Is je stuur misschien te breed?
Of trek je teveel aan je stuur?
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Bij een vlinderstuur zitten je remgrepen wel zowat direct links en rechts naast je stuurpen, dan ga je dus van breed naar smal. Het hangt er een beetje vanaf hoe breed je in de schouders bent. Ik kon er slecht mee uit de voeten, maar das persoonlijk. Over afzagen; als je je nu eventuele te brede stuur iets smaller wilt maken kun je dat doen door er een ijzerzaag in te zetten, maar het gaat wat netter als je het met een pijpsnijder doet. En inderdaad niet teveel, er bijzagen kan niet meer.DJ schreef:Het zou inderdaad kunnen dat het stuur te breed is. Wil dat zeggen dat ik op mijn nieuw aan te schaffen fiets een smaller stuur moet zetten of een vlinderstuur? Daar heb ik nog nooit mee gefietst, maar daar kun je wel goed je handen verzetten.
Als het stuur te breed is, kun je gewoon beginnen met de grepen tetc iets meer naar binne te schuiven. Afzagen kan altijd nogliz schreef:Als je een recht stuur hebt, kun je er ook gewoon aan beide kanten een stukje afzagen. Niet te enthousiast. Een centimeter per kant kan al veel schelen.
Lisette
Dit herkennen wij.Komt dit van een verkrampte houding (telkens omhoog kijken)
Dat compenseren gaat anders mooi de verkeerde kant op, vrouwen zitten iha met een rondere rug. Oftewel nog korter dan een man met de zelfde lengtes bovenlichaam en armen.Spironski schreef:Op zich klopt het dat vrouwen over het algemeen in verhouding langere benen, en een korter bovenlichaam hebben dan mannen. Dus als een fietsenfabrikant handig is zal 'ie dat gegeven ook in zijn frames verwerken.
Anderzijds hebben vrouwen ook weer een ander bekken waardoor ze dit weer een beetje kunnen compenseren...