Additionally, paste this code immediately after the opening tag: geen fietsen meer in de treinen van NS - Pagina 11 - Forum Wereldfietser

geen fietsen meer in de treinen van NS

340 berichten
Vanaf 1 juli mag iedereen weer met de trein (mits mondkapje), niet langer alleen voor strikt noodzakelijke reizen lees ik.

Ik neem aan dat daarmee dan ook het verbod op het meenemen van fietsen komt te vervallen..
PeterFokkinga schreef:
wo 24 jun, 2020 19:14
Vanaf 1 juli mag iedereen weer met de trein (mits mondkapje), niet langer alleen voor strikt noodzakelijke reizen lees ik.

Ik neem aan dat daarmee dan ook het verbod op het meenemen van fietsen komt te vervallen..
Dat heb ik nog niet expliciet gehoord in de persconferentie, maar deze is nog niet voorbij.
Logisch zou dit inderdaad zijn maar ik geloof het pas als er weer fietskaartjes bij de NS worden aangeboden.
fiets mag weer mee vanaf 1 juli maar eerst reserveren via de app

Bijlagen

PeterFokkinga schreef:
wo 24 jun, 2020 19:14


Ik neem aan dat daarmee dan ook het verbod op het meenemen van fietsen komt te vervallen..
Ik help het te hopen.

De fietsen waren een invulling van de NS zelf niet van de roverheid
Totlater schreef:
wo 24 jun, 2020 19:20
fiets mag weer mee vanaf 1 juli maar eerst reserveren via de app
Gooien dan de conducteurs ook de klapstoelklevers van de klapstoelen af als je gereserveerd hebt?
Totlater schreef:
wo 24 jun, 2020 19:20
fiets mag weer mee vanaf 1 juli maar eerst reserveren via de app
Goed nieuws! Weet iemand iets over deze app, is dat de gewone NS-app of een andere?
Ivo Miesen schreef:
wo 24 jun, 2020 19:44
Totlater schreef:
wo 24 jun, 2020 19:20
fiets mag weer mee vanaf 1 juli maar eerst reserveren via de app
Gooien dan de conducteurs ook de klapstoelklevers van de klapstoelen af als je gereserveerd hebt?
Het lijkt me niet de juiste omgangsvorm om iemand van een stoel af te gooien. Als ik conducteur was, zou ik het in elk geval niet doen als er weer zo'n klagende NS-basher tegenover me staat.
Goed nieuws.
Even kijken hoe en wat met de vakantieplannen. Lekker om daar weer over te dromen.

Voordeel van reserven kan zijn dat al snel duidelijk is dat NS snel inzichtelijk heeft dat er te weinig plekken zijn voor de fiets. Mag hopen dat de minister daar dan een oplossing voor wil. Net hoe groen het hart van de minister wilt zijn..
Maurice schreef:
wo 24 jun, 2020 19:53
Totlater schreef:
wo 24 jun, 2020 19:20
fiets mag weer mee vanaf 1 juli maar eerst reserveren via de app
Goed nieuws! Weet iemand iets over deze app, is dat de gewone NS-app of een andere?
Wat is de bron hiervan? Kan het nergens vinden.
blokdoorn schreef:
wo 24 jun, 2020 20:09
Maurice schreef:
wo 24 jun, 2020 19:53
Totlater schreef:
wo 24 jun, 2020 19:20
fiets mag weer mee vanaf 1 juli maar eerst reserveren via de app
Goed nieuws! Weet iemand iets over deze app, is dat de gewone NS-app of een andere?
Wat is de bron hiervan? Kan het nergens vinden.
De president-directeur van de Nederlandse Spoorwegen himself via zijn twitteraccount. Ik heb zo snel nog weinig kunnen vinden over een reserveermogelijkheid via de NS-app

edit: iets gevonden over een test met een aanmeldapp. https://www.ovpro.nl/corona/2020/06/16/ ... esultaten/
Ook de Fietsersbond bericht erover.

Bijlagen

Ik heb geen smartphone..
fud0 schreef:
wo 24 jun, 2020 20:48
Ik heb geen smartphone..
Ik verwacht dat het ook via de website zal kunnen, maar dit is slechts speculatie, er kunnen geen rechten aan ontleend worden. ;-)
Op mijn vraag of dit een aparte app zou worden of geïntegreerd in de bestaande antwoordde de Fietsersbond:

"Daar konden de ov-bedrijven vanavond nog geen antwoord op geven. Wij verwachten de bestaande NS-app."
PeterVanRijn schreef:
wo 24 jun, 2020 20:56
fud0 schreef:
wo 24 jun, 2020 20:48
Ik heb geen smartphone..
Ik verwacht dat het ook via de website zal kunnen, maar dit is slechts speculatie, er kunnen geen rechten aan ontleend worden. ;-)
Op zich wel mooi voor een heenreis, (als het thuis via pc kan) maar voor een terugreis die ik op de dag zou moeten reserveren, wordt het wel lastig zonder smartphone. Anders idd. op tijd zijn en minder vrijheid. Ik weet ook niet hoeveel uur je van te voren moet reserveren, wil je nog een plek hebben. Dat zal wel gelden, dat je kunt reserveren, tot vol is vol en dat is per trein natuurlijk verschillend.
fud0 schreef:
wo 24 jun, 2020 20:48
Ik heb geen smartphone..

Dan rest mogelijk weinig anders dan een goede smoes thuis verzinnen om niet te hoeven helpen in de huishouding.
thuisblijven.jpg
Mits je kort te voren kunt reserveren (als er nog plek is), vind ik reserveren ook wel een vooruitgang. Ik zie in genoemde berichten geen concrete ingangsdatum.
Nou dan was al het geklaag in dit draadje maar van korte duur en niet zo zinvol. :wink:
Iedereen veel plezier in de trein en met alle andere vrijheden. Ik ben benieuwd of de 1,5 meter nog mogelijk is.
Ik sla daarom mijn aandeel aan de feestvreugde dit seizoen even af. Maar bijkomend voordeel is dat ik mijn eigen omgeving weer meer heb leren waarderen. :P
Jongens, hoe moeilijk kan een bronvermelding zijn? https://twitter.com/rogervanboxtel/stat ... 0437130241