Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht: Advies aankoop randonneur/vakantiefiets - Forum Wereldfietser

Gezocht: Advies aankoop randonneur/vakantiefiets

Gezocht: Advies aankoop randonneur/vakantiefiets


Beste Allemaal,

Ik hoop dat jullie me misschien kunnen helpen in mijn zoektocht naar een fiets.

De afgelopen jaren heb ik met veel plezier rondgetoerd op tweedehands stalen race/tourfietsen, met als hoogtepunt vorig jaar meerdaagse tochten in Duitsland (Berlijn-Groningen) en naar de Ardennen. Op het moment heb ik wat minder tijd voor sleutelprojecten (die bij mij overigens toch niet altijd succesvol aflopen) en wil ik graag iets meer investeren in een fiets die een tijdje mee kan.

Ik vind het erg leuk om iets langere dagtochten te rijden en zou me graag wagen aan audax-tochten. Het liefst zou ik een naafdynamo willen, ook om met bijv. een forumslader dingen op te kunnen laden. Op dezelfde fiets wil ik ook tochten in de bergen met bagage (achterop) gaan fietsen. Ik ben 1.80 lang, daarom dacht ik aan framemaat 56 (natuurlijk wel uitproberen waar mogelijk).

Mijn oog was gevallen op de Fuji touring LTD, maar deze heb ik nergens beschikbaar kunnen vinden. De discbrake versie is weer duurder en biedt minder qua versnellingsbereik. Het zelfde geld een beetje voor andere fietsen zoals trek 520, VSF T-randonneur of Kona Sutra AL SE, die of duurder zijn of bepaalde dingen niet hebben.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een allround fiets met racebocht, dikkere banden en groter versnellingenbereik (26 voor – 34 achter), bagagedrager, spatborden, naafdynamo. Mijn budget is bescheiden, voor een nieuwe fiets rond de 900-1100 euro.

Ik sta voor alle suggesties open, ook als iemand een tweedehands randonneur heeft/weet. In dat geval zou ik wel minder uit willen geven. Voor een goed passende Vittorio, Snel of bijvoorbeeld Stevens gran turismo sta ik zeker open en voor een Giant Expedition uit de jaren ’80 (of een trooper) haal ik ook m’n neus niet op.

Ik hoor het graag!
Bij Spa Cycles in UK zijn interessante goedkope randonneurs. Ze hebben nu onder meer een Titanium Demo fiets in maat 58 voor minder dan 1500€.
bdr schreef:
vr 24 apr, 2020 23:19
Bij Spa Cycles in UK zijn interessante goedkope randonneurs. Ze hebben nu onder meer een Titanium Demo fiets in maat 58 voor minder dan 1500€.

Bedankt voor de tip!

Ik was ook al naar Spa Cycles aan het kijken, met name naar hun stalen tourer. Die past alleen met het laten installeren van een naafdynamo en verzenden niet zo goed in m'n budget.

Ik ga wel even goed naar de geometry informatie op hun site kijken en vergelijken met m'n huidige fiets, zou kunnen dat er iets tussen zit als ik er meer lokaal en binnen m'n budget niks te vinden is!
is een Koga Terraliner (Oval) iets voor jou? deze staan vaak genoeg op Marktplaats

deze heeft flink wat TLC (da's niet helemaal wat je wilt, sorry) en stabielere achterdrager nodig, maar wel al racestuur-bar-ends :shock: :wink: : https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr

tip: koop er een lichte tweede wielset bij (liefst met zelfde velgbreedte) voor je kilometers zonder bagage. paar lichte+soepele banden en op en dan rijdt ook zo'n stalen frame erg vlot en lekker :D .
Bij de bike-components.de is op dit moment een Surly in de aanbieding, met racestuur en naafdynamo. Voor €1372,-- maat 58
Roboto schreef:
vr 24 apr, 2020 18:49
Mijn oog was gevallen op de Fuji touring LTD, maar deze heb ik nergens beschikbaar kunnen vinden.
Deze is nog wel beschikbaar bij bike-discount in Duitsland. Er komen nog wel € 30 verzendkosten bij, of ga er zelf heen, ze zitten in Bonn.
hoogframe schreef:
ma 27 apr, 2020 09:03
deze heeft flink wat TLC (da's niet helemaal wat je wilt, sorry) en stabielere achterdrager nodig, maar wel al racestuur-bar-ends :shock: :wink: : https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr
Ik klikte vrij snel toen ik deze fiets op marktplaats langs zag komen, maar met het race-stuur-bar end gebeuren is 'ie voor mij een beetje te veel werk.
BertKremer schreef:
ma 27 apr, 2020 12:34
Bij de bike-components.de is op dit moment een Surly in de aanbieding, met racestuur en naafdynamo. Voor €1372,-- maat 58
Ik ben bang dat deze voor mij aan de grote kant is (afgaand op de lengte specificaties), toch bedankt voor de tip!
abre facil schreef:
ma 27 apr, 2020 12:49

Deze is nog wel beschikbaar bij bike-discount in Duitsland.
Dit is jammer genoeg de disc versie, die heeft naast de schijfremmen een wat andere afmontage (oa crankset) dan de "gewone" LTD, maar het is zeker een goede optie.

Ik ben op het moment in overleg met een fietsenmaker die nog een blauwe touring heeft staan en deze wel met spatborden/dynamo/verlichting wil optuigen, dus hopelijk binnenkort een positief einde aan mijn zoektocht.

Iedereen hier in ieder geval bedankt voor het meedenken en de reacties!