Ik kocht twee jaar geleden hier deze fiets: viewtopic.php?t=32803
Ik heb er al veel plezier van gehad. Zo staan er al enkele 1000en km bij op de teller. Hij heeft me amper geld gekost aan onderhoud. De grootste kostprijs was het opnieuw opbouwen van de wielen.
Ik zette hem online te koop. Ik heb momenteel deze, een diverge 2016, een pedelec, en een op te maken krel en toch krijg ik het verantwoord een andere fiets te willen . Ik houd eigenlijk van eenvoud en wil één fiets en de Pedelec. Dat is iets anders.
Ik heb alles al uitgepluisd maar kom niet tot een beslissing. Ik wil eigenlijk deze fiets die nu 16kg weegt in een max 10kg vorm. Zodat ik alle weken mijn sportieve ritjes kan doen op een levendige fiets, mijn audaxplannen kan waarmaken (hoop Borders of Belgium te rijden begin september) en er mijn jaarlijks fietsvakantietje op kan doen zonder dat er thuis een racefiets of een reisfiets triest staat te staan.
Ik merk ondertussen met 10kg bagage ruim toe te komen op tour, zelf weeg ik er 90.m dus op zich hoeft het mogelijk te zijn. Ik fiets wekelijks een 2 a 3 keer 60-100 km sportief, tour 1x per jaar een koppel weken rond en wil me toeleggen op lange afstandsritten/het randonneursgebeuren...
Ik denk aan een fairlight strael of secan, ribble cgr ti of ribble endurance ti en kan er nog wel enkele opnoemen. Als ik deze opbouw met naafdynamo en er mounts zijn voor een flyer-rekje en spatborden ben ik er denk ik. Of wordt dat een geval van :
Trage racefiets/Zwabberende Tourer/compromis is compromiteren. Ik zou zelf gewoon een endurace canyon kunnen halen en bikepackinggewijs wat rond toeren. Ik raak er niet uit!
Ik denk niet per se een rohloff nodig te hebben, vandaar dat ie online ging. Hij staat er aan een rechtvaardige prijs te koop (aanschafprijs+gemaakte kosten+ dan naar een rond getal) op maar telkens er iemand belt, krijg ik schrik dat hij wel eens verkocht raakt.
De diverge is alu en de wielen zijn wat licht voor bagagerekje een koppel duizend km te torsen.
De Genesis is wat zwaar om vlot mee te kunnen als racefiets
Heeft er iemand een goed idee?
Een licht frame en twee Wielsets? Maar dat is wisselen tussen pakweg Shimano 105 en een rohloff, lijkt me niet evident
Kan een rohloff racefiets of blijven de wielen te zwaar?
...
Fietsnoob doe teveel fietssites leest
Ik heb er al veel plezier van gehad. Zo staan er al enkele 1000en km bij op de teller. Hij heeft me amper geld gekost aan onderhoud. De grootste kostprijs was het opnieuw opbouwen van de wielen.
Ik zette hem online te koop. Ik heb momenteel deze, een diverge 2016, een pedelec, en een op te maken krel en toch krijg ik het verantwoord een andere fiets te willen . Ik houd eigenlijk van eenvoud en wil één fiets en de Pedelec. Dat is iets anders.
Ik heb alles al uitgepluisd maar kom niet tot een beslissing. Ik wil eigenlijk deze fiets die nu 16kg weegt in een max 10kg vorm. Zodat ik alle weken mijn sportieve ritjes kan doen op een levendige fiets, mijn audaxplannen kan waarmaken (hoop Borders of Belgium te rijden begin september) en er mijn jaarlijks fietsvakantietje op kan doen zonder dat er thuis een racefiets of een reisfiets triest staat te staan.
Ik merk ondertussen met 10kg bagage ruim toe te komen op tour, zelf weeg ik er 90.m dus op zich hoeft het mogelijk te zijn. Ik fiets wekelijks een 2 a 3 keer 60-100 km sportief, tour 1x per jaar een koppel weken rond en wil me toeleggen op lange afstandsritten/het randonneursgebeuren...
Ik denk aan een fairlight strael of secan, ribble cgr ti of ribble endurance ti en kan er nog wel enkele opnoemen. Als ik deze opbouw met naafdynamo en er mounts zijn voor een flyer-rekje en spatborden ben ik er denk ik. Of wordt dat een geval van :
Trage racefiets/Zwabberende Tourer/compromis is compromiteren. Ik zou zelf gewoon een endurace canyon kunnen halen en bikepackinggewijs wat rond toeren. Ik raak er niet uit!
Ik denk niet per se een rohloff nodig te hebben, vandaar dat ie online ging. Hij staat er aan een rechtvaardige prijs te koop (aanschafprijs+gemaakte kosten+ dan naar een rond getal) op maar telkens er iemand belt, krijg ik schrik dat hij wel eens verkocht raakt.
De diverge is alu en de wielen zijn wat licht voor bagagerekje een koppel duizend km te torsen.
De Genesis is wat zwaar om vlot mee te kunnen als racefiets
Heeft er iemand een goed idee?
Een licht frame en twee Wielsets? Maar dat is wisselen tussen pakweg Shimano 105 en een rohloff, lijkt me niet evident
Kan een rohloff racefiets of blijven de wielen te zwaar?
...
Fietsnoob doe teveel fietssites leest