door
Wiebe » zo 28 jan, 2007 16:31
Bedankt voor de reacties!
Ik denk dat ik er voor kies om met de trein (over de Øresundbrug) naar Malmö te gaan, in de avond vertrekken en rond 11 uur in de ochtend aankomen. Het is te hopen dat ik in de trein dan kan slapen. De eerste fietsbus vertrekt net twee weken later dan mij geschikt lijkt. Skåne (Zuidelijkste punt) schijnt qua natuur anders te zijn dan het gebied ten Noorden ervan. Bovendien is dit de streek waar Henning Mankells verhalen zich afspelen, dan kan ik dat ook eens zien.
De heenreis wil ik wel reserveren, maar de terugreis reserveer niet zo graag. Daarom zal ik voor de terugreis 2 dagen rekenen en dan via Larvik naar Fredrikshavn varen. Thuiskomen lukt altijd wel als ik een lijstje bij me heb van het treintraject in Denemarken / Duitsland en wat treintijden. In Noorwegen mogen fietsen wel gewoon in de trein en het is geen straf om met de trein een stuk door Noorwegen te reizen als ik aan het einde van de vakantie nog niet bij Larvik ben.
Het milieu speelt niet echt een rol bij mijn keuze. Ik heb het milieu al een paar jaar gespaard door niet op vakantie te gaan en het bespaarde geld uit te geven aan talloze autorijlessen (wat dan weer minder goed voor het milieu is). Omdat autorijden duidelijk niet mijn ding is, beperk ik daarnaast de schade aan het milieu door dagelijks met de fiets naar het werk te gaan.
Groeten,
Wiebe