Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Toon hier je cockpit! - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Toon hier je cockpit!

137 berichten
Afbeelding
Onder dat blauw kinderregenjasje zit een kinderrugzakje (voor de geinteresseerden :P thema print is Frozen) met erin 3 kilo gereedschap, reserve ketting en 3 binnenbanden.
De blauwe rekker fungeert als waslijn om tijdelijk andere rekkers aan te hangen.
De bel werkt de helft van de tijd (plastiek vanbinnen) dus als mijn aandrijving eens een week stil is hoest ik eens (de laatste maanden is de reactie een gesmeerde bliksem).
De handgrepen zijn wat vettig omdat ik wel eens (nou...) snuister als ik legale of illegale stortplaatsen passeer. ;)
Daar komt alles aan het stuur ook vandaan. Soms denk ik de fiets ook. ;)
Dan de electronica... ah just, die heb ik niet.
Hier de mijne, een stuur om rustig je handen aan te laten hangen in plaats van op te steunen. De telefoon is inmiddels van 42% helemaal opgeladen (de afstand op de forumslader klopt helaas niet omdat de gekozen naafdynamo om onduidelijke reden veranderd was naar niks)

Bijlagen

Jagwire Elite 8)
Heerlijk soepel schakelen en remmen, en in hele korte bochten te leggen zonder extra wrijving en er passen dan 5 draadjes (1 USB) door de stuurpen. Met gewone JagWire buitenkabels ging dat net niet. Je bent er wel even mee bezig en het meeste zie je niet maar het schakelt super.
Hier dan de mijne:
IMG_20200603_083517.jpg
Behoorlijk minimalistisch vergeleken met veel anderen.
De telefoonhouder komt uit China en zit met een paar tieraps vast aan de stuurpen. Simpel, maar het blijft al duizenden kilometers (waarvan een flink deel onverhard) keurig op zijn plaats. 8)
De feedbag is van Acepac. Een grote: de fat bottle bag. De inhoud bestaat uit mueslirepen, een fietsbril en een leesbril (zonder vind ik het gaatje niet als ik lek rijd).
Net rechts naast de telefoonhouder steekt een klein stukje bel uit.

Op reis komt er nog een stuurharnas bij waar mijn tent in past en een Acepac stuurtas voor spullen die ik makkelijk van mijn fiets wil kunnen pakken.

Nog een stukje in beeld is mijn bagagekoffer (uh, frametas) met gereedschap, plakspullen, binnenband, fietspomp, powerbank, windjack en plaats voor nog meer.
Mijjn cockpit... Denham bars op de Ogre...

Bijlagen

Grum schreef:
wo 03 jun, 2020 18:29
Mijjn cockpit... Denham bars op de Ogre...
Hoe bevallen de Denham bars?
Grum schreef:
wo 03 jun, 2020 18:29
Mijjn cockpit... Denham bars op de Ogre...
Is toch een compleet Denham stuur? Wel erg breed misschien maar ben ook wel benieuwd hoe het bevalt.

Wat zit er trouwens op je rechter vorkpoot?
Fedor schreef:
wo 03 jun, 2020 20:18
Grum schreef:
wo 03 jun, 2020 18:29
Mijjn cockpit... Denham bars op de Ogre...
Is toch een compleet Denham stuur?
Bars is kort voor handlebars; Engels voor 'stuur'.
Carl
Dit is voorlopig even mijn cockpit... niet al mijn tassen zijn binnen.

Een Zipp xplr sl stuur
Scorpo (Stevens Hamburg) stuurpen
Hidemybell gps houder mét bel
Ortlieb 9L handlebar bag

Nu nog 2 feedbags voor bidonnen! Iemand tips?
45147652-5975-4F91-80AE-948171B05716.jpeg

Bijlagen

jwkeij schreef:
wo 03 jun, 2020 22:36
Nu nog 2 feedbags voor bidonnen! Iemand tips?
Die van Axa doen het prima voor bidons en zijn niet duur.
Axa? Maken die tassen?
jwkeij schreef:
wo 03 jun, 2020 22:36
Nu nog 2 feedbags voor bidonnen! Iemand tips?
@Fedor raadde me op pagina 2 de feedbags van AGU aan. Deze heb ik gisteren ontvangen en ze zien er goed uit, als het netje aan de zijkant iets hoger was geweest en de sluiting iets handiger waren ze perfect geweest, maar feedbags met deze optie kosten 40+ EUR terwijl deze <20 EUR kosten. @Ruuh-H gaf als advies Acepace voor dezelfde prijs maar deze waren nergens meer op voorraad.

Links:
https://agu.com/venture-snack-pack
https://www.acepac.bike/riditkove-brasn ... bag-nylon/
https://bikepacking.com/news/apidura-ba ... ouch-plus/
https://rockgeist.com/product/honeypot/
https://www.bike-components.de/en/Revel ... ag-p63778/
RalphP schreef:
wo 03 jun, 2020 19:22
Grum schreef:
wo 03 jun, 2020 18:29
Mijjn cockpit... Denham bars op de Ogre...
Hoe bevallen de Denham bars?
Prima! Heb al rond 3000 km mee gereden en heel blij mee. Genoeg posities om te wisselen, en vooral goede controle als ik voorovergebogen de inner bar ends vast pack.
jwkeij schreef:
wo 03 jun, 2020 23:05
Axa? Maken die tassen?
Foutje, ik bedoelde AGU :oops:
Fedor schreef:
wo 03 jun, 2020 20:18
Grum schreef:
wo 03 jun, 2020 18:29
Mijjn cockpit... Denham bars op de Ogre...
Is toch een compleet Denham stuur? Wel erg breed misschien maar ben ook wel benieuwd hoe het bevalt.

Wat zit er trouwens op je rechter vorkpoot?
Ik heb hem ingekort en nu is de breedte 68cm. Niet te breed en toch goede controle off-road.

Aan de rechrter vorkpoot zie je een stuk van mijn Abus vouwslot. Voor meerdaagse tochten monteer ik op die plek een balckburn cargo cage
Fedor schreef:
do 04 jun, 2020 10:56
Foutje, ik bedoelde AGU :oops:
Best mooie tassen! Ik rijd intussen een kilometer of 500 rond met een AGU frametas. Een stevige en ruime tas waar ik alle spullen in krijg die normaal in een rugzakje mee gingen op dagtocht.
Bijna compleet! Er staan nog 2 tassen in bestelling.

Mijn nieuwste aanwinsten, net 5 minuten thuis, 2 snackpacks van Agu.
Door deze 2 feedbags kan ik een fullframe tas plaatsen.
805A44D4-DDEF-472F-9D53-EA90EB2B8866.jpeg
😳 Jij had toch een volledig op maat gemaakte tassenset van Tim Tas?
9F8D1768-5767-4206-93D6-AF31EFBFCB11.jpeg