Hallo Mattie,
Mooie bike en goeie uitleg
Zou je mij kunnen vertellen welke maat er op de foto staat en wat voor trapas er in zit?
Alvast dank
Groeten van Raymond
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:In jouw wereld misschien, ik bouw nog best wat wielen met 48 spakenMarco Meijerink schreef: ↑di 03 mar, 2020 13:04Ben benieuwd Matty, hou ons op de hoogte.
De tijd van 48 spaaks wielen ligt ver achter ons. Nu de helft.....vroeger zou ik het nooit aangedurfd hebben maar wellicht dat het nu wel kan.
Het passport, gewoon te vinden op de Ridley website, spreekt van ‘BSA 68mm’ bracket, dan weet je, afhankelijk van de groep, wat er in zit. Dit was Sram geloof ik dus dan zal het GXP of T47 zijn. Met een beetje goeie wil kun je dus makkelijk een duurzame trapas van SKF monteren en een JIS vierkant, Octalink of ISIS crankstel monteren.
Leuk om te horen Ray! Ik heb wel de remgrepen recht gezet, die stonden op die gekke scheve (hipster) manier.
Ik kwam toevallig weer even terug op deze topic die ik ooit ben gestart en ik wil wel even een update geven. (ZIE BIJLAGEN VOOR FOTO'S) Ik rijd nog steeds op deze fiets met tubus achterrack. De fiets leeft nog en ik heb inmiddels 3 fietsvakanties door Frankrijk gemaakt (Jura/Alpen/Centraal Massief). De groene weg, benjaminse en provence met veel bergpassen die bij voorkeur tot ca. 6-7% gaan. Ik vind het racestuur heel fijn, de ketting met derailleur heeft met de 1x11 configuratie voldoende stappen.Jurr schreef: ↑di 09 mei, 2023 22:42Scheelt ook weer garantieclaims mocht het toch fout gaan.
Zou me niets verbazen als TopicStarter nog steeds vrolijk rondrijdt op die zelfde fiets met bagage. Over carbon zou ik zelf me vooral zorgen in het transport van de fiets voor of na een reis in trein/bus/vliegtuig, verder best kans dat het tijdenlang goed gaat.
In de derailleurtijd was de standaard 22-32, 0,6875 dus; dat is ruim twee rohloffverzetten lichter dan 0,9.