Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 26 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1019 berichten
Polling schreef:
za 30 mei, 2020 23:10
Fedor schreef:
za 30 mei, 2020 12:19
Bible-belt... maar waarom dan alles in het Engels?
Bible-belt is toch ook Engels?
In het Nederlands heet het gewoon Bijbelgordel. Dat bedrijf in Werkendam wil zich zeker op de internationale markt richten.
Fedor gebruikte de Engelse term en had daarna de opmerking over de Engelse taal, vandaar mijn reactie. “Jezus Redt!” past inderdaad beter in dit gebied.
Polling schreef:
za 30 mei, 2020 23:10
Fedor schreef:
za 30 mei, 2020 12:19
Bible-belt... maar waarom dan alles in het Engels?
Bible-belt is toch ook Engels?
Da's waar grrrrr ;)

Maar wel ingeburgerd tenminste. Dat kan ik van de teksten op het pand minder zeggen ;)
Ik rijd hier heel vaak langs. Maar wat klopt er helemaal niet met dat bord? Is genoemd naar de poldermolen met die naam ongeveer een kilometer verderop.

Het witte lam.jpg
Als je 99 omdraait staat er 66.
66a.jpg
Echte 66.
66b.jpg
Als het nummer en de richting verder maar kloppen zal het de meeste fietsers een zorg zijn, waarschijnlijk zijn er ook meer knooppunten met het nummer 66 dan 99. De fiets staat wel met zijn wielen naar beneden.
Als je er langs fietst is het verschil voor de meesten amper zichtbaar. Goed opgemerkt dus :)
Martin E. van Doornik schreef:
zo 31 mei, 2020 19:30
Ik rijd hier heel vaak langs. Maar wat klopt er helemaal niet met dat bord? Is genoemd naar de poldermolen met die naam ongeveer een kilometer verderop.
Het witte lam.jpg
Jullie hebben mijn vraag nog niet beantwoord wat er aan dat bord niet klopt!
Martin E. van Doornik schreef:
di 09 jun, 2020 10:09
Jullie hebben mijn vraag nog niet beantwoord wat er aan dat bord niet klopt!
Ik zit er al een week naar te kijken :shock: , en het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat het een afbeelding van een schaap is en niet van een lam.
Fedor schreef:
di 09 jun, 2020 10:14
Martin E. van Doornik schreef:
di 09 jun, 2020 10:09
Jullie hebben mijn vraag nog niet beantwoord wat er aan dat bord niet klopt!
Ik zit er al een week naar te kijken :shock: , en het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat het een afbeelding van een schaap is en niet van een lam.
Voor een lam heeft het opvallend veel wol ja. Meer kan ik er niet achter zoeken.
Het Witte Lam, waar dit bedrijventerrein naar vernoemd, is heeft niks met een schaap te maken maar met een molen (wat anders :wink: ) die noordelijk van dit bedrijventerrein staat.https://www.google.nl/maps/@53.2539417, ... 608!8i2304
Naam van dit bedrijventerrein is volgens de ANWB borden anders.
https://www.google.nl/maps/@53.2452657, ... 384!8i8192
Fedor schreef:
di 09 jun, 2020 10:14
Martin E. van Doornik schreef:
di 09 jun, 2020 10:09
Jullie hebben mijn vraag nog niet beantwoord wat er aan dat bord niet klopt!
Ik zit er al een week naar te kijken :shock: , en het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat het een afbeelding van een schaap is en niet van een lam.
Ja, precies! Een lam is een lief, klein beestje dat al dartelend op hoge pootjes over de wei huppelt. Maar hier staat een volwassen schaap in vol ornaat met dikke wollen vacht! Dus een fout van de ontwerper.... Dat bord ergert me al jaren.
Je gaat toch ook geen Spaanse "El Toro" boven de Kalverstraat ophangen?
Martin E. van Doornik schreef:
di 09 jun, 2020 11:15
Dat bord ergert me al jaren.
En daarom post je het in 'Grappige zaken onderweg'?

Carl
Carl schreef:
di 09 jun, 2020 12:52
Martin E. van Doornik schreef:
di 09 jun, 2020 11:15
Dat bord ergert me al jaren.
En daarom post je het in 'Grappige zaken onderweg'?

Carl
Nicht ärgern, nur wundern!

peronne.jpg
beest.jpg
Bij Geldrop:
k1.jpg
Pas aan de heel andere kant van Geldrop:
k2½.jpg
Vast te makkelijk voor "Raad plaatje" maar hier past hij ook wel :)
DSCN7436.JPG
@renel Zoiets dergelijks ben ik ook tegengekomen.
IMG_1299_new.jpg
2 spoorwegovergangen naast elkaar