Met als kanttekening dat;
- deze man niet technisch onderlegd is
- door KOGA gesponsord wordt
dit zijn geen informatieve filmpjes maar lange reclame spots!
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Mee eens. Niet gehinderd door enige technische kennis zijn dit soort gebruikerservaringen best waardevol.
Hij heeft zich de vrijheid voorbehouden om het naar zijn inzicht te editten, dit soort deals zijn voor de fabrikant prima, ze hebben er éénmalig kosten aan en de 'content creator' zal zijn naam hoog willen houden om in de toekomst nog zaken te kunnen doen. Die discussie hebben we over Sint Christophorus gehad en die stelde toen al; 'als ik té kritisch ben, krijg ik geen spullen meer om te testen' dus laat daar geen misverstand over bestaan. Ik weet van recentere youtubers (Seth's Bike Hacks o.a.) dat ze wat meer hun eigen merk creëren dan naar de pijpen te dansen van fabrikanten en zich het recht voorbehouden hun ongezouten mening te geven over spullen, dat kan voor een fabrikant ook een leermoment zijn en als je daar vervolgens iets mee doet heb je redelijk goedkoop je product verbeterd, plus een positieve review daarna waarin blijkt dat deze punten zijn aangepakt is goeie content.Lars van Gendringen schreef: ↑za 13 jun, 2020 10:55Van de andere kant: hij maakt ook een financieel vergelijk met derailleursystemen en haalt daarbij onderzoek aan welke (zoals het zich laat aanzien in mijn eerste indruk) niet door hem is gepleegd. Het lijkt er daarom wat mij betreft op dat hij dit onderbouwt met feiten. Of is hij daarin (ook) misleidend?
Journalistiek verdient ook geld doordat de lezer/kijker het koopt/bekijkt. Patreon linkjes zullen iemand eerder onafhankelijk maken dan sponsoring.Leon schreef: ↑za 13 jun, 2020 13:34Feit is dat de eerste link onder het filmpje je om geld vraagt. Hij verdient dus geld met zijn filmpjes en is dus geen onanhankelijke bron want hij moet filmen wat de kijker wil horen om het Epic Testing te vinden zodat de kijker Legend, Rockstar of Superstar-member wordt.
Zelfs afgezien van sponsoring is dit al commercieel dus.
Is dat niet het geval bij zowat alle reviewers en commentaargevers hier?
Dat geldt inmiddels voor vrijwel alle filmpjes die gemaakt worden en online of via TV worden uitgezonden. Of het gaat om de kijkcijfers (ook bij publieke omroep) of om aantal likes / followers. Vrijwel niemand zet iets online zonder de bedoeling dat er (zoveel mogelijk) mensen naar kijken.Leon schreef: ↑za 13 jun, 2020 13:34Feit is dat de eerste link onder het filmpje je om geld vraagt. Hij verdient dus geld met zijn filmpjes en is dus geen onanhankelijke bron want hij moet filmen wat de kijker wil horen om het Epic Testing te vinden zodat de kijker Legend, Rockstar of Superstar-member wordt.
Het is mij toch echt nog niet opgevallen dat onder ieder tv programma een gironummer staat.Polling schreef: ↑zo 14 jun, 2020 08:01Dat geldt inmiddels voor vrijwel alle filmpjes die gemaakt worden en online of via TV worden uitgezonden. Of het gaat om de kijkcijfers (ook bij publieke omroep) of om aantal likes / followers. Vrijwel niemand zet iets online zonder de bedoeling dat er (zoveel mogelijk) mensen naar kijken.Leon schreef: ↑za 13 jun, 2020 13:34Feit is dat de eerste link onder het filmpje je om geld vraagt. Hij verdient dus geld met zijn filmpjes en is dus geen onanhankelijke bron want hij moet filmen wat de kijker wil horen om het Epic Testing te vinden zodat de kijker Legend, Rockstar of Superstar-member wordt.
bij vrij veel youtubers zie je die linkjes tegenwoordig, sinds de reclame opbrengsten gekelderd zijn. TV heeft een helder business model, magazines heb je vaak een abonnement op (in principe zelfde als het patreon linkje onder de filmpjes).Leon schreef: ↑zo 14 jun, 2020 09:44Het is mij toch echt nog niet opgevallen dat onder ieder tv programma een gironummer staat.Polling schreef: ↑zo 14 jun, 2020 08:01Dat geldt inmiddels voor vrijwel alle filmpjes die gemaakt worden en online of via TV worden uitgezonden. Of het gaat om de kijkcijfers (ook bij publieke omroep) of om aantal likes / followers. Vrijwel niemand zet iets online zonder de bedoeling dat er (zoveel mogelijk) mensen naar kijken.Leon schreef: ↑za 13 jun, 2020 13:34Feit is dat de eerste link onder het filmpje je om geld vraagt. Hij verdient dus geld met zijn filmpjes en is dus geen onanhankelijke bron want hij moet filmen wat de kijker wil horen om het Epic Testing te vinden zodat de kijker Legend, Rockstar of Superstar-member wordt.
Met die link die ik noem bedoel ik echt dat er letterlijk om geld wordt gevraagd hoor. Dat is toch niet bij alle online filmpjes?
Precies. Commercie dus.SimondelaCourt schreef: ↑zo 14 jun, 2020 10:49Er moet uiteindelijk altijd op een of andere manier betaald worden voor iemands tijd om iets te maken.
Een beetje rustiger mag ook, ik benoem even dat dit geen onafhankelijke bron is.
Het systeem staat niet ter discussie, dat is goed. Marten Gerritsen van M-Gineering is er niet aan gegaan omdat in eerste instantie de spullen zonder mitsen en maren geleverd werden, maar later Gates ineens eisen aan de frames ging stellen t.a.v. stijfheid die - naar zijn inzicht - nergens op sloegen. Het is ook nogal vreemd dat de duurzame CDC ineens vervangen is door de minder duurzame CDX en CDN, dat geeft de mensen die vanaf het eerste uur er mee rijden nog wel eens buikpijn denk ik.RalphP schreef: Zijn er mensen met veel ervaring en goede onderbouwing zijn die een belt helemaal niets vinden? Dat lijkt me een betere manier van discussieren dan hier met vingers blijven wijzen.