Heb je het hier over toezichthouders of handhavers. De laatstgenoemde zijn Buitengewoon Opsporingsambtenaar. Toezichthouders rapporteren en kunnen mensen alleen aanspraken op hun gedrag. Maar geen beschikkingen of bekeuringen uitschrijven. BOA's moeten jaarlijks trainingen en bijscholingen volgen en een getuigschrift BOA is maar 5 jaar geldig. Ik kende BOA's die hun bevoegdheden beter kenden, dan menig politieambtenaar. Een politiediploma blijft onbeperkt geldig en sommige politieambtenaren maken hun eigen regels.Franzi schreef: ↑za 06 jun, 2020 16:21Stel dat het klopt dat het daklozen of ex verslaafden waren zoals je zelf aanneemt. Mensen die eindelijk hun leven op de rit hebben gekregen en aan de slag zijn als BOA. Wat wil je dan hier nu precies mee zeggen Kees?keesswart schreef: ↑vr 05 jun, 2020 15:32Als het zulke BOA's zijn die ik laatst op het Amsterdamse Delflandplein een tijdje heb geobserveerd, zie ik inderdaad geen probleem. Ze maakten op mij de indruk dat het daklozen of (ex)verslaafden waren, die een uniform hadden gekregen. Ze vielen niemand lastig die een regel overtrad (zoals fietsen op de stoep, groepsvorming en de anderhalvemeterregel) en overtraden die regels zelf ook voortdurend .
https://www.politie.nl/themas/buitengew ... enaar.html