hmm, een palmpje... lekker
maar in combi met deze zou je idd best wel eens wat kunnen doen, en er is erg veel 3rd party sw te krijgen voor palm os. zit je der alleen met dat je nog wel een losse gps nogdig hebt..
Bas
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ellen,
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Kunnen outdoor gps modellen als bijv. de Garmin Etrex of Maggellan Explorist ook geladen worden met eigen gescande kaarten? Of zit je vast aan de standaard software die de fabrikant levert of moet je dan voor eigen gescande digitale kaarten kiezen voor een PDA?B@se schreef: Zelf denk ik dat je het beste uit bent met een model waar je eigengemaakte kaart materiaal onder kan zetten, en dan het liefste op een geheugen kaartje. Als het even kan met een monochroom schermpje (vanwege de accu capaciteit)
(knip)
zal nog eens wat verder neuzen naar meer modellen die hieraan voldoen.
Bas
Ja, dat kan wel zolang het in het GarminMaggellan formaat gemaakt wordt.De tovenaar schreef:Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Kunnen outdoor gps modellen als bijv. de Garmin Etrex of Maggellan Explorist ook geladen worden met eigen gescande kaarten? Of zit je vast aan de standaard software die de fabrikant levert of moet je dan voor eigen gescande digitale kaarten kiezen voor een PDA?B@se schreef: Zelf denk ik dat je het beste uit bent met een model waar je eigengemaakte kaart materiaal onder kan zetten, en dan het liefste op een geheugen kaartje. Als het even kan met een monochroom schermpje (vanwege de accu capaciteit)
(knip)
zal nog eens wat verder neuzen naar meer modellen die hieraan voldoen.
Bas
Bedankt, het wordt me allemaal iets duidelijker. Op dit moment lijkt het me voldoende af en toe even op de (digitale) kaart te kijken waar je op dat moment bent, en of je de juiste afslag hebt genomen. Zo'n pda of smartphone is dan wel handig doordat je achteraf in je tentje je route van de dag kunt opslaan, notities maken of naar je favoriete mp3's kunt luisteren.Marco Meijerink schreef:Een kaart als afbeelding (bmp) achter je gps ontvanger gebruiken kan in combinatie met een pc, laptop, palmtop, enz. Allemaal apparaten die natuurlijk wel erg goed zijn maar niet tijdens een sneeuwstorm ergens in de Himalaya of op een stuiterende weg in Patagonië.
Routes kan overigens wel zonder problemen, maar goed dat wist je waarschijnlijk al.
Heb je al gekeken naar Oziexploxer? kun je wel zelf kaartjes maken... ook voor de normale handheld gps...De tovenaar schreef:Bedankt, het wordt me allemaal iets duidelijker. Op dit moment lijkt het me voldoende af en toe even op de (digitale) kaart te kijken waar je op dat moment bent, en of je de juiste afslag hebt genomen. Zo'n pda of smartphone is dan wel handig doordat je achteraf in je tentje je route van de dag kunt opslaan, notities maken of naar je favoriete mp3's kunt luisteren.Marco Meijerink schreef:Een kaart als afbeelding (bmp) achter je gps ontvanger gebruiken kan in combinatie met een pc, laptop, palmtop, enz. Allemaal apparaten die natuurlijk wel erg goed zijn maar niet tijdens een sneeuwstorm ergens in de Himalaya of op een stuiterende weg in Patagonië.
Routes kan overigens wel zonder problemen, maar goed dat wist je waarschijnlijk al.
Aan de basiskaarten van Europa of de USA heb je denk ik niet veel als fietser, kijk bijv. naar de kaartjes van Magellan of van Garmin. Van Europa en de USA zijn er echter ook wel topografische kaarten waar je wat beter uit de voeten kan. Wellicht dat het aanbod aan goede digitale kaarten tzt steeds groter wordt.Marco Meijerink schreef: De meeste mensen kopen de kaarten van de leverancier en hebben geen problemen met de beperking die dat oplegt (maar één bron van informatie)
Ik heb 'm eens gedownload om te kijken of ik mijn (wandel)route door IJsland die ik op een topokaart had ingetekend, kon overzetten naar een route met coordinaten zodat ik deze in Google Earth formaat kon opslaan Was te ingewikkeld dus heb ik de gescande kaartjes maar een beetje 'overgetrokken' in Google Earth. Voor dit soort tochten zou een GPS wel handig zijn geweest.B@se schreef:Heb je al gekeken naar Oziexploxer? kun je wel zelf kaartjes maken... ook voor de normale handheld gps...
Bas