Additionally, paste this code immediately after the opening tag: A- en E-wegen in Spanje - Forum Wereldfietser

A- en E-wegen in Spanje

Kan iemand me zeggen of het toegelaten is te fietsen in Spanje op wegen gekenmerkt met een (A)E-nummer?

Als voorbeeld geef ik het volgende mee. Ik vraag me af hoe je met de fiets van Nijar naar Almeria raakt, zonder de A7/E15 te gebruiken en enkel over geasfalteerde wegen wenst te rijden?
In Spanje heb je twee soorten snelwegen:1) "Autopistas". Dit zijn tolwegen en verboden voor fietsers; 2) "Autovias". Dit zijn tolvrije snelwegen. Op de meeste van deze autovias mag je fietsen. Als het niet mag, staat het door middel van rond verbodsbord met rode rand aangegeven.
Soms moet je wel over een stukje autovia: bijvoorbeeld om van de vliegvelden Malaga, Sevilla en Barcelona af te komen.
Is niet prettig fietsen. Je kunt vanaf Almeria naar Nijar zonder over de autovia N-344/ E-15 te rijden. Je gaat in Almeria langs de kust richting Gabo de Gata. Ga na ca 20 km in Ruecas linksaf en na ca 10 km weer linksaf naar het noorden. Na ruim 10 kruis je de N-344/E-15 bij afslag 479, Ga verder naar het noorden naar Nijar.
Het eerste stuk is niet zo fraai via de Costa del Plastico: een zee van lappen plastic, waaronder tomaten en komkommers groeien. Het Westland uitgevoerd in plastic.

Zie de Michelinkaart Andalucia. Witte wegen met doorgetrokken lijn zijn geasfalteerd. Is een van de lijnen gestippeld, dan het niet zeker of er asfalt is. maar het kan ook betekenen: asfalt in slechte conditie.
Zie meer over Fietsen in Spanje en een juiste voorbereiding met veel praktische informatie mijn gids FIETSEN IN SPANJE!

www.fietswegen.nl
bert sitters schreef:In Spanje heb je twee soorten snelwegen:1) "Autopistas". Dit zijn tolwegen en verboden voor fietsers; 2) "Autovias". Dit zijn tolvrije snelwegen. Op de meeste van deze autovias mag je fietsen. Als het niet mag, staat het door middel van rond verbodsbord met rode rand aangegeven.
Soms moet je wel over een stukje autovia: bijvoorbeeld om van de vliegvelden Malaga, Sevilla en Barcelona af te komen.
Is niet prettig fietsen. Je kunt vanaf Almeria naar Nijar zonder over de autovia N-344/ E-15 te rijden. Je gaat in Almeria langs de kust richting Gabo de Gata. Ga na ca 20 km in Ruecas linksaf en na ca 10 km weer linksaf naar het noorden. Na ruim 10 kruis je de N-344/E-15 bij afslag 479, Ga verder naar het noorden naar Nijar.
Het eerste stuk is niet zo fraai via de Costa del Plastico: een zee van lappen plastic, waaronder tomaten en komkommers groeien. Het Westland uitgevoerd in plastic.

Zie de Michelinkaart Andalucia. Witte wegen met doorgetrokken lijn zijn geasfalteerd. Is een van de lijnen gestippeld, dan het niet zeker of er asfalt is. maar het kan ook betekenen: asfalt in slechte conditie.
Zie meer over Fietsen in Spanje en een juiste voorbereiding met veel praktische informatie mijn gids FIETSEN IN SPANJE!

www.fietswegen.nl
dank voor je reactie