door
Leon » vr 20 mar, 2020 10:50
Negrelli schreef: ↑vr 20 mar, 2020 09:54
Of gezellig met het hele gezin boodschappen doen in de supermarkt ... Dat is wel de laatste plaats waar ik nu wil zijn, helaas is mijn voorraad aan het opraken. (heb niet gehamsterd!) en zal ik er binnenkort aan moeten geloven.
Ga op een rustig moment. Op het einde van de middag wil je er toch al niet zijn want dan zijn de werkenden boodschappen aan het doen en die zijn vaker geïnfecteerd. Geef die mensen de ruimte, al doe je het voor jezelf.
En ga weinig en niet later voor een klein dingetje nog terug. Je tassen voor 6 dagen volstoppen in plaats van voor drie is geen hamsteren, maar het scheelt een boel.
Maak een vast boodschappenlijstje dat is aangepast aan de volgorde van je supermarkt (heb ik al lang):
Aardappelen
Uien
Groenten
Fruit
Noten en zaden
Blik
Vlees
Fris - Sap
Zout - Suiker - Bloem
Kruiden
Koffie(melk) - Filters - Thee
Rijst - Maca - Spagh - Bami
Kaas
Brood
Melk - Toetjes
Boters
Broodbeleg
Koekjes - Lekkers
Schoonmaak
Kattevoer
Op straat is het risico wel erg klein, mits je de afstand aanhoudt. De luchtverversing op straat is namelijk erg goed en het aantal dingen dat je spontaan aanraakt vrijwel nul.
Het is denk ik echt een probleem van dichtbevolkte centra en wijken waar het, als een bepaald percentage van de mensen naar buiten gaat, snel druk op straat is. In ruim opgezette wijken, die er in Nederland veel zijn is het minder een probleem, laat staan in de buitenwijken van Antwerpen die doorlopen tot aan de Duitse grens...