Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lak beschadiging - Forum Wereldfietser

Lak beschadiging

Hallo,

Op mijn avaghon fiets zat een esge achterstandaard.

Deze heb ik er afgehaald, maar nu is de lak beschadigd. Hoe kan ik dit het beste herstellen.

Mario
Fotooooo…. dan kan er goed naar gekeken worden.
je Avaghon heb (Haags :D ) een stalen frame.
ik denk even snel: lichtjes schuren met vrij fijn schuurpapier, ontvetten, verven. en een dag later: lichtjes schuren, verven. nog een dag later: buiten fietsen! :lol:
maar inderdaad, met een foto weten we meer want dat zien we wat we bedoelen, zeg maar :shock:
Klodder Hammerite kan ook goed werken op staal (toch handig als je een zwart frame hebt) ;)
Ik zou er een nieuwe standaard opzetten.
Leon schreef:
di 26 mei, 2020 19:18
Ik zou er een nieuwe standaard opzetten.
Daar dacht ik als eerste aan maar toen dacht ik: misschien dat hij geen standaard meer wil?

Als er toch een nieuwe standaard op komt zou ik dat gewoon doen, of het staal moet echt "blank" zijn.
Ik heb een nieuwe esge Pletscher Optima Flex bracketstandaard gekocht, max 50 kilo.

Dacht inderdaad aan hammermide verf. Kan gelijk gebruikt worden.
Waarom een bracketstandaard? Met tassen kan de fiets gaan draaien en omvallen. Daarom is een achterstandaard zo handig.
Is mij nog nooit gebeurd, gewoon niet te veel meenemen.
Bert van Sprang schreef:
di 26 mei, 2020 21:22
...gewoon niet te veel meenemen.
Altijd de beste tip :D
Fiets uit schuurtje halen in achteruit, *** middenstandaard.
Even ketting smeren en trappers terugdraaien, *** middenstandaard.
Onderhoud plegen en kijken of het soepel draait, *** middenstandaard.
Bert van Sprang schreef:
di 26 mei, 2020 21:22
Is mij nog nooit gebeurd, gewoon niet te veel meenemen.
Ik neem ook de standaard niet mee :)
:D
Om het tijdelijk te fixen gebruik ik nagellak, zodat het iig niet gaat roesten.
SimondelaCourt schreef:
wo 27 mei, 2020 10:12
Om het tijdelijk te fixen gebruik ik nagellak, zodat het iig niet gaat roesten.
Prima tip! 8)
Heb er net hammerite verf opgedaan.

Ontvet, licht gdschuurd, ontvet en toen de verf.

In winkel kost klein potje €14. Ik had nog potje hammerite verf staan, licht blauw ipv zwart. Je ziet het wel, maar ik kan er mee leven.

Staal op staal is niet goed, was vergeten er iets tussen te doen
En niet iedere man heeft nagellak in huis natuurlijk :oops:
Bij Action kost een spuitbus verf 2 euro, die een beetje in een blikje spuiten en dan met een kwastje over de Hammerite heen aanbrengen, wel eerst licht opschuren. Eventueel in twee laagjes.
Shadow schreef:
wo 27 mei, 2020 15:00
En niet iedere man heeft nagellak in huis natuurlijk :oops:
Daarvoor moet ik mijn dochter ook even aankijken, maar het toeval wil dat ze een nagellak heeft in vrijwel dezelfde kleur als het frame van mijn Surly Ogre, baksteen rood.
Heb in de middag zwarte verf gekocht bij Action.

De blauwe verf, goed opgeschuurd, schoobgemaakt en toen de verf in bakje gespoten en met kwast overgeverfd.

Ziet er goed uit. Morgen kijken of tweede laag gewenst is.