Additionally, paste this code immediately after the opening tag: geen fiets mee bij Corendon - Forum Wereldfietser

geen fiets mee bij Corendon

Hallo allemaal,
Als antwoord op een vraag van mij aan Corendon kreeg ik een mail dat fietsen met hen niet meekunnen!
Dat wordt dus een andere maatschappij en niet in Eindhoven instappen :cry:
Groeten,
Evert

Hoi!

Wat!? :shock: Wij willen ook met Coreodon vliegen (naar Istanbul) en volgens de algemene voorwaarden transporteren ze wel fietsen:

Veel sportartikelen, daaronder begrepen maar niet beperkt tot grote
hengels, golfclubs, fietsen, surfboards, bodyboards, snowboards en
ski's zijn ongeschikt voor vervoer door luchtvaartmaatschappijen met
een snelle retour. Tegen betaling van een extra toeslag van
€ 25 per sector (vlucht) en per artikel, ongeacht het gewicht, is
Corendon.com bereid dergelijke artikelen mee te nemen, echter op uw
eigen risico voor wat betreft verlies, schade of vertraging
. Als u uw
artikelen op deze voorwaarde door Corendon.com wilt laten vervoeren,
dient u voor een passende persoonlijke verzekering voor deze artikelen
te zorgen. Vanwege de ruimtebeperking aan boord raden wij u aan
sportartikelen vooruit te boeken en te betalen bij uw plaatselijke
reserveringscentrum omdat de artikelen anders mogelijk niet aan boord
zullen worden vervoerd. Indien u bij het boeken of bij het vertrek de
toeslag niet hebt voldaan, dient u de toeslag alsnog bij de
retourvlucht te betalen.

Dus de telefonist(e) daar heeft of nieuwe info of heeft geen idee (komt vooral bij fietstransport wel vaker voor).

Fiets de wereld,
Whisky

Vorig jaar wou ik ook met Corendon vliegen.
Op mijn vraag kreeg ik bericht van Corendon (Gwendolyn) dat dit nooit kan.
Heb toen maar iets anders gevonden.

Hoi,
Vorig jaar wou ik ook met Corendon vliegen.
Op mijn vraag kreeg ik bericht van Corendon (Gwendolyn) dat dit nooit kan.
Daar snap ik helemaal niks van want meerdere mensen hebben een fiets met Corendon laten transporteren:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... t=corendon
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... t=corendon

Whisky

Op tijd boeken en vliegen met KLM. Die hebben ook erg goedkope tickets naar istanbul. Wij zijn in september teruggevlogen van istanbul!

Hoi!

Ik heb even met Corendon gebeld: 031-237510600

Een fiets kan gewoon mee. Kosten: 30E
Het stuur moet dwars en de pedalen moeten eraf. Transport in een fietsdoos of fietshoes. Je hoeft de fiets niet van te voren aan te melden.

Geen idee waarom de emailers andere antwoorden krijgen dan de bellers :roll:

Fiets de wereld (en stemde voor de 'fiets in het vliegtuig' draad),
Whisky

Whisky,

Vanuit Nederland is dat toch 023-751 06 00 en vanuit Duitsland is het toch 0031-23-751 06 00?

Ik heb in het najaar van 2004 Eindhoven- Istanbul VV met Corendon gevlogen. Freek Verbakel heeft vaker met Corendon gevlogen.
Nadeel was wel destijds dat ze wel eens een vlucht uit lieten vallen. Dat kreeg je pas op het vliegveld te horen. Er werd verder niets geregeld. "U vliegt met een low cost-maatsachappij," was de reactie. Ik had geluk, maar de mensen op de stoelen naast mij hadden de vorige dag moeten vliegen. Gelukkig zijn er nu Europese richtlijnen.

Ik ben benieuwd wat Giantus bij de KLM extra voor de fiets betaald heeft en of de fiets gewoon in een hoes of in bubbeltjesfolie mee mocht.

Bert:
Bij KLM betaal je binnen europa 40 euro hier valt Istanbul gelukkig ook onder.
We hebben de fiets ingepakt in plastic en dat was verder geen enkel probleem, misschien dat ze vanuit Amsterdam moeilijker doen.
Volgens mij was de ticketprijs inclusief alle toeslagen en fiets van istanbul naar amsterdam 140 euro.

MVG

Hallo Bert,

Ik denk dat JW in college zit en dus niet kan antwoorden, maar aangezien ik zijn reisgenote was, kan ik ook wel antwoorden op je vraag :wink:

Bij KLM betaalden wij voor onze vlucht van Istanbul naar Amsterdam €40 per fiets. Istanbul valt gelukkig onder Europa, anders betaal je - zoals waarschijnlijk wel bekend - €80.

KLM heeft ons in Nederland meerdere keren beloofd dat in Istanbul fietsdozen klaar zouden staan voor onze fietsen. We zouden ze daar kunnen ophalen en betalen om zo onze fiets veilig thuis in Amsterdam te kunnen krijgen. Eenmaal op Atatürk Airport wist men echter niets van deze belofte af en stonden er dus geen dozen op ons te wachten...

De baliemedewerkster gebood ons vervolgens de fietsen te laten 'insealen' (je weet wel, wat je met je koffer ook kunt doen). Hoewel wij daar het nut totaal niet van inzagen (want: wat kan een laagje of twee dun plastic nu voor bescherming bieden aan je fiets?!?) hebben we haar 'bevel' toch maar opgevolgd - bang dat onze fietsen anders niet mee zouden mogen.

Voor de fietsen ingecheckt waren, was het plastic al aan alle kanten gescheurd, maar ze mochten wel gewoon mee. Eenmaal in Amsterdam bleek men gelukkig erg voorzichtig te zijn geweest en kregen we onze fietsen keurig bij aankomsthal gebracht.

Officieel verplicht KLM overigens wel een fietsdoos volgens mij. In de praktijk blijkt dat daar ook uitzonderingen op kunnen worden gemaakt (misschien ligt dit ook aan het feit dat we niet vanaf Amsterdam vlogen; ik kan me voorstellen dat men daar wat preciezer is :) )

Haha, niet dus ;)
Nou ja, twee antwoorden is altijd beter dan geen, toch ?!? :D