Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 25 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1019 berichten
Martin E. van Doornik schreef:
za 22 feb, 2020 15:38
Er zullen wel meer plekken bestaan met doorzeefde borden.
Ik zie er hier regelmatig met gaatjes van ca. 9 mm, zij het niet met zovéél gaten. Door explosieven ("vuurwerk") beschadigde borden zie ik hier elke dag een aantal.
In Voulwames, het vijfhuizige gehucht aan de monding van de Geul in de Maas, trof ik onderstaand infobord aan. Ik heb nooit geweten dat het stroomgebied van de Geul (en omstreken) een eiland in de oceaan was. Weer wat geleerd. De schaal van de kaart is overigens approximative 1/60625.

Afbeelding

Direct ernaast staat dit PAS OP!-bord. In combinatie met het infobord weet ik nu ook dat je daar het risico loopt van het eiland af te kukelen. Ik ben het trapje toch maar niet opgegaan.

Afbeelding

Zometeen zal iemand anders waarschijnlijk alles uitgebreid uitleggen.
Misschien ben ik voor mijn beurt, ik weet niet wat er nog aan uitleg komt :oops:

Maar hier een andere waarschuwing niet te water te raken :shock:
 
50m.jpg
Bridgestone SM schreef:
za 29 feb, 2020 18:01
Misschien ben ik voor mijn beurt, ik weet niet wat er nog aan uitleg komt :oops:

Maar hier een andere waarschuwing niet te water te raken :shock:
 
50m.jpg
Misschien mag men na 50 meter niet over de sluis lopen die daar ligt.
Martin E. van Doornik schreef:
za 29 feb, 2020 21:20
Misschien mag men na 50 meter niet over de sluis lopen die daar ligt.
Martin, het is een "grappige zaak", geheel On Topic.
Het is Frankrijk, en er staat bijna standaard een dergelijk bord nabij een sluis, en soms nog dwingender "waarschuwingen", en "adviezen". Over de sluis lopen mag ook niet, maar ook dat telt meestal niet echt.
Gewoonlijk wordt alles in de wind geslagen, een enkele keer tref je een humeurige dienstklopper.

Paradoxaal genoeg richt men soms zelfs de ruimte naast de sluis met picknick-sets oid in.
En soms krijg je expliciet toestemming om er je tent op te zetten ('s nachts wordt er toch niet geschut).
En de "grap" hier is dat het bord zo staat dat de pijl naar de overkant wijst.
Verder is het een prima fietsbroeken-droogrek.
Leon schreef:
za 29 feb, 2020 17:11
In Voulwames, het vijfhuizige gehucht aan de monding van de Geul in de Maas, trof ik onderstaand infobord aan. [...]

Afbeelding
:) Een treffende illustratie van wat ik in België wel eens meen te bespeuren: "alles buiten onze (streek/provincie/gewest)grenzen is onverkend terrein. Wij hebben ook geen idee wat zich daar buiten eventueel bevindt."

Groetjes,

Carl
Wacht! (Het wacht-licht blijft de hele tijd aan)
Afbeelding
Naar het schijnt gaat de verkoop van dit type beach cruiser wat achteruit de laatste tijd.
corona beach cruiser.jpg
corona beach cruiser.jpg (87.56 KiB) 3683 keer bekeken
Aniphys schreef:
vr 20 mar, 2020 08:15
Naar het schijnt gaat de verkoop van dit type beach cruiser wat achteruit de laatste tijd.
corona beach cruiser.jpg
Zeker in Amerika genomen, want ze hebben zeer vaak van die ramen waarbij de breedte van de (nep)luiken niet kloppen....
Zal ook wel een fiets zijn van de bouw/supermarkt, die ze zelf hebben afgemonteerd en daarbij het stuur verkeerd om gedraaid hebben t.o.v. de voorvork.
Martin E. van Doornik schreef:
vr 20 mar, 2020 09:12
Zeker in Amerika genomen, want ze hebben zeer vaak van die ramen waarbij de breedte van de (nep)luiken niet kloppen....
Dat is me nooit opgevallen. Ze zijn daar nor erger in neppigheid dan ik dacht. Als je duizenden dollars uitgeeft aan luiken maar je bent te gierig voor die extra centimeters om ze ook dicht te kunnen maken :shock: :roll:
Ik vermoed dat dit niet in Tornado Alley in Oklahoma is, want daar lijken goede luiken me geen luxe.

Het zal in een droge staat zijn want het achtrspadbord geeft 0,0 bescherming tegen spoei tegen je rug.
DaVinci schreef:
vr 20 mar, 2020 10:26
Zal ook wel een fiets zijn van de bouw/supermarkt, die ze zelf hebben afgemonteerd en daarbij het stuur verkeerd om gedraaid hebben t.o.v. de voorvork.
Ah, bekend fenomeen.
vorks.jpg
Leon schreef:
vr 20 mar, 2020 10:30
Martin E. van Doornik schreef:
vr 20 mar, 2020 09:12
Zeker in Amerika genomen, want ze hebben zeer vaak van die ramen waarbij de breedte van de (nep)luiken niet kloppen....
Dat is me nooit opgevallen. Ze zijn daar nog erger in neppigheid dan ik dacht. Als je duizenden dollars uitgeeft aan luiken maar je bent te gierig voor die extra centimeters om ze ook dicht te kunnen maken :shock: :roll:
Zelfs het praktijk van de bekende dierenarts incredible Dr. Pol in Michigan heeft ook zulke foute luiken....
Onderstaande foto heb ik in 1973 in Massachusetts genomen, het huis rechts.

Fiets en Amerikaanse huizen.jpg
Verwarrende boodschap in het epicentrum van de Nederlandse coronacrisis: een oproep om in groepen lopen, en dus risico op besmetting te veroorzaken (letterlijk) of elkaar te steunen door voorzichtig te zijn (figuurlijk)?

20200516_134138_HDR-01.jpeg
willem.m schreef:
za 16 mei, 2020 13:45
Verwarrende boodschap in het epicentrum van de Nederlandse coronacrisis: een oproep om in groepen lopen, en dus risico op besmetting te veroorzaken (letterlijk) of elkaar te steunen door voorzichtig te zijn (figuurlijk)?


20200516_134138_HDR-01.jpeg
Als men gewoon afstand houd lijkt me het geen probleem? 2021 staat er he?
20200529_135253_HDR.jpg
Bible-belt... maar waarom dan alles in het Engels?

Was trouwens best veel heibel over, zelfs in de Gemeenteraad besproken. Maar de teksten mochten blijven staan.

Nog niet op Streetview dus was niet geschikt voor Raad plaatje! ;)
DSCN6688.JPG
Een aardig tweeluik van afgelopen week.

Op deze één na drukste weg van de stad mag je normaalgesproken 50, maar nu maar 30. Niet doen hoor, want je wordt gelyncht!
Afbeelding

Maar over deze fietsstraat mag je 60. Het zijn maar fietsers.

Afbeelding
Fedor schreef:
za 30 mei, 2020 12:19
Bible-belt... maar waarom dan alles in het Engels?

Was trouwens best veel heibel over, zelfs in de Gemeenteraad besproken. Maar de teksten mochten blijven staan.

Nog niet op Streetview dus was niet geschikt voor Raad plaatje! ;)

DSCN6688.JPG
Ik snap eerlijk gezegd niet wat jezus met de productie van additieven voor varkensvoer te maken heeft, en waarom jezus je dan blijkbaar redt als je varkensvlees eet. Is dit wel koosjer?
Fedor schreef:
za 30 mei, 2020 12:19
Bible-belt... maar waarom dan alles in het Engels?
Bible-belt is toch ook Engels?