abre facil schreef: ↑di 03 mar, 2020 14:16
Een ander nog niet genoemd voordeel kan zijn dat bijna elke grote (europese) stad wel een Decathlon vestiging heeft. Wie dus straks onderweg in het buitenland toch onverwacht problemen met zijn/haar Decathlon fiets heeft, zou op de service, garantie en/of technische dienst van elk Decathlon filiaal terug kunnen vallen.
Ik weet niet hoe het zit met fietsen, maar ik heb een gelijkaardige ervaring met andere producten. Ooit een probleem gehad met een opblaaskussentje van Decathlon en meteen ergens in Frankrijk een nieuw exemplaar gekregen, hoewel het origineel honderden kilometer verderop gekocht was.
Ik sta van nature een tikje wantrouwig tegenover mega-ketens, maar ik koop soms in Decathlon en heb er ook enig respect voor.
- Ze doen hun huiswerk, testen vooraf, komen soms met goed doordachte oplossingen. Ze doen meer dan alleen maar kopiëren.
- De prijs/kwaliteit-verhouding is doorgaans zeer goed en de kwaliteit goed, hoewel je beter vindt (maar dat kost doorgaans meer of veel meer).
Dat lijkt me ook het geval met deze fiets. Mocht ik een beperkt budget hebben, geïnteresseerd zijn in fietstochten zonder meteen grootse plannen te maken en een fiets zoeken die voldoende veelzijdig is om ook te dienen voor het dagelijkse verkeer, dan zou deze fiets mij kunnen verleiden. Clever is natuurlijk ook dat de aspirant-koper in Decathlon niet alleen een fiets vindt, maar ook fietstassen, fietskleren, een helm en een gps.