Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mag het een onsje meer zijn ? :D - Forum Wereldfietser

Mag het een onsje meer zijn ? :D

Hoi!

Afbeelding

Zo een 'stuurtas' wil ik ook :D
Nooit geweten dat iemand zoveel spullen nodig kan hebben.
Daar zijn onze volbeladen fietsjes nog slank bij.

Fiets de wereld (op een volslanke fiets),
Whisky

Aardig bidonnetje ook.

Whisky,

Dat vocht in die megabidon ziet er verdacht donker uit. Zit daar "Aecht Schlenkerla unfiltriertes Fasten Rauchbier aus der bamberger Altstadt" in?

Zelfs de fiets van Frank van Rijn ziet er tegenwoordig stijlvol bepakt uit. Frank zijn fiets, bepakt in nieuwe stijl, valt te bewonderen op de Fiets en Wandelbeurs op 3 en 4 februari in de Amsterdam-RAI: www.fietsenwandelbeurs.nl

Frank rijdt nu nog op zijn fiets in Afrika.

Geweldig!!! Wat zit er in de bidon???

In de Oekraine bouwen ze graag een torentje achterop, locatie een Lidl in Frankrijk:

Afbeelding

Als deze beladingen zie, begin ik me af te vragen waarom wie hier soms zo "moeilijk" doen over hoe onze fiets op te bouwen: een speciale downhill velg met 48 double butted 13-12-13 spaken met gepolijste spaaknippelhulsjes in een Kris King achternaaf met keramische kogellagers in esotherisch kogellagervet .. :D
Alles om het risico van panne buiten te sluiten (doe ikzelf ook hoor). Deze mensen lijken daar minder bij stil te hebben gestaan en kunnen blijkbaar toch een heel eind komen met zo'n volbeladen pakezel...
Op mijn eerste reis in 1976 was mijn fiets ook niets bijzonders en mijn bagage veel te zwaar, maar móóí dat die reis was!
Geeft me te denken: heb ik al die perfectie van nu werkelijk nodig, of is het een hobby op zich geworden?

Heb je wel eens een doorsnee Hollands gezin met kleine kinderen op fietsvakantie gezien? Pa en ma hebben niet alleen hun eigen bagage, maar ook die van hun kinderen + de kinderen zelf.
Sinds wij met onze kids op fietsvakantie gaan (en dus bepakt en bezakt zijn), ben ik toch wel anders naar al die 'grammen-freaks' gaan kijken (ik was zelf ooit ook zo hoor).
Afgelopen zomer in Slovenië had ik mijn gewone tassen voor en achter (ca. 18 kilo) + een fietskar (ruim 8 kilo) met daarin tent + nodige andere bagage (ca. 10 kilo) en - niet te vergeten - een kleuter van 23 kilo. Zo'n 60 kilo dus, zelfs nog meer dan mijn lichaamsgewicht.
Dus ik doe niet meer moeilijk over 'een onsje meer'...

Sandra

bert sitters schreef:Whisky,

Dat vocht in die megabidon ziet er verdacht donker uit. Zit daar "Aecht Schlenkerla unfiltriertes Fasten Rauchbier aus der bamberger Altstadt" in?
Oohhh hou op, eten en drinken bij Schenkerla mijn buurman is er een paar maanden geleden geweest en bracht een krat mee. Samen met een vriend in een dag op en neer, de gek. Niet wetende dat hij over de vloer is geweest bij een van de beste brouwers ter wereld. De krat heeft hij aan mij gegeven want rauchbier vond hij maar niks.

Hoi
Niet wetende dat hij over de vloer is geweest bij een van de beste brouwers ter wereld. De krat heeft hij aan mij gegeven want rauchbier vond hij maar niks.
Wat een barbaren zijn wij Nederlanders toch, we weten niks van Bierkultur :roll: :wink:

Nog een kans om een Bamberger flesje te krijgen? Ik had dit jaar helaas geen tijd om de 60 Km naar Bamberg te fietsen. Het smaakt super bij zuurkool met kasseler :)
Heerlijk al die verschillende Duitse bieren: Rauchbier, Pils, Braunbier, Schwarzbier, Helles Weizenbier, Hefe Weizenbier, Dunkles Weizenbier, Zwickl etc etc.

Ik heb het geluk in het hart van bierduitsland te wonen met de hoogste brouwerijdichtheid ter wereld (Oberfranken).
Niks is zo fijn als na een flinke fietstocht in de Biergarten onder een oude Kastanje een lekker biertje te drinken met een lekkere Brezen met Obazter, hmmm.

Nu nog een vaatje op mijn fiets zien te monteren :lol:

Whisky