Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Geen enkel historisch gebouw is niet het gevolg van een hele reeks verbouwingen, herstellingen, restauraties, transformaties enzovoorts. Het herstellen of onderhouden van een kasseistrook betekent per definitie dat ze herlegd wordt, dus niet dat hier en daar een defecte kassei moet worden vervangen. In tegenstelling tot een museaal kasteel of kerkgebouw of wat dan ook heeft een herlegde historische kasseistrook ook nog eens het voordeel dat ze 100 % beantwoordt aan haar oorspronkelijke functie.kitsch
Het is in mijn geval het gevolg van ruim 25 jaar over die rotdingen moeten fietsen (ook op belangrijke fietsverbindingen) terwijl de gemeente ze op steeds meer plekken aanlegt, ten kosten van heel veel geld bovendien, ook waar ze eerder nooit gelegen hebben.
Rondje voorkempen in België, daar mogen Nederlanders nu niet komen
Ik ben het hier toch eens met Leon. Ergens kasseien leggen omdat het een beetje "historisch" lijkt, is nep.Leon schreef: ↑do 02 apr, 2020 10:38Het is in mijn geval het gevolg van ruim 25 jaar over die rotdingen moeten fietsen (ook op belangrijke fietsverbindingen) terwijl de gemeente ze op steeds meer plekken aanlegt, ten kosten van heel veel geld bovendien, ook waar ze eerder nooit gelegen hebben.
De oorspronkelijke functie? De wereld verandert hoor.
(…)
Nee, maar als het over fietsers gaat dan kan dat wel. Fietsers laten zich dit helaas nog altijd welgevallen.
Historie is leuk, maar veel dingen uit de historie zijn niet voor niets verdwenen.
Niet de kasseien denderen maar de auto's: die rijden gewoon te snel, of ze zijn met te veel of ze hoeven er domweg niet te zijn (paardenhoeven in de nacht ok, dat is luid, clickety clack). Dat de heraanleg en inrichting van dorpskernen en binnensteden vaak niet deugt treedt ik bij maar het gebruik van de kassei is daar hoogstens een symptoom van, dat trouwens ook voordelen biedt: duurzaam, ecologisch, herwaardering van handenarbeid/vakkennis, (absurde) snelheid van het autoverkeer afremmen. Asfalt maakt plots geen deel meer uit van de klimaatvergelijking enz.? In Brandenburg en Vorpommern liggen vaak fietspaden naast die (zeldzame) prachtige, paarsgrijze Kopfstein-wegen die daar zijn overgebleven, dat is ook een manier om er mee om te gaan. Kasseiliefhebbers pleiten er niet voor om zomaar overal stenen rond te strooien hé (het Aziatisch importporfier kan niet eens tegen de vorst ) maar om hier en daar een aantal stroken in stand te houden, als landschapselement en industrieel erfgoed. Plus we rijden er al eens graag over met onze fiets, natuurlijk. Een work-out voor het hele lichaam!derdekeer schreef: ↑do 02 apr, 2020 11:33er bestaat slechts één type weggebruiker die geen problemen heeft met kasseien, en dat is de automobilist. Alle andere weggebruikers hebben doorgaans een hartgrondige hekel aan kasseien. Om nog maar te zwijgen van omwonenden: die kasseien denderen heel luid wanneer er een auto over rijdt.