Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 602 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33601 berichten
JanH schreef:
ma 06 apr, 2020 16:17
Dit is wel héél erg :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
En het is nog erger: afgelopen zondag had ik mijn foto nog bekeken.....

Nieuwe opgave:
Knipsel.JPG
Martin, kom er maar in!
PeterVanRijn schreef:
ma 06 apr, 2020 23:27
Martin, kom er maar in!
Ik herken meteen die karakteristieke dubbele hoogspanningsmasten van stad Groningen (van de afgebroken Hunzecentrale met "vief piep'n") naar Kropswolde en rechts staat poldermolen De Biks, behorend bij Onnen. Links buiten beeld ligt de spoorlijn naar Nieuweschans, ik ben heel vaak per trein langs geweest. Heb ook samen met WF langs gefietst op 14 maart 2010. Het water op de voorgrond is het Drentse Diep, achter de fotograaf ligt Waterhuizen.

https://www.google.nl/maps/@53.1777388, ... a=!3m1!1e3
Helemaal goed. Ik stond op het fietsbruggetje over het Drentse Diep.
Martin is aan zet.
JanH schreef:
di 07 apr, 2020 07:35
Helemaal goed. Ik stond op het fietsbruggetje over het Drentse Diep.
Martin is aan zet.
Dank je wel. Ditmaal een nachtelijk uitzicht. Mijn fiets stond beneden tegen een bouwwerk van waaruit ik deze foto heb genomen. Maar waar?

Uitzicht.jpg
Vanuit The Washington Monument, richting Witte Huis?
Leon schreef:
di 07 apr, 2020 10:18
Vanuit The Washington Monument, richting Witte Huis?
Nou Leon, dacht ik het raadsel lekker moeilijk te maken, maar je hebt het helemaal goed! Inderdaad Washington DC, vanuit het 166 meter hoge Washington Monument, die beroemde obelisk die het stadsbeeld van America's capital beheerst. Zie foto onder: het rode kruis is het Witte Huis, het blauwe kruis is de jeugdherberg waar ik drie nachten heb geslapen. Washington, een heerlijke stad om te fietsen maar toch kwam ik er veel te tekort, zoveel te zien.... Makkelijk, geland op het vliegveld amper 6 km van het Witte Huis vandaan, tegenover het Pentagon.

Uitzicht 2xx.jpg
De volgende is voor jou.
Ik ben nog nooit in de VS geweest maar ik herkende het onmiddellijk. Behalve de Eiffeltoren zijn er namelijk niet zo heel veel beroemde hoge statieven beschikbaar in grote steden en de bebouwing schreeuwde Washington. Dat het de VS zou zijn is niet vreemd als jij de foto plaatst. Maar wat ik niet wist is dat je in dat gebouw kon; wat ik ook niet wist is dat je dan naar buiten kunt kijken want als ik er foto's van zie, zie ik geen ramen of openingen. Of was jij er destijds zo een die een gebouw met de blote handen beklimt?

And now for something completely different. Grotere versie.
Afbeelding
Leon schreef:
di 07 apr, 2020 10:53
Ik ben nog nooit in de VS geweest maar ik herkende het onmiddellijk. Behalve de Eiffeltoren zijn er namelijk niet zo heel veel beroemde hoge statieven beschikbaar in grote steden en de bebouwing schreeuwde Washington. Dat het de VS zou zijn is niet vreemd als jij de foto plaatst. Maar wat ik niet wist is dat je in dat gebouw kon; wat ik ook niet wist is dat je dan naar buiten kunt kijken want als ik er foto's van zie, zie ik geen ramen of openingen. Of was jij er destijds zo een die een gebouw met de blote handen beklimt?

And now for something completely different. Grotere versie.
Afbeelding
Er bevinden zich kleine ramen langs de rand van de piramidevormige top op The Washington Monument. Er is een lift voor toeristen aanwezig.
https://www.google.nl/search?tbm=isch&s ... client=img

Jouw raadselfoto: ik herken meteen Firenze, Italia, Links de toren van Palazzo Vecchio en rechts de Duomo. Ongeveer vanaf Fiesole gezien?
Is het niet Siena? Rechts meen in de kathedraal te zien en links de toren aan het Piazza del Campo.
Volgens mij is dat niet goed. Als het kan wil ik graag een streetview.
WillemT schreef:
di 07 apr, 2020 11:08
Is het niet Siena? Rechts meen in de kathedraal te zien en links de toren aan het Piazza del Campo.
Shit, je hebt gelijk.... de silhouetten lijken bedrieglijk op elkaar, inderdaad Siena en daar ben ik ook geweest, stom van me!
Leon schreef:
di 07 apr, 2020 11:11
Volgens mij is dat niet goed. Als het kan wil ik graag een streetview.
Stel je die vraag aan mij Leon of aan Martin?

Overigens in Florence een veel grotere stad dan Siena. Wat op de foto in de verte zie, is een wat kleinere stad.
WillemT schreef:
di 07 apr, 2020 11:13
Leon schreef:
di 07 apr, 2020 11:11
Volgens mij is dat niet goed. Als het kan wil ik graag een streetview.
Stel je die vraag aan mij Leon of aan Martin?

Overigens in Florence een veel grotere stad dan Siena. Wat op de foto in de verte zie, is een wat kleinere stad.
Toch Siena, de campanile (toren) van Palazzo Publiccio heeft ijzeren bogen op de top (zie foto), ook zichtbaar op de raadselfoto. Firenze niet.
Nu geen tijd om Streetview te zoeken.

imm039_N39.jpg
Willem, jou bericht floepte er tussendoor. De stad in de verte is inderdaad Siena, maar waar precies maakte ik een foto? (±100m)
Leon schreef:
di 07 apr, 2020 11:28
maar waar precies maakte ik een foto? (±100m)
Ben ik aan het zoeken, maar Streetview is daar maar spaarzaam uitgerold. Je hebt de foto noordoostelijk van Siena genomen, op de tweede heuvelrug zo te zien. Maar ik moet mijn tijd ook even aan wat anders besteden.
Goed zoekwerk Carl. Jij bent.
Forza la capra!
Het gaat er toch om dat je het plaatje raadt? Dat deed ik toch? Zo is het meer een proeve van bekwaamheid in Google Streetview dan dat het primair iets te maken heeft met landschapskennis opgedaan tijdens het fietsen.