Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Aan alle reisliefhebbers! - Forum Wereldfietser

Aan alle reisliefhebbers!

Goedendag!
Mijn naam is Dominique de Thouars en ik studeer communicatiestudies, aan de Universiteit Utrecht. Ik ben vanuit mijn stage bezig met een onderzoek naar interesses in Nederland. Op het moment probeer ik mezelf te verdiepen in de interesse ‘reizen', en daarom zou ik er erg mee geholpen zijn als u onderstaande enquête wilt invullen. Het kost maar 5 minuten van uw tijd!

U kunt de enquête vinden op: http://www.studentenonderzoek.com/?qid=25253&ln=ned

Alvast vriendelijk bedankt!

Hoi!
Op het moment probeer ik mezelf te verdiepen in de interesse ‘reizen'
Niet het hele forum vol spammen aub.
Je info is wel heeeel erg sumier en dat voor een komende communicatiewetenschapper :roll:
Waar wil je die gegevens voor gebruiken en waarom verdiep je je in reizen?
Ik heb die enquete voor de gein gedaan maar wat een algemene vage vragen zeg.
'Wie zijn volgens u echte opinieleiders binnen uw interessegebied?'. Daar kan ik dus echt niks mee beginnen :lol:

Fiets de wereld,
Whisky

Helaas... ik dacht nog even hulpvaardig te zijn voor een student, maar de enquête is zo opgebouwd dat ik er als vrijgevochten, hokjesvrije reizende fietser echt helemaal niets mee kan!
Ik vond het best geinig. Alleen erg oppervlakkig en algemeen van opzet. Ik vraag me af wat de onderzoeker er mee kan. Niet echt 'wetenschappelijk'. Maar dat is waarschijnlijk niet de opzet en het doel?

In ieder geval succes gewenst met het onderzoek.

Edwin
edwinvanooijen schreef:Niet echt 'wetenschappelijk'.
Dat lijkt me nog voorzichtig uitgedrukt.
En dan vraagt meneer je nog vóórdat de enquete begint al naar je e-mailadres. In deze tijd van spam mag je dat toch gerust stuitend noemen. Ik wil iedereen met klem adviseren daar NIET je eigen adres in te vullen.
Leon

Niet allemaal zo wantrouwig zijn zeg. Ik moet ook zovaak lompe onderzoekjes doen voor mijn "wetenschappelijke" studie.

Hoi!
Ik moet ook zovaak lompe onderzoekjes doen voor mijn "wetenschappelijke" studie.
Offtopic

Tijdens mijn studie (biologie) heb ik gelukkig nooit zulke saaie enquetes hoeven te houden.

Wel moesten we voor gedragsbiologie bij wildvreemde mannen op straat hun stem opnemen (ze lazen een neutrale standaard zin voor) en hun lichaamslengte, borst en heupomvang meten en vragen of ze borsthaar hadden (een ruwe 'maat' voor testosteron = potentiele vruchtbaarheid = fitness) :D.
Dit als onderdeel van een onderzoeksproject naar partnerkeuze bij mensen.

Vervolgens hebben we de opnames voor vrouwen afgespeeld en gevraagd hoe ze zich de man voorstelden aan de hand van een equete met daarop de gemeten mannelijke kenmerken en de mate van aantrekkelijkheid van de stem op een schaal van 1 tot 5 (is natuurlijk subjectief).
Volgens vrouwen klinken mannen met een lage stem aantrekkelijker en hebben (dus?) meer borsthaar, zijn groter en hebben een bredere borst en smallere heupen (een soort behaarde Chippendale :wink:).

In werkelijkheid was er echter geen verband tussen stemhoogte en deze lichaamskenmerken. De stem zegt dus niks over de fitness van een partner hoewel de vrouwen dat wel zo voelden.
Stemhoogte is dus geen eerlijk signaal in de partnerkeuze en andere factoren spelen waarschijnlijk een belangrijkere rol (symmetrie, feromonen etc) met stemhoogte als een moduleerde factor.

Fiets de wereld (straks gepromoveerd op reproductieve fysiologie in vlinders),
Whisky