een complete fietsreisgids Cambodja geschreven. Met tips en globale routemogelijkheden vanuit Bangkok naar de grens. Wel heel gedetailleerd over Cambodja uiteraard. Zie ook www.escaper.info
Ik woon in Asd dus indien je bent geinteresseerd stuur me een mailtje.
groet,
Bernadette
Hoi Bernadette,

Je Cambodja boekje heb ik. Dat heb ik met veel plezier gelezen. Bedankt voor het schrijven van dit waardevolle werkje!
Wat Cambodja zelf betreft heb ik daar zeker veel aan. Maar ik heb nog geen gedetailleerde route over de tocht door Thailand van Bangkok naar Cambodja.

Daar zou ik namelijk graag willen aanhaken op routes die vaker zijn befietst.

groet Gabriel

Waar wil je de grens over? Ik ben afgelopen november gefietst vanaf Bangkok via: Lat Krabang, Pan Pho, Phan Thong, Ban Bueng (eenvoudig hotel in het centrum), Pluak Daeng, Huai Dok Krai meer (prachtig Dok Krai resort met groot zwembad), Ban Mae Nam Khu, Rayong, Ban Phe (zat van hotels, bungalows langs de gehele kust), Ban Ao Khai, Ban Pak Nam Prasae (veerbootje over de rivier) Ban Khlong Khut, Laem Chao (veel bungalows langs de kust, in het weekend druk met Thais, door de week rustig), Laem Sing ( met boot over baai. Brug is in aanbouw. Bungalows en hotel), Khlung, vanaf Khlung via weg 3 naar Trat (hotels en veel guesthouses. Je kunt vanf Trat ook nog naar de eilanden Ko Chang (steeds toeristischer) of Ko .), Hat Rarchakaran (Bungalows van het Rode Kruis bij het strand, Khlong Yai, Ban Hat Lek (grens Cambodja) Zie verder de gids van Bernadette. In Cambodja is men druk met de weg bezig en bruggen aan het bouwen ter vervanging van de ponten.
Het eerste stuk was wat drukker, ook al fietste ik op gele wegen. Voor Pluak Deng wordt het rustiger. Vanaf Rayong moet ongveer 12 km over de drukke weg 3. Weg 3 is bij Khlung niet zo druk meer, maar wel breed. Er zijn brede zijstroken. Als je naar Ko Chang wilt, kun je net voorbij de controlepost bij het binnenrijden van de provincie Trat rechtsaf naar de Ferryboot. Er gaan regelmatig ferryboten.

Bert,

Bedankt voor je uitvoerige antwoord!
Ik twijfel nog over waar ik de grens over wil. Maar dit is zeker een route waar ik veel voor voel. De andere overgang zou kunnen zijn bij Poipet.

Hoe beviel je trouwens het fietsen in Cambodja, Ko Kong en verder? Ben je richting Sihanoukville gegaan? Was het eerste, onherbergzame stuk goed te doen?

groet Gabriël

he
ben momenteel ook bezig met deze route te plannen
heb ook het boekje van speet b
wat vind je van dit ?
Samut Prakan naar Si Racha +-85km
Zijn wel guesthousen

Si Racha naar Tapong nai +- 65 km
Er zijn guest housen

Tapong nai naar Chanthaburi +-80km
River Guest House
3/5-8 Srichant Road, Tambol Watmai, 350bath
Amphur Muang, Chantaburi 22000
Er is nachtmarkt en de grootste kathedraal van thailand staat hier ?

Chanthaburi naar Pong Nam Ron +- 45 km
Is een motel ligt aan de weg naar pakkad

Pong Nam Ron naar Pailin +- 50 km
De weg naar grens no 3193 na 25km sla je rechtsaf bij de t splitsing (rechtdoor heeft ban laem aan)na 3 km een slagboom van de thaise immigratidienst en grensmarkt 800 m verder cabodjaanse drie loketten naast een 1st koop jeVisum hier 20 dollar 1pasfoto 2de in en uitreisformulieren en 3de douane
Dorp bij grens is prum heeft hotel is armoediger als thailand nog 21 km tot paillin gravel weg geen atm en geen banken
Hotel hang meas heeft restaurant
Kim young heng guesthouse heeft restaurant
Hoog malariarisico
Kan betalen in bath
Kaart speet p 116
groetjes
tineke bono

Tineke,

Ik zou niet via Siracha gaan. De wegen zijn hier veel te druk. Dit deel van Thailand kent de meeste bedrijvigheid van het land met veel industrie. Je kunt beter de route nemen die ik kort heb weergegeven. Zoals ik al aangaf: voorbij Rayong kun je over kleine wegen langs of in de buurt van de kust.
Helaas is de weg in Cambodja vanaf Koh Kong nog niet klaar. Er wordt wel druk aan gewerkt, maar dat maakt het juist vervelend fietsen.Vooral tijdens de klims en de afdalingen ga je op de losse stenen en door het zand en de modder, terwijl je ook nog moet oppassen voor de wegwerkmachines. Je kunt vanaf Koh Kong met een minibusje naar Sre Ambel. In dit plaatsje zijn twee guesthouses (zie de gids van Bernadette) Via de diverse guesthouses in Koh Kong kun je een plek in dat busje regelen. Er gaat ook een boot naar Sihanoukville. Deze boot ziet er goed uit. Probleem is wel dat dit vaartuig onvoldoende stablisatoren heeft. Bij een beetje deining gaat de boot al flink tekeer en lopen pasagiers te kotsen.

he bert
bedankt voor de info
we zullen het stuk herzien maar we willen wel cambodja binnen in pallin om vandaar naar battambang te fietsen en daar de boot naar ankor

u hebt den 344 weg genomen en dan den 3 ? of ben ik mis
dan kunnen wij vanaf den 3 de weg 317 nemen
groetjes
tineke en bono

Hoi Bono en Tineke.

Ik heb niet weg 344 genomen. Een vierbaansweg en veel te druk. Niet leuk fietsen.
Ik heb vanaf Rayong 12 km over weg 3 gefiets en toen lang de kust gebleven.
Zie mijn globale beschrijving in mijn eerdere reactie.
Weg 3 is tot Chanthaburi druk en daarna wordt het minder.
Ik ken weg 317 niet en weet dan ook niets over de hoeveelheid verkeer.
Dat van die kathedraal in Chanthaburi kan wel kloppen. Deze provincie is ruim 100 jaar gelden een paar jaar de de Fransen bezet geweest.
In Laem Sing, aan de kust, tref je nog meer herinneringen aan de korte Franse periode.