Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden - Pagina 21 - Forum Wereldfietser

Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden

560 berichten
Leon schreef:
wo 13 mei, 2020 17:30
Ik zag eerst een mevrouw met een fotocamera wat vreemd richting akker staren. De lijn van haar lens volgens zag ik een jonge vos. In de remmen en een halve minuut bewegingsloos blijven staan.
Herkenbaar :) Zo check ik ook altijd camera-lijnen als ik weer eens iemand langs de weg zie staan.
CarlW schreef:
wo 13 mei, 2020 07:31
Nu een contactverbod aanvragen zou wel heel belachelijk zijn. :D
Ze hadden zelf wel door dat ze niet in regel waren, ik denk niet dat ik ooit al zoveel door zaklampen beschenen ben op één rit. Vanaf volgende week mogen ze trouwens met 20 tesamen trainen ;-)

Fedor schreef:
wo 13 mei, 2020 07:58
Heerlijk verhaal bdr! :D

Hoeveel km gereden? Een hoop gezien op één dag!

Bedankt, 't was een serieuze rit, waag eens een gok?
bdr schreef:
wo 13 mei, 2020 19:11
Fedor schreef:
wo 13 mei, 2020 07:58
Hoeveel km gereden? Een hoop gezien op één dag!
't was een serieuze rit, waag eens een gok?
Dik boven 200 km schat ik. Een flinke prestatie dan (mij lukt het niet meer ;)).
Vandaag ramptoerist gespeeld op de Deurnsche Peel.
DSC01400.JPG
Hier begint het verbrand te ruiken.
DSC01401.JPG
Hier en daar ligt het nog na te smeulen.
DSC01402.JPG
Getroffen gebied.
DSC01403.JPG
Iets verderop niet getroffen gebied.
DSC01404.JPG
Niemand tegengekomen verder.
@Fedor: 214 en dat lukt me zeker niet elke dag. En 1700m geklommen volgens Basecamp maar dat lijkt me onzin, brouter had 600 hoogtemeters voorspeld.
bdr schreef:
wo 13 mei, 2020 19:11
Bedankt, 't was een serieuze rit, waag eens een gok?
Ook even wat stalken, ik kom op 184 km en 1088 hoogtemeters:

Afbeelding
bdr schreef: Na anderhalf uur geknoei in Basecamp heb ik de meest haalbare locaties terug opgezocht in brouter web en dan snel snel een route gemaakt en op de eTrex gezet. Het is toch onwaarschijnlijk dat een website sneller en responsiever is dan een native programmma dat alle kaartmateriaal lokaal op de schijf heeft staan. Het gaat daarbij niet alleen om de snelheid van routeberekening maar gewoon over de interface: met Basecamp valt niets aan te vangen omdat hij bij iedere kleine wijziging terug de route wil berekenen en ondertussen kan je niets doen. Bij berekeningstijden van 5 minuten en meer per wijziging zie je de uren wegglijden.
Toch eens wat tijd besteden aan een overstap naar QMapShack, die heeft BRouter integratie en dat is nog mooier dan de brouter website omdat je muis maar hoeft te bewegen en de route wordt (snel) bijgewerkt.

Bedankt voor het mooie verslag!
@daulagari top maar je hebt één gestalkt! dicht bij mij thuis gemist ;)
Zijn er al fietsers die een meerdaagse tocht door Nederland hebben gefietst?
Ik ben zelf van plan volgende week een tocht van pm 800 km. te fietsen om te kijken hoe dat gaat.
Deels probeer ik campings te zoeken die een tentje op een trekkersveldje toestaan, wildkamperen als het echt niet anders kan, bij boeren vragen of ik op hun land mag staan, bij particulieren etc.
Mocht het allemaal niks worden kan ik altijd weer omdraaien.
Ben benieuwd of er meer fietsers dit geprobeerd hebben
verkeert geplaast
Terra schreef:
wo 13 mei, 2020 22:53
Zijn er al fietsers die een meerdaagse tocht door Nederland hebben gefietst?
...
Een goede vraag, maar graag wel in een apart topic voorzetten 💡 Dit topic gaat namelijk over dagtochtjes die mensen hebben gedaan, liefst vergezeld van plaatjes.
Terra schreef:
wo 13 mei, 2020 22:53
Zijn er al fietsers die een meerdaagse tocht door Nederland hebben gefietst?
Ik ben zelf van plan volgende week een tocht van pm 800 km. te fietsen om te kijken hoe dat gaat.
Deels probeer ik campings te zoeken die een tentje op een trekkersveldje toestaan, wildkamperen als het echt niet anders kan, bij boeren vragen of ik op hun land mag staan, bij particulieren etc.
Mocht het allemaal niks worden kan ik altijd weer omdraaien.
Ben benieuwd of er meer fietsers dit geprobeerd hebben
Verplaats naar nieuw topic
Om dan meteen maar iets te plaatsen over mijn tochtje gisteren. Ik probeer in de buurt van mijn woonplaats (Alphen aan den Rijn) te blijven, alleen al omdat ik het behoorlijk druk heb. Voor gisteren had ik een klein rondje van zo'n 15 tot 20 kilometer gepland, maar het liep anders: de weg achter Zwammerdam naar Nieuwkoop was afgesloten. Even doorrijden en via de Meije, bij de oude watertoren, dwars overgestoken naar Zuideinde-Nieuwkoop.
Ik was vergeten hoe mooi het daar was:
IMG_20200513_170536748_k.jpg
Een stapje vooruit op de vlonder en ik zag de dubbele beschoeiing:
IMG_20200513_170703110.kjpg.jpg
Ik heb er niet veel verstand van, maar ik vermoed dat dit extra walbescherming is.
Ik was met 31 km weer thuis. Mooi op tijd voor het journaal. 8)
bdr schreef:
wo 13 mei, 2020 21:57
1700m geklommen volgens Basecamp maar dat lijkt me onzin, brouter had 600 hoogtemeters voorspeld.
Je moet in Basecamp de volgende aanpassing doen:

Altimeters setting

what they are ON
how they feel OFF
Arie E schreef:
do 14 mei, 2020 08:20
Ik heb er niet veel verstand van, maar ik vermoed dat dit extra walbescherming is.
Kan ook iets zijn om flora en fauna een extra kans te geven omdat ze anders te lijden hebben van golfslag.
Arie E schreef:
do 14 mei, 2020 08:20
...
Heel fraai karretje en netjes omgebouwd (of was deze origineel al zo?! :) Accu onder het stoeltje?

Stuurtas aan de zijkant is ook handig.
Afgelopen zaterdag stiekem Duitsland ingeweest met de racefiets. Kan blijkbaar gewoon :roll:

Ik wil echt heel graag de Oost-grens van Duitsland over gaan steken, maarja heh.. Intussen rustig aan tentje en tassen aan het inkopen om te gaan bikepacken op de racefiets.
appel.png
Mooie rit!

Ik ben vandaag vrij, vanochtend de oudste naar school gebracht en daarna ff lekker rondje Walcheren gedaan.
Screenshot_20200514-104229~2.png
Vandaag voor de verandering aan de wandel in De Liede nabij Haarlem.
We zouden hier broedende lepelaars aantreffen maar helaas geen lepelaar te zien.
https://www.vogelbescherming.nl/beleefd ... block17177

Maar we hadden een mooi rondje gewandeld in en om Haarlemmerliede.
Historie
Afbeelding

Afbeelding

Humor
Afbeelding

Afbeelding

ANWB Paddestoel was effe zoeken
Afbeelding

Afbeelding
Fedor schreef:
do 14 mei, 2020 09:22
Arie E schreef:
do 14 mei, 2020 08:20
...
Heel fraai karretje en netjes omgebouwd (of was deze origineel al zo?! :) Accu onder het stoeltje?

Stuurtas aan de zijkant is ook handig.
Hij is zo rechtstreeks af fabriek (Azub) gekomen. Je kunt daar je fiets voorzien van handige dingen zoals dat stuurtasje aan de zijkant. Accu zit inderdaad onder het stoeltje.
Het enige niet-standaard onderdeel is de voorziening om een Axa-slot te monteren. Daar hadden ze zo weinig vraag naar dat ze het zelfs eerst moesten ontwerpen...
Nieuwlandsedijk.JPG
Nieuwlandsedijk in de omgeving van Standdaarbuiten