Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 614 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34323 berichten
Martin E. van Doornik schreef:
ma 20 apr, 2020 14:04
Het huisnummer is 71
Dat klopt Martin, het is nummer 71. Hoewel ik (ook met bril op :) ) dat niet echt goed uit jouw plaatje kan opmaken, ik zou er ook 13 of 73 van kunnen maken.
WillemT schreef:
ma 20 apr, 2020 15:06
Martin E. van Doornik schreef:
ma 20 apr, 2020 14:04
Het huisnummer is 71
Dat klopt Martin, het is nummer 71. Hoewel ik (ook met bril op :) ) dat niet echt goed uit jouw plaatje kan opmaken, ik zou er ook 13 of 73 van kunnen maken.
Dan blijft m'n reservebinnenband gelukkig mooi in de schuur liggen.... :wink:
Maar is wel verdraaid een moeilijk zoekplaatje, net als de vorige van Tailly!
Een tip: voor het huis langs, dus achter ons op de foto, lopen de resten van wat ooit een belangrijke scheepvaartverbinding had moeten worden. Door geldgebrek en politieke onenigheid zijn de werkzaamheden gestaakt.
Dan zal het de Bloemendalergouw 71 zijn.
PeterVanRijn schreef:
di 21 apr, 2020 08:51
Dan zal het de Bloemendalergouw 71 zijn.
Klopt! Het gaat om het Goudriaankanaal .
Snel gevonden Peter.
"aanleg kanaal gestaakt" in Google gaf het Goudriaankanaal als bovenste hit.
Maar er zijn vast meer kanalen niet afgemaakt, dus een beetje mazzel was het wel.
In de loop van de dag komt de volgende foto. Ik heb al een kandidaat maar moet nog even uitvogelen waar het ook alweer precies is. :-)
PeterVanRijn schreef:
di 21 apr, 2020 09:16
"aanleg kanaal gestaakt" in Google gaf het Goudriaankanaal als bovenste hit.
Maar er zijn vast meer kanalen niet afgemaakt, dus een beetje mazzel was het wel.
In de loop van de dag komt de volgende foto. Ik heb al een kandidaat maar moet nog even uitvogelen waar het ook alweer precies is. :-)
Of je plaatst het nu, en dan kijken wie het snelst de locatie vindt💡
Alles goed en wel.
Maar welke kapriolen heeft onze fotograaf uitgehaald om de foto te kunnen maken?
Ik zie alleen maar nattigheid op zijn standplaats.
WillemT schreef:
di 21 apr, 2020 09:01
PeterVanRijn schreef:
di 21 apr, 2020 08:51
Dan zal het de Bloemendalergouw 71 zijn.
Klopt! Het gaat om het Goudriaankanaal .
Snel gevonden Peter.
Ik denk aan de naam Goudriaan meestal aan het gelijknamige dorp met de postcode 2977 xx in Zuid-Holland, maar de bewuste raadselfoto met het huis nummer 71 is gewoon binnen de gemeente Amsterdam genomen! En nog verrekter is dat ik in november 2016 hier langs heb gefietst van Ransdorp naar Uitdam!

Spoorzoeker: "Maar welke capriolen heeft onze fotograaf uitgehaald om de foto te kunnen maken?
Ik zie alleen maar nattigheid op zijn standplaats."


Als je de streetview naar links omdraait, zie je een bushalte staan met daar vlakbij een loopplank over de sloot. Daar zal de fotograaf vast naar het weiland gelopen hebben om van daaruit een foto te maken.
Het huis heeft volgend de datum juni 2019 van streetview nog donkergroene verf op de ramen en voordeur. Vind ik authentieker dan het donkerrood. Ik mis eigenlijk wel het jaren '30 glas-in-lood in de bovenraampjes. Past goed bij zo'n leuk huis.

DSCF2210.jpg
spoorzoeker schreef:
di 21 apr, 2020 09:25
Alles goed en wel.
Maar welke kapriolen heeft onze fotograaf uitgehaald om de foto te kunnen maken?
Ik zie alleen maar nattigheid op zijn standplaats.
Aan de andere kant van de nattigheid loopt een fietspad, ik verwacht, dat de fotograaf daar even gestopt is voor de foto.
DaVinci schreef:
di 21 apr, 2020 10:27
Aan de andere kant van de nattigheid loopt een fietspad, ik verwacht, dat de fotograaf daar even gestopt is voor de foto.
Klopt!
Misschien leuk om nog even op dat kanaal in te zoomen. Ze wilden het IJ gaan afdammen en de Gouwzee inpolderen. Het kanaal moest door het Waterland en ook door Marken gaan lopen! Het deel tussen Durgerdam en Holysloot is nog goed herkenbaar. Ook op Marken zie je nog duidelijk de restanten (de Oostervaart en Zuidervaart):

Afbeelding
Sterker: op Google Maps (of Apple Kaarten) in satelliet weergave zie je het hete tracé nog duidelijk lopen.
Leerzaam, zo'n 'Raad plaatje!'.
Nou, daar is hij dan. Waar staat deze klokkenstoel.
klokkenstoel.jpeg
PeterVanRijn schreef:
di 21 apr, 2020 17:21
Nou, daar is hij dan. Waar staat deze klokkenstoel.

klokkenstoel.jpeg
Is het de klokkenstoel van Spanga, Friesland?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Klokkenstoel_van_Spanga
Ja hoor, een klokkenstoel is natuurlijk ook een te makkelijk onderwerp, bedenk ik nu. Er zijn er te weinig van om het heel moeilijk te maken. Jij bent JJ.
PeterVanRijn schreef:
di 21 apr, 2020 17:54
Ja hoor, een klokkenstoel is natuurlijk ook een te makkelijk onderwerp, bedenk ik nu. Er zijn er te weinig van om het heel moeilijk te maken. Jij bent JJ.
Ja zoeken op "Klokkenstoel begraafplaats" gaf snel de oplossing.

Meteen de volgende maar, kijken of dat ook zo snel gaat:
IMG_20200416_1403.jpg
Dat lijkt me een Veerweg, ergens.
WillemT schreef:
di 21 apr, 2020 18:19
Dat lijkt me een Veerweg, ergens.
Dat heb je goed gezien, ik kwam net van een pont af.
Laag dijkje... lijkt me niet van één van de grote rivieren.