door
Carl » wo 11 mar, 2020 15:39
VincentFietst schreef: ↑di 10 mar, 2020 23:21
In augustus ga ik met een vriend een jaar Fietsen rond de wereld.
Leuk, alvast veel plezier gewenst!
Omdat we onze fiets goed willen kennen, ons het leuk lijkt om te doen en wat kosten willen besparen. Gaan we nu zelf onze Fiets bouwen. Dit hebben we nog nooit gedaan
Augustus lijkt heel ver weg, maar als je nog alles uit moet zoeken, rekening moet houden met levertijden, moet wachten op aanbiedingen (want alleen daarmee gaat het misschien lukken om met zelfbouw kosten te besparen, lees er dit forum maar op na) of onderdelen die tweedehands beschikbaar komen... en een paar proeffietstochten wilt maken, zou dat dan wel lukken voor augustus? Ik heb er geen studie van gemaakt hoor dus het kan best zijn dat je het ruim haalt, maar ik heb de indruk dat mensen die met zelfbouw goedkoper uit (willen) zijn, hier op het forum toch eerder maandenlang dan wekenlang hun updates over hun zelfbouwproject posten. Sneller en goedkoper is misschien wel om een afgebouwde fiets te kopen, daar een fietstechniekcursus mee te doen en nog lekker de tijd te hebben om ermee rond te rijden en de fiets in het gebruik te leren kennen.
Ik bedoel dit geenszins om je enthousiaste plan de grond in te boren, en ik hoop dat zich hier nog mensen gaan melden die in een maandje tijd een fiets hebben gebouwd die goedkoper uitpakte dan een kant-en-klare fiets om mijn ongelijk te bewijzen. Maar ik wilde het toch even als overweging meegeven.
Groetjes,
Carl