door
ronaldi » ma 30 mar, 2020 18:09
Flinke prijzen allemaal.
Via marktplaats kun je echt de handelaren nog te snel af zijn, wat ook werkt is goede fietsenzaken bellen. zo heb ik van een fietsenmaker een mooie rohloff voor 500 kunnen kopen - was bijna niet gebruikt, nog de originele banden. Fietsenmakers hebben niet altijd zin om fietsen op te knappen.
Probeer een een kwaliteitszaak in de provincie (magi ik dit noemen? - zoals Jo Leloux in Almelo. Of die fiets service Finke in Lochem waar ik de rohloff voor weinig mocht kopen) . Ik was b.v. in Almelo een tijd geleden en toen had hij net een Rohloff ingeruild, je kunt evt een fietsenmaker een zoekopdracht geven, er zijn bosjes mensen die hun mooie vakantie fiets voor een electrische inruilen.
Staar je niet dood op de naam van de fiets. Ik heb een hele slechte santos gehad, (uitgebroken bevestiging bagagedrager, alles versleten (en heel dure onderdelen om te vernieuwen...- ook belangrijk om te beschouwen)), derailleur pad van aluminium en iets verbogen etc, en een hele goede gazelle, een stalen formula randonneur die elke vakantie aan kan.
Multicycle heeft b.v. ook Rohloff fietsen gehad.
Soms moet je er doorheen kijken: een andere, vaste, voorvork plaatsen in een fiets met een goedkope verende voorvork is niet zo duur, net als het vervangen van vlinder stuur door een normaal stuur - dat kost je twee tientjes omdat alle onderdelen overgezet kunnen worden.
Belangrijkste is dat hij een beetje past, dus leen eens een fiets om dat zeker te weten!
Voor Rohloff fietsen: kijk naar de span mogelijkheid, is mooier dan een aparte spanner. Ik zou voor een ketting gaan, dat gaat minder plotseling kappot.
En staar je er niet op blind: een kapotte rohloff komt voor en is veel onhandiger dan een kapotte derailleur fiets als je op vakantie bent.
En, als je voor veel geld een minder goede fiets wilt, ga dan naar een van de bekende internet vakantie fiets handelaren....