Inderdaad een flauwe reactie Bombetter, de discussie gaat over fietsen als fondenwerving, absoluut niet over mensen 'die geen stuiver willen geven' .
Wanneer ik fietsen voor een goed doel onzin vind wil dat niet zeggen dat ik geld geven aan een goed doel onzin vind. Jammer, dat er dergelijke reacties komen bij zo'n discussie. Dat is precies wat wordt bedoeld met die schijn; mensen die de koppeling fietsreis-goed doel maken hebben de schijn en geloven er soms kennelijk ook zelf in dat zij meer om goede doelen geven dan de puur voor zichzelf fietser. Zucht.
Als ik het goed begrijp dan moet ik fietsen, hardlopen etc.voor het goede doel gewoon zien als een manier om fondsen te werven. Een manier om meer geld bij elkaar te krijgen dan wanneer ik het gewoon aan iemand vraag. Kennelijk werkt dit in de praktijk zo maar voor mij inderdaad niet. Ik blijf het raar vinden. Maar goed iedereen is anders.
Zelf vind ik zoveel mogelijk dingen ter plekke kopen ook een goede manier. Dus zo min mogelijk hier kopen en zo veel mogelijk tijdens de reis. Al levert dat soms slechtere fietsonderdelen op, moet ik toegeven.
En hier kan je er bij bepaalde merken, bijv. AGU, weer gemakkelijker achter komen dat ze geen gebruik maken van kinderarbeid terwijl dat bij al die fake-merk kleding in Azie weer moelijk is.
Groeten Marieke