Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 609 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33904 berichten
Plaatje:

Capture.JPG
Kjölur, IJsland
Iets preciezer graag. Die route is 165 km lang.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kj%C3%B6lur
Hveravellir
Correct.

Ik zal de locatie er dan maar bij vermelden: https://www.google.com/maps?q=loc:64.86 ... 19.5556211.

We waren er in 2007. Het was buiten pokkekoud: harde wind, af en toe regen, 6 graden. Maar in het water was het heerlijk en erg gezellig toeven. Zie je trouwens hoe ik 13 jaar geleden al 1,5 meter afstand hield tot die 4 Zweden 😱 linksonder op het plaatje? Zoveel voorgevoel - zo weinig mee gedaan...

Capture.JPG
willem.m schreef: Zie je trouwens hoe ik 13 jaar geleden al 1,5 meter afstand hield tot die 4 Zweden 😱 linksonder op het plaatje?
Haha, in die poel heb ik inderdaad ook gezeten. Toen sneeuwde het. Heerlijk warm maar met een ijskoude kop (want op je hoofd bleef de sneeuw wel liggen :D ).

En wat ik ook wel bijzonder vond was dat de hut en het toiletgebouwtje voorzien waren van centrale verwarming. Ja, makkelijk inderdaad met zoveel geothermische energie voor het oprapen.
Dit is wellicht geen moeilijke locatie, maar wel een memorabele foto (licht ik later toe):

Afbeelding
WillemT schreef:
di 14 apr, 2020 14:26
willem.m schreef: Zie je trouwens hoe ik 13 jaar geleden al 1,5 meter afstand hield tot die 4 Zweden 😱 linksonder op het plaatje?
Haha, in die poel heb ik inderdaad ook gezeten. Toen sneeuwde het. Heerlijk warm maar met een ijskoude kop (want op je hoofd bleef de sneeuw wel liggen :D ).

En wat ik ook wel bijzonder vond was dat de hut en het toiletgebouwtje voorzien waren van centrale verwarming. Ja, makkelijk inderdaad met zoveel geothermische energie voor het oprapen.
Die hut was inderdaad een uitkomst! Wij gingen er knifflen en arschlochen met twee Duitse studentes. Die we een week later weer tegenkwamen op de top van de hoge heuvel bij Landmannalaugar (die met dat magnifieke uitzicht). Wat een toeval!

Uit ons verslag van die dag:

"’s Middags nemen we een bad in de hot tub. Aan weerszijden van het bad hangen twee buizen, één met superkoud en de ander met superheet water, die je naar eigen voorkeur boven of naast het bad kunt positioneren. Omkleden doe je hier gewoon buiten. Rudi steekt een voet in het water maar dat is al te heet! Heel voorzichtig went hij aan de temperatuur van het water en dan gaat hij helemaal erin. Daarna probeer ik het ook maar. We waden wat rond, en komen erachter dat we op de heetste plek het bad in zijn gegaan. Al snel vinden we het heerlijk: buiten het bad heersen gure weersomstandigheden, maar in het water is het behaaglijk. Enkele Britten op leeftijd doen hun zwemkleding aan en komen er ook in. Zelfs een beeldschone Zweedse maakt haar opwachting. Het wordt nog gezellig. Op een gegeven moment kunnen onze lichamen hun warmte niet meer kwijt, en krijgen we koppijn. We gaan er dus weer uit.

Na een tijdje in de tent raken we helemaal verkleumd. We lopen naar de verwarmde hut om 'onbeperkt' koffie te drinken. We kletsen wat met de Duitse studentes Eva en Susanne, die zojuist met de bus zijn aangekomen. Na een kop koffie en drie refills nodigen ze ons uit in hun slaapvertrek om met ons te gaan kniffeln. Pardon? Ach ja, waarom ook niet, zo’n kans krijgen we niet vaak. Tot onze verbazing blijkt het 'kniffeln' de Duitse naam voor Yahtzee te zijn. Dat spelen we totdat de campingbaas zegt dat de dames naar de andere hut moeten. Er komt namelijk een lading Spanjaarden onaangekondigd aan, en hij wil ze in deze kamer huisvesten. Gelukkig is de andere hut veel gezelliger. We koken samen en maken het kniffeln af. Na een paar potjes arschlochen is het tijd voor een tweede bad."

On-topic:
Ik weet niet waar het plaatje naar verwijst en zou ook niet weten waar te gaan zoeken. Er zijn vast anderen die het wel weten.
willem.m schreef:
di 14 apr, 2020 14:59
Na een kop koffie en drie refills nodigen ze ons uit in hun slaapvertrek om met ons te gaan kniffeln.
Knifflen? Daar moet ik van gniffelen.
WillemT schreef:
di 14 apr, 2020 14:39
Dit is wellicht geen moeilijke locatie, maar wel een memorabele foto (licht ik later toe):

Afbeelding
Het landschap doet me erg denken aan Zeeuws-Vlaanderen of aan de andere kant van de Belgische grens. Maar die groene brievenbus maakt duidelijk dat het nog in NL is. (al komt hetzelfde type brievenbus ook veel in Zweden voor)
Memorabel? Ik dacht aan Eede, waar koningin Wilhelmina in 1944 de grens overstak, maar daar staan teveel huizen.
WillemT schreef: ↑
di 14 apr, 2020 14:39
Dit is wellicht geen moeilijke locatie, maar wel een memorabele foto (licht ik later toe):
Kruising Engelbertstraat-Hedwigestraat in de Hedwigepolder:
https://goo.gl/maps/2DVFbjrrfucqjoLt8

Ben 2 keer door deze polder gefietst met de (toen nog) kenmerkende lange rechte wegen met aan beide kanten hoge bomen. Behalve het ruisen van de wind door de bomen alleen maar stilte. Nu kun je er waarschijnlijk al niet meer komen i.v.m. de geplande ontpoldering....
JJFietst schreef:
di 14 apr, 2020 16:54
Kruising Engelbertstraat-Hedwigestraat in de Hedwigepolder:
Klopt! Daarom vond ik het een memorabele foto. Ik heb destijds (mei 2014) vanuit Bergen op Zoom speciaal een rondje Westerschelde gefietst om de Hedwigepolder nog in volle glorie te kunnen zien.

Want, nog niet zo lang geleden zag het er zo uit (foto van Internet door Walter Herfst):

Afbeelding

Wat een contrast met dit!

Afbeelding

Overigens is het niet meer mogelijk om met het pontje van Doel naar Lillo over te steken, deze pont is helaas uit de vaart genomen (onderstaande foto is weer wel van mij).

Afbeelding
WillemT schreef:
di 14 apr, 2020 17:40
JJFietst schreef:
di 14 apr, 2020 16:54
Kruising Engelbertstraat-Hedwigestraat in de Hedwigepolder:
Klopt! Daarom vond ik het een memorabele foto. Ik heb destijds (mei 2014) vanuit Bergen op Zoom speciaal een rondje Westerschelde gefietst om de Hedwigepolder nog in volle glorie te kunnen zien.

Ja het pontje tussen Lillo en Doel heb ik de overtocht over de Schelde in 2013 gedaan. In 2017 was de pont al uit de vaart, toen ben ik via Antwerpen en de Sint Anna tunnel aan de andere kant van de Schelde terecht gekomen. Nadeel is dan dat je vervolgens door een stuk industriegebied heen moet om in Doel te komen.

De volgende opgave, geen idee of dit makkelijk te raden is:
raadplaat1.jpg
Veel oude huizen in Oost-Zeeuws-Vlaanderen hebben vaak een afgeschuinde hoek met daarin een voordeur.

De nieuwe raadselfoto: dat gele pand links moet vroeger een boerenschuur geweest zijn, ik ben in 1997 in de omgeving van Wrocław (het vroegere Breslau) in Polen geweest (overnacht in de jeugdherberg van Oława) en heb daar veel dergelijke schuren gezien. Hoog van model met een grote baanderdeur al dan of niet in het midden. Aangezien het vroeger Duits grondgebied was, zie je daar nog steeds huizen in Duitse stijl. Maar waar precies, geen idee.... Zou in ieder geval in Silezië genomen kunnen zijn.
Boerenschuren zoals deze hier (links en rechts): https://www.google.nl/maps/@50.9265561, ... 384!8i8192
Martin E. van Doornik schreef:
di 14 apr, 2020 18:25
Zou in ieder geval in Silezië genomen kunnen zijn.
Boerenschuren zoals deze hier (links en rechts): https://www.google.nl/maps/@50.9265561, ... 384!8i8192
Dat zou kunnen, maar je zoekt in het verkeerde land.
JJFietst schreef:
di 14 apr, 2020 19:26
Martin E. van Doornik schreef:
di 14 apr, 2020 18:25
Zou in ieder geval in Silezië genomen kunnen zijn.
Boerenschuren zoals deze hier (links en rechts): https://www.google.nl/maps/@50.9265561, ... 384!8i8192
Dat zou kunnen, maar je zoekt in het verkeerde land.
Misschien in het aangrenzende Tsjechië dan? Dergelijke wegkapelletjes ben ik daar ook tegengekomen (in Moravië).

Naamloos-17.jpg
JJFietst schreef:
di 14 apr, 2020 19:26
Martin E. van Doornik schreef:
di 14 apr, 2020 18:25
Zou in ieder geval in Silezië genomen kunnen zijn.
Boerenschuren zoals deze hier (links en rechts): https://www.google.nl/maps/@50.9265561, ... 384!8i8192
Dat zou kunnen, maar je zoekt in het verkeerde land.
Op de gevel van het huis rechts langs de gele gevel hangt een bordje met een kip en de tekst Eier en een pijl, dus ik denk het oosten van Duitsland.
Martin E. van Doornik schreef:
di 14 apr, 2020 19:47

Misschien in het aangrenzende Tsjechië dan? Dergelijke wegkapelletjes ben ik daar ook tegengekomen (in Moravië).
Helaas, niet in Tsjechië.


DaVinci schreef:
Op de gevel van het huis rechts langs de gele gevel hangt een bordje met een kip en de tekst Eier en een pijl, dus ik denk het oosten van Duitsland.
Scherp gezien, taal is goed, het land niet.
Dan blijft er weinig over, Oostenrijk?
DaVinci schreef:
di 14 apr, 2020 20:16
Dan blijft er weinig over, Oostenrijk?
Oostenrijk klopt. De foto geeft misschien weinig concrete aanknopingspunten, maar waarschijnlijk zijn vele WF'ers hier wel langs komen.