Dat waren opeens veel reacties, bedankt!
bluebox10 schreef: ↑ma 11 mei, 2020 20:28
[verslagje]
MTB versnellingen waren geen overbodige luxe [..]
Ik heb wel heel wat lekke banden gereden, vooral doorns, kies dus banden met goede lekbescherming (had ik toen niet).
Bedankt voor je verslagje en de tips. Heb 36/22t en 9sp 11/32 maar wilde toch al een andere cassette dus ga binnenkort iets anders kopen ..
Heb banden die wonderlijk genoeg nog nooit lek zijn gereden maar twijfel of ik die erop ga zetten, ze wegen en rollen nl veel zwaarder en het wordt in totaal behoorlijk veel kms.
pitatwork schreef:
wat ik hier kan aan toevoegen, maar helaas voor jullie veel te plat (geen of weinig hoogteverschillen), is een tocht die ik gemaakt heb via routeyou , dacht ik, staat op mijn GPS van Dilbeek tot Oostende.
Deze route is mtb, 90% off-road, enig mooi wel., 200 km
Als jullie die koppelen aan het eerste deel oosten en dan de mijne ?
Ik weet niet zo goed wat je bedoelt want van Dilbeek naar Oostende ligt niet echt op de route? Maar zal op Routeyou kijken, thanks! Het hoeft trouwens niet alleen maar hoogtemeters te zijn, als 't maar mooi en offroad is. En ik fiets overigens solo :)
Het plan is om eerst langs de kust naar De Panne te fietsen (Duinkerke, grens Frankrijk) want daar begint de TBWO. Vervolgens wil ik die volgen tot tja.. dat weet ik nog niet. Er zijn een paar rivieren waaronder oa de Ourthe en de Semois die ik ook wil volgen, maar beide rivieren kun je alleen met de stroom méé peddelen (wil ze dus niet fietsen maar varen).
Hier de Ourthe, circa 165 km lang:
En hier de Semois, 190km:
Wrs wordt 't eerst de Semois afvaren, daarna fietsend naar de Ourthe, die naar beneden peddelen en vervolgens via de TBNZ terug naar Nederland. Maar wil ook graag GR-routes erbij rijden dus 't wordt nog een puzzeltje om alles bij elkaar te breien. Maar ook leuk om te doen.
Leon schreef:
Edit: die track is niet beschikbaar op de site.
Yep, de tracks zijn niet gratis, men vraagt er een kleine bijdrage voor. Ik kan ze wel viavia gratis krijgen maar wil graag de makers bedanken/steunen dus wrs ga ik toch aan hun de tracks vragen.
bdr schreef:
Ik heb
hier een verslagje getyped van een tweedaagse GR12-rit verleden jaar.
Leuk! Bedankt voor de inspiratie en voorpret!
Marco Meijerink schreef:
De Ourthe en de Semois strak volgen kan alleen als je af en toe het water over gaat (hebben wij gedaan, wel in de voor- of najaar doen, best wel koud. En je moet weten waar je kunt oversteken. Niet alles is even ongevaarlijk. De reden dat je vaak van kant moet verwisselen zijn de steile rotsformaties.
Heb een packraft bij me dus 't wordt peddelen, oftewel bikerafting. Dit kan alleen bij hoge waterstand dus wrs alleen in de vroege lente of in 't begin van de herfst. Moet dit nog wat verder uitzoeken want je schijnt ook niet overal te mogen peddelen of in/uit te stappen (vanwege natuurgebied en/of te gevaarlijke stroomversnellingen).
PatrickL schreef:
Hallo.
Verschillende GR-routes zijn niet altijd geschikt voor MTB. Ze zijn prio gemarkeerd voor wandelaars. Je kan trappen tegenkomen, stegelkes (in Limburg) of een niet fietsbaar stukje. Bij sommige passages mag je gewoon niet met de fiets komen (bepaalde natuurgebiedenen), soms is het erg smal tussen 2 rotsen dat sommige mtb-sturen te breed zijn. Maar als je het goed voorbereid zijn er voor die passages wel alternatieven te vinden. Tevens kan het zijn dat je moet afstappen bij een wandelende tegenligger op een smal pad.
Succes!
Dat wordt dus goed puzzelen. Heb een breeeeeed stuur maar kan 't eventueel altijd nog een slag draaien. Bedankt voor de tips!