Eerst even zoeken op ''parijs" in het forum lijkt me niet teveel moeite. Als je daarna nog vragen hebt kun je meteen wat specifieker zijn.
Lisette
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Mijn eerste grote tocht was grotendeels Frankrijk: Van Amsterdam naar San Sebastian. Als het om echte grote steden gaat heb je wel gelijk, dan is het fijn als je een route hebt. Maar verder heb ik het niet zo op routeboekjes. Ik vind het veel te leuk om 's avonds voor de tent de route van de volgende dag uit te zetten.bert sitters schreef:Zeker als je eerste tocht in Frankrijk is en je hebt nooit de Manilla-vuurdoop ondergaan.
Ik weet niet wat voor een route de diverse genoemde routeboekjes aan houden en hoe rechtstreeks ze dus je richting parijs leiden. Maar Amsterdam-Parijs is ongeveer 500 km. Dus 20 km in het uur fietsen x 5 uur is 100 km per dag x 5 dagen is 500km. De rest van de tijd reserveren voor: Eten, drinken, weg zoeken. Boodschappen doen, van het landschap genieten, tent opzetten, en wat niet al meer zij. Je kunt overigens ook nog gewoon via het eerste deel van de Jacobsroute rijden, Begint in Haarlem gaat via Parijs (of als alternatief Chartres) naar Tours.Monique1 schreef:Bedankt allemaal voor jullie reacties! Vooral de tegenstrijdige adviezen vind ik wel grappig!
Ik denk dat ik toch maar voor een beschreven route ga, aangezien ik normaal gesproken alleen maar naar mijn werk fiets...
Een wereldfietser is dus echt wel iets teveel eer!
Waarschijnlijk wordt het een eenmalige actie, maar wie weet word ik besmet met het fietsvirus!?
Is het trouwens haalbaar om in vijf dagen Parijs te bereiken of word ik nu te overmoedig?
Verkeer volledig mijden in en rond grote steden is erg lastig. Hoewel er geen garanties zijn en de schijn wel eens anders is als de werkelijke situatie heb ik de indruk dat je met een goede kaart en gezond verstand vaak al een heel eind komt. Zo heb ik in het verleden o.a Mexico stad, Bangkok, Muscat, Santiago de Chile en Dakar (laatste twee van centrum naar vliegveld) vrijwel verkeersvrij weten te verlaten.GerdC schreef:Als het om echte grote steden gaat heb je wel gelijk, dan is het fijn als je een route hebt. Maar verder heb ik het niet zo op routeboekjes.