Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Drie routes... Oost/Zuid-oost Europa - Forum Wereldfietser

Drie routes... Oost/Zuid-oost Europa

Toch maar even een berichtje op dit forum, wie weet kan iemand mij helpen met een keuze voor een route-richting. Ik ga per 17 mei 2,5 maand fietsen. Mn idee is om in oost/zuid-oost Europa/ Oekraine te fietsen omdat ik dat totaal nog niet ken. Deze drie routes heb ik nu een beetje bedacht.
Weet niet goed wat haalbaar is (om naar Georgie te fietsen bijv.), maar ben ook flexibel in sommige stukken met de trein/bus/boot te doen. Uitgangspunt is om niet te vliegen.
Vraag hier op t forum is dus: Welk gebied/ stad in oost Europa mag ik "echt" niet missen?
Evt. als je mee wil fietsen ,voor een gedeelte, dan laat t mij weten. Altijd gezellig met meer mensen.

Bijlagen

Van Oekraïne over de Krim... dat gaat denk ik niet meer en is sowieso niet aan te raden, de vijandelijkheden in Oost-OekraÏne zijn pas weer opgeflakkerd. Hoe het zit om vanuit Rusland Georgië binnen te rijden weet ik niet maar echt evident kan dat ook niet zijn. Er is wel een ferryverbinding tussen Odessa en Poti/Batumi in Georgië. In het algemeen vind ik van die 1° route dat het wat zonde is om dat hele eind te rijden en dan maar een beperkt aantal dagen in Georgië of zelfs slechts 1 of 2 (?) in Armenië door te brengen — veel meer kan moeilijk gezien de tijdsdruk.
Je kunt ook naar Varna in Bulgarijë fietsen en van daar de ferry naar Georgië nemen. Dat scheelt weer wat tijd. (En je zou het eerste stuk door Duitsland een Schönes Wochenende Ticket kunnen nemen en zo goedkoop het land doorkruisen met de trein).
Ivo Miesen schreef:
di 18 feb, 2020 22:47
Je kunt ook naar Varna in Bulgarijë fietsen en van daar de ferry naar Georgië nemen.
Die blijkt niet meer te varen, volgens een reisverslag dat ik heb gelezen en bevestigd op de site van de ferrymaatschappij. Maar vanuit Roemenië naar Odessa of Varna maakt niet zoveel uit qua afstand.
Bedankt! Ik moet nog wel veel uitzoeken. Maar weet niet goed waar te beginnen. Jammer dat het weer onrustig is op de Krim, leek mij erg mooi. Maar goed, ik denk dat ik voor optie Wenen-Odessa-Istanboel- (SUltansTrail) Boekarest kies voor nu.
Nog meer tips voor die omgeving zijn zeker welkom! :-)
Floortk schreef:
do 20 feb, 2020 19:55
Bedankt! Ik moet nog wel veel uitzoeken. Maar weet niet goed waar te beginnen. Jammer dat het weer onrustig is op de Krim, leek mij erg mooi. Maar goed, ik denk dat ik voor optie Wenen-Odessa-Istanboel- (SUltansTrail) Boekarest kies voor nu.
Nog meer tips voor die omgeving zijn zeker welkom! :-)
Het probleem is niet zozeer onrust, die valt eigenlijk nog redelijk mee. Het probleem is dat het gewoon niet mag. Als je in de Krim bent geweest ben je daarna in diverse landen strafbaar. Ook de Nederlandse overheid kijkt dan met een zeer scheef oog naar je (je kunt dan gezien worden als sanctiebreker).
Mooi is het er absoluut. Ik ben blij dat ik er een paar keer gefietst heb voordat de ellende uitbrak.

Maar let op, er zit nog een ander vervelend stuk op je route, Trans-Dnistrië. Je kunt er fietsen (heb ik zelf ook gedaan) maar je moet je heel bewust zijn van de situatie daar en jezelf goed in de hand kunnen houden.