Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden - Pagina 11 - Forum Wereldfietser

Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden

560 berichten
Vandaag een vroeg rondje door het 'Dal' van de Hondsrug. Om 11 uur weer thuis, buiten de bebouwde kom drie fietsers tegengekomen.
IMG_2001.jpg
Vanavond van Scheveningen naar Kijkduin tot aan de Zandmotor gefietst.
Zandmotor 1 WP_20200418_17_18_13_Pro.jpg
Regenweer, weinig fietsers tegengekomen.
Gisteren passeerde ik een winkel met een wel heel bijzondere naam. Overigens grotendeels door de regen gefietst dus weinig andere fietsers.

Afbeelding
Vanmorgen ben ik om 7.30 uur op de racefiets gestapt. Ik ben via Zaltbommel en Tiel naar Echteld gereden, en daarna via Rossum/-sem met de wind in de rug weer terug.

Tot Tiel heb ik slechts vijf fietsers gezien. Op de dijk bij Tiel was het niet onverwacht wat drukker met wandelaars enzo. Daarna was het weer rustig, eigenlijk wel het hele stuk tot aan de brug bij Hedel. Helaas heb ik het laatste half uur wel diverse groepjes met vier wielrenners gezien, en dat waren geen gezinnen. Sneu.

20200419_080555_HDR-01.jpeg
20200419_081806_HDR-01.jpeg
20200419_090208-01.jpeg
20200419_092027_HDR-01.jpeg
Gisteren in schitterend weer naar de kust gefietst.
Via:
Knipsel01.JPG
Veel geel op groen onder blauw (durf gezien eerdere post hier geen naam aan te verbinden :wink: )
Knipsel02.JPG
Uiteindelijk na veel tegenwind een rustmoment, met meegenomen koffie:
Knipsel03.JPG
Weinig ander verkeer. De fietsers waren of alleen of met z'n tweeën. Alleen dicht bij Groningen was het aardig druk met veel frisse-neus-halers.
.
Rondje verkeerdom (laatste stuk tegenwind). Na kerktijd en lunch op pad, dus drukste deel van de dag. Onze verwachting was dat het niet zou lukken om terug door de Drunense duinen e fietsen vanwege te druk, maar dat viel erg mee. Geen problemen onderweg. Mooiste stuk vinden we ten noorden van Dongen, langs de Donge. Onverharde fietspaden, rust.
A0245BE0-675B-4C8F-A81E-E5D76EB86F0D.jpeg
Vanmiddag nog weer even een testrondje met mw n-f's nieuwe RIH (betere wielen met nieuwe, lichtere en vooral soepelere banden). Ondanks de wind (of misschien wel dankzij) lekker rondje door het Groene Hart.

Afbeelding
Helaas heb ik het laatste half uur wel diverse groepjes met vier wielrenners gezien, en dat waren geen gezinnen.
Hoewel de meeste wielrenners die ik vandaag tegenkwam alleen fietsen, inderdaad nog wat groepjes van max 4, jammer.
Volgens Vroege vogels vanochtend is al het gele bloeiende nu geen koolzaad, maar raapzaad. Lijkt er erg op, alleen zitten de bloemen hoger dan de knoppen. (Vraag het me niet, het was radio....)
Polling schreef:
zo 19 apr, 2020 17:40
Mooiste stuk vinden we ten noorden van Dongen, langs de Donge. Onverharde fietspaden, rust.
Bij 's Gravenmoer? Erg mooi stukje idd, kan wel erg mul zijn.
Afgelopen dagen full-body workout maar dan zonder de fiets: Huis + tuin zijn nu volledig gereed voor de fotograaf van de makelaar.

Nu maar hopen dat alle nachtmerriescenario's over de huizenmarkt niet te veel uitkomen. Maar we hebben "gelukkig" geen haast.
Fedor schreef:
zo 19 apr, 2020 18:31
Polling schreef:
zo 19 apr, 2020 17:40
Mooiste stuk vinden we ten noorden van Dongen, langs de Donge. Onverharde fietspaden, rust.
Bij 's Gravenmoer? Erg mooi stukje idd, kan wel erg mul zijn.
Was daar inderdaad. Wel wat mul, maar wij rijden met 50 mm Big Apple, en dat is prima te doen.
Op een Brompton met Kojaks lukt het ook wel. : :

Bijlagen

Dat stuk wel inderdaad. Er zijn stukjes waar je echt wel een beetje moet opletten, met relatief diep zand (nou wonen we bij de Loonse en Drunense duinen, daar wordt door dieper zand gefietst (niet door ons)).
Klopt, ik vond de Loonse en Drunense duinen wel erg druk afgelopen weekend. Veel wielrenners die menen dat ze alleen op de wereld zijn. Ik blijf daar wel op de paden, de duinen zelf verken ik liever te voet.
Klopt, ik vond de Loonse en Drunense duinen wel erg druk afgelopen weekend. Veel wielrenners die menen dat ze alleen op de wereld zijn. Ik blijf daar wel op de paden, de duinen zelf verken ik liever te voet.
Na zaterdagmiddag witte wijn in de tuin met (op gepaste afstand) de buren, hebben we gisteren een rondje van Groningen naar het oosten (Kolham etc) gefietst. De straffe oostenwind was wel koud. Het was vrijwel overal heerlijk rustig en super stil, en heel mooi. Op de terugweg was het laatste stukje tussen Kropswolde en Groningen toch wel weer vrij druk met af en toe wielrenners (en soms bejaarde Ebikers) die maar eens een duimstok voor hun verjaardag moeten vragen. Dat was weliswaar wat ergerlijk maar bezorgd ben ik niet geweest. Wie naar de infectiekaart van Nederland kijkt ziet dat er hier nauwelijks infecties zijn. Houden zo.
non-fixie schreef:
vr 17 apr, 2020 22:30
bdr schreef:
vr 17 apr, 2020 21:58
I(...) maiden voyage
Ah, de Peugeot. En, bevalt 'ie?
Dat was maar een kort ritje maar toch lang genoeg om het zadel te haten. Ondertussen het Selle Royale-zadel vervangen door een plastic San Marco zadel waar een hap uit is. Gisteren een serieuze rit gedaan, het zadel is beter maar er zijn nog andere pijnpunten.

1.jpg
Aan de schandpaal
2.jpg
Op de berg geraakt met 42x25, ugh
3.jpg
Ik dacht dat dat een uit de kluiten gewassen luizenkindje was
4.jpg
Een molen voor Martin
5.jpg
Eén van de meest idyllische plekken in de buurt (afhankelijk van de wind)
Pijnpunt 1: Ik rij graag met mijn handen op de remgrepen maar met deze racebocht moet je daarvoor een contortionist zijn. Ik zou liever een stuur met modernere geometrie hebben, maar ik weet niet of ik in de mooie 3ttt stuurpen een 26mm stuur kan plaatsen. Het huidige ATAX-stuur heeft een klemdiameter van 25 à 25,4mm afhankelijk van de richting van meten.

Pijnpunt 2: De vertragingssuggestiesignaleerders. Ik weet niet welk protocol die spreken, maar gisteren een paar keer ongewild gevaarlijke situaties meegemaakt. In het gras gegaan voor een slingerende e-biker, ongewild de rijweg opgegaan bij afdalen van de dijk en op een haar na op een hond gebotst.

Zonder dat ik het gepland had heb ik 20km onverhard meegepakt op 23mm banden, ging perfect, waarom ik voor mijn andere fiets brede banden zoek weet ik eigenlijk niet :-)
Heel leuk, ik leer hier nog nieuwe woorden. wat is een contortionist en wat zijn vertragingssuggestiesignaleerders?