Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden - Pagina 22 - Forum Wereldfietser

Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden

560 berichten
Dijk langs de Mark onder Zevenbergen.JPG
Dijk langs de Mark onder Zevenbergen
JanP schreef:
vr 15 mei, 2020 14:57
Nieuwlandsedijk.JPG
Mooie foto!
Afbeelding

Voor de kust, nabij Katwijk aan Zee, liggen zo'n twintig schepen te wachten op betere tijden. Waaronder deze twee cruiseschepen. De linker is de Nieuw Statendam (Holland Amerika Lijn) en de rechter de Regal Princess (Princess Cruises).
Leon schreef:
wo 13 mei, 2020 17:30
Ik ben vanmiddag richting noordkaap gefietst, maar na een uur kreeg ik tegenwind. Toen heb ik me omgedraaid en ben ik richting Middellandse Zee gefietst. Ook dat heb ik niet gehaald.
Daarnet heb ik als resultaat van de tocht een dode roofvogel en een hoop grofvuil doorgegeven aan Sovon resp. de Gemeente Meerssen. Leuker was het vosje dat ik zag. Ik zag eerst een mevrouw met een fotocamera wat vreemd richting akker staren. De lijn van haar lens volgens zag ik een jonge vos. In de remmen en een halve minuut bewegingsloos blijven staan. Het vosje, op een meter of 25 - was zich van geen kwaad bewust. Toen maar doorgefietst. Het vosje bleef poseren voor mevrouw. Op de terugweg waren beiden weg.
Vandaag bleken er meer vosjes te zitten, gewoon langs de fietsroute. Volgens de man die aan de andere kant van de straat woonde waren het er drie. Maar na bestudering van de foto's blijken het er toch minimaal vier te zijn.
Afbeelding
Gisteren heb ik Oostenrijk gefietst!
Neen, niet naar het land - dat lukt niet nu - maar de route die ik had uitgestippeld deed me achteraf denken aan de landsgrenzen van Oostenrijk. Puur toeval :-)
Het werd een rondje richting Pajottenland waarbij ik in een soort van schutkring rond Forza Ninove reed.
De keuzestress en 5-bijlagenlimiet deden me besluiten om mijn dagtocht bdr's-gewijs over drie posts te verdelen. :-)

Deel I
Austria.jpg
De route - een aanrader. Het was mooi, landelijk en rustig. Je moet wel van een golvend landschap houden - maar dit is op dit forum meestal geen probleem.
20200516_141159017.jpg
Er zaten heel wat onverharde wegen in de route, maar die waren door het aanhoudend droge weer heel goed te doen met m'n dunne bandjes.
20200516_134729019.jpg
Met dank aan brouter die me soms langs onooglijk kleine autovrije weggetjes leidde.
20200516_141047018.jpg
Een scherpe onoverzichtelijke bocht. Voor jouw veiligheid kan je hier kiezen tussen bescherming door een hogere macht of door een bolspiegel.
20200516_132832001.jpg
Weeral geiten. Het deed me denken aan het oud-Vlaamse ethologisch gezegde: "'t ies een faat dat de gaat schaat mee ur bijne gespraad." [ik raad het gebruik van de autodetect language functie van google translate af in dit geval]
Deel II
20200516_161949009.jpg
Schaapjes tellen: in de wei en in de lucht!
20200516_160850012.jpg
Dit is de highway naar Smeerebbe-Vloerzegem. Ook hier wordt voldaan aan het internationaal geografisch axioma: hoe kleiner het gehucht, hoe langer de naam.
20200516_152126013.jpg
Mooie heuveltjes in het Pajottenland
20200516_151710014.jpg
Dit was zowat het hoogste punt van mijn Oostenrijktocht. Geen Edelweiss te bespeuren, wel een vergezicht (een heel-vergezicht naar Vlaamse normen).
20200516_141525016.jpg
Mijn beestje staat ongeduldig op me te wachten op een van de onverharde wegen.
Deel III
20200516_172135002.jpg
Een leuk wegje niet zo ver weg van bij me thuis dat ik nog niet eerder had ontdekt. Even langs de trapjes fietsen (doenbaar - 6%)
20200516_165107005.jpg
Koetjes. Ik vraag me af welke gedachten er zich tussen hun horens afspeelden. Misschien iets in de trend van: "He, lycra tuig! Wat sta jij daar te gapen met je el-cheapo smartphone? Laat ons toch eens rustig herkauwen! 't Is zaterdag".
20200516_163833007.jpg
Gestalkt! Of toch niet :-). Dit is het eindresultaat van een boer met een te grote mesthoop en nog een grotere creativiteit. Een prive-Waterloo!
bdr, dit is een stalking request: wanneer je bent bekomen van je >200-km tocht mag je hier ook eens passeren :-)
Heerlijke dagtocht.
Even geen bepakking.
Hoewel in de bossen opgegroeid zijn we helemaal om. Wat is het heerlijk om door een open landschap te fietsen. Wind, lucht, water, fietsje, meisje. Alle wereldproblemen liggen voor een paar minuten achter ons.
Vanaf hier de tegenwind ook 8)
(VoornePutten)
0A6718AB-93EB-44AD-A6E9-006A3C7FFEE4.jpeg
Vandaag naar Bakkeveen (eerst wind tegen). Was rustig onderweg. Zie wel veel meer race-fietsers en ook voor het eerst dit jaar groepen met meer dan drie. Mn omgeving Bakkeveen was druk, ook de enige plek waar onderweg koffie-togo was te krijgen trouwens.
Knipsel-01.JPG
Strak.
Knipsel-02.JPG
De Haspel.
Knipsel-03.JPG
Ik maak hier maar geen Raad Plaatje! van.
Knipsel-04.JPG
Langmameer.
Marco Meijerink schreef:
zo 17 mei, 2020 16:30
...
0A6718AB-93EB-44AD-A6E9-006A3C7FFEE4.jpeg
Strakke fiets, strakke lucht, niet zo strakke horizon 🤓
Haha....gopro dingetje. Zie het maar als een creatieve invulling😁.
JanH schreef:
zo 17 mei, 2020 16:33
Vandaag naar Bakkeveen (eerst wind tegen). Was rustig onderweg. Zie wel veel meer race-fietsers en ook voor het eerst dit jaar groepen met meer dan drie. Mn omgeving Bakkeveen was druk, ook de enige plek waar onderweg koffie-togo was te krijgen trouwens.
Kwam iets zuidelijker o.a. door Fochteloerveen. Ongewone drukte, veel monokijkers, camera's en tripods in XXL formaat voor en achter de wildroosters. Allemaal uitgelopen voor een zeldzame arend.
Strakke fiets, strakke lucht
Nu doe je de strakke dame toch echt te kort :D .
Marco Meijerink schreef:
zo 17 mei, 2020 16:30
Heerlijke dagtocht.
Wind, lucht, water, fietsje, meisje.
0A6718AB-93EB-44AD-A6E9-006A3C7FFEE4.jpeg
Wat is er aan de hand? Ze heeft geen rood fietsshirt aan!
(Geen gek idee. Er is nog een wereld aan fietsshirts in andere kleuren voor jullie te ontdekken.)
Wat fijn om weer een stukje verder te kunnen fietsen. Pakketje door brievenbus bij vriendin gedaan. De geplande lus naar Zoeterwoude laten schieten ivm vermoeidheid.
strava8724656096134179854 (1).jpg
20200517_133811.jpg
20200517_114442.jpg
20200517_113215.jpg
Gisteren weer langsgekomen: vergane glorie die er ieder jaar net iets slechter uitziet, maar het blijft staan.
IMG_20200517_145845735_kl.jpg
Die schoorsteen... Hoe lang zal het duren voordat die instort?
Plaats: Zoeterwoude-Rijndijk, vlak bij Rijnekeboulevard. Foto van de andere kant van de vaart genomen.
Arie E schreef:
ma 18 mei, 2020 07:51
Gisteren weer langsgekomen: vergane glorie die er ieder jaar net iets slechter uitziet, maar het blijft staan.
IMG_20200517_145845735_kl.jpg
Die schoorsteen... Hoe lang zal het duren voordat die instort?
Plaats: Zoeterwoude-Rijndijk, vlak bij Rijnekeboulevard. Foto van de andere kant van de vaart genomen.
Ik meen dat Kees Swart (?) vorig jaar (?) een foto van deze plek in RaadPlaatje heeft geplaatst (en ik had de plek geraden).
Vandaag helaas weer (thuis)werken ondanks het mooie weer. Verlof nemen had gekund maar de fiets is vandaag (en morgen misschien ook) weg voor een service. Voor het wegbrengen nog ff een 40km-rondje gedaan in de vroege ochtend. Lekker rustig :)

Er stonden ook nog twee Santossen (D+H-model, allebei met flinke spiegel) bij de fietsenmaker. Van hier?
willem.m schreef:
ma 18 mei, 2020 08:37
Arie E schreef:
ma 18 mei, 2020 07:51
Gisteren weer langsgekomen: vergane glorie die er ieder jaar net iets slechter uitziet, maar het blijft staan.
IMG_20200517_145845735_kl.jpg
Die schoorsteen... Hoe lang zal het duren voordat die instort?
Plaats: Zoeterwoude-Rijndijk, vlak bij Rijnekeboulevard. Foto van de andere kant van de vaart genomen.
Ik meen dat Kees Swart (?) vorig jaar (?) een foto van deze plek in RaadPlaatje heeft geplaatst (en ik had de plek geraden).
Klopt allemaal: viewtopic.php?f=23&t=7669&hilit=schoors ... 20#p351395
Ja, dat ding is behoorlijk fotogeniek! :roll:
Mij viel deze keer voor het eerst op dat er nu twee knikken in de schoorsteen zitten. Ik had het niet eerder gezien. De foto van Kees is geen bewijs, want die is uit een andere hoek genomen.
Maar mijn inschatting is dat de schoorsteen dit jaar instort.