Ik wil gaan fietsen vanaf Ushuaia door Zuid Amerika. Liefst zoveel mogelijk off road zolang er maar niet teveel single track van het geiten pad niveau in zit. Ik fiets met een standaard ortlieb setup. In ieder geval Argentinië en Chili. Ik navigeer met GPS en zal veel tips meenemen van bikepacking.com en Pikesonbikes. Maar om nu al te starten met de grove voorbereidingen wil ik papieren kaarten en (digitale) gidsen aanschaffen.
Wie heeft ervaring daar en met kaarten en gidsen van Argentinië, Chili en misschien Bolivia en Peru, en wil mij helpen? Ik ben over het algemeen qua reisgidsen altijd erg gecharmeerd van de rough guide. Omdat die vaak op de wat minder toeristische zaken ingaat. Ik hoef niet naar de toeristische trekpleisters.
Is er bovendien iemand hier die in oktober in Ushuaia gestart is en was dat te doen wat wind en klimaat betreft? Ik wil in het voorseizoen om zo de 'massa' op bepaalde plekken te ontlopen.
En aan welke warmte range moet een slaapzak voldoen voor deze tocht?
Wie heeft ervaring daar en met kaarten en gidsen van Argentinië, Chili en misschien Bolivia en Peru, en wil mij helpen? Ik ben over het algemeen qua reisgidsen altijd erg gecharmeerd van de rough guide. Omdat die vaak op de wat minder toeristische zaken ingaat. Ik hoef niet naar de toeristische trekpleisters.
Is er bovendien iemand hier die in oktober in Ushuaia gestart is en was dat te doen wat wind en klimaat betreft? Ik wil in het voorseizoen om zo de 'massa' op bepaalde plekken te ontlopen.
En aan welke warmte range moet een slaapzak voldoen voor deze tocht?