Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fotos op de WWW - Forum Wereldfietser

Fotos op de WWW

Hoi Hoi,

Ik wil graag mijn digitale fotos op een website zetten (en dus kunnen delen met mijn familie in Engeland).

Ik weet dat er veel sites zijn maaaaar.....

Welke is het beste?
Welke is het makkelijkste?

Thanks!
Froggy

Zelf ben ik tevreden met spaces van microsoft.
Je moet je registreren bij hotmail en dan kan je een space aanvragen.
Alles is gratis, dus dat valt mee.

Enige nadeel is dat de foto's niet op het gehele scherm zichtbaar zijn, maar op een deel daarvan.

Succes,

John.

De bekendste en volgens mij ook wel de grootste is flickr. Deze heeft wel behoorlijk wat beperkingen als je de gratis variant neemt.
Nieuwe speler is picasaweb. De laatste biedt middels het programma picasaweb de mogelijkheid om de boel geautomatiseerd te uploaden, categoriseren, enz.

En er zijn natuurlijk nog tal van alternatieven. Denk bijvoorbeeld aan Snapfish van HP. Ook zij stellen je in staat vanuit een stukje software op je pc direct je foto's online te gooien. Of een die door Mac gebruikers wel wordt gebruikt is de Kodak Easy Gallery.

sites als bijv. http://www.imageshack.us (erg populair) of www.lycos.com

Je kan overwegen een website met domeinnaam te nemen bij webxtra.nl. Kost je Euro 14 per jaar. Genoeg webpaginaruimte en geen reclame. Je krijgt er zelfs een overzicht bij hoeveel mensen je website hebben bezocht.

Mij bevalt het tot nu toe prima. Succes.

Rutger
www.rutgersreizen.nl
Hi, het gemakkelijkste is zelf hosten, geen ongewenste zaken ed. Zelf draai ik een grote linux distro met het app Kdigicam en maak in 5min een gallerij aan. De meeste inet abbo's bieden ook eigen webruimte aan. Voor windowzzzz bieden ze vast ook gratis apps waarmee jezelf mooie gallerij sites kunt maken, of anders probeer je eens Knoppix. Gemakkelijk, snel en kosteloos.
succes
Bas

Zo eventjes achter de pc gekropen, das wat handiger kan met de pda...

Maar zelf gebruik ik dus Kdigikam via linux, wat je doet is ongeveer het volgende. Je verzameld de gewenste afbeeldingen binnen digikam in een mapje, vervolgens klik je op bestand> export> HTML waarna een simpele wizard te voorschijn komt waarmee je een boel zaken kunt instellen, van titels en gebruikte kleuren tot de grote van de thumbnails en foto's. Als je dit hebt ingesteld zal het programma alle html zelf schrijven en dit een een submapje in het gemaakt mapje met je fototjes zetten. Alle data van dit submapje zet je dan via een FTP client (of webdav) op je eigen public html ruimte van je eigen provider. Dat is eigelijk alles, vrij simpel en erg doeltreffend.

Nu was ik even aan het zoeken, en ik veronderstel even dat je windowzzz draaid..., en dan kom ik oa http://www.ornj.net/webalbum/ tegen, ziet er best aardig uit en ik denk dat je er wel uitkomt.

Succes.

Bas

je maakt dus snel zoiets als deze

Ik gebruik "mijnalbum.nl"

Erg eenvoudig en 50.000mb gratis.

Victor.

victorrinia schreef:Ik gebruik "mijnalbum.nl"

Erg eenvoudig en 50.000mb gratis.

Victor.
Er is inderdaad een behoorlijke gratis ruimte beschikbaar, maar da's 500 MB. En om dit wat oude topic nog verder te vullen, sinds gisteren kun je bij AOL Pictures gratis onbeperkte ruimte krijgen om je foto's online te zetten.

Mijn ervaringen:
FLickr - veel mogelijkheden, je kan je foto's in verschillende formaten weergeven (handig voor blogs of forums zoals deze), nadeel is dat de gratis variant maar een maximum van 200 foto's laat zien. Ga je meer uploaden dan ben je de eerst geuploade foto's 'kwijt' (dwz je kan ze niet meer beheren, ze zijn nog wel zichtbaar als je de link ergens hebt opgeslagen).

Verder heb ik gratis webruimte, bij een internet provider (slechts 20 mb vrij) op freehostia (250 mb) of freewebtown (2 gb vrij) zonder vervelende banners. Nadeel is wel dat je eerst een layout moet bedenken hoe je je foto's wilt gaan weergeven, daar is echter veel gratis software voor, ik gebruik zelf Web Album Generator.

Ook heb ik nog foto's staan op Webshots maar daar zijn veel hinderlijke reclame banners in beeld, niet echt aan te raden.

De laatste die ik onlangs heb ontdekt is Panoramio, niet zozeer om een fotoalbum te plaatsen dan wel om je foto's te koppelen aan een lokatie middels Google Earth. Erg leuk om eens rond te kijken op die site.

De tovenaar schreef: De laatste die ik onlangs heb ontdekt is Panoramio, niet zozeer om een fotoalbum te plaatsen dan wel om je foto's te koppelen aan een lokatie middels Google Earth. Erg leuk om eens rond te kijken op die site.

Ja mooi is dat he. Ik had het al een beetje geprobeerd. Het is wachten tot de eerste fanatieke fotograferende wereldfietser zijn foto's aan een route koppelt in Google Earth. En dat dan tijdens een volgende activiteit van de vereniging aan de rest laat zien. Lijkt me heel leuk.

Jarno schreef:Het is wachten tot de eerste fanatieke fotograferende wereldfietser zijn foto's aan een route koppelt in Google Earth.
Wat dacht je van deze Jarno ?

tijdelijke link verwijderd

Jarno schreef: Ja mooi is dat he. Ik had het al een beetje geprobeerd. Het is wachten tot de eerste fanatieke fotograferende wereldfietser zijn foto's aan een route koppelt in Google Earth. En dat dan tijdens een volgende activiteit van de vereniging aan de rest laat zien. Lijkt me heel leuk.
Kijk maar op mijn website, bij alle verslagen staan al routekaartjes in Google Earth formaat:
http://wizardofoh.nl/bike.html

Ziet er goed uit Michael, ik mis alleen nog de gefietste route.
Je zou die erbij kunnen zetten met een programma als http://www.mapmyrun.com/ of http://www.gmap-pedometer.com
Op deze sites kan je een route intekenen op de google map en die opslaan als kml file en inlezen met Google Earth en bij je route opslaan. Met Google Earth zelf kan je weliswaar ook een route laten berekenen maar die volgt meestal de autowegen :(

De tovenaar schreef:Ziet er goed uit Michael, ik mis alleen nog de gefietste route.
Je zou die erbij kunnen zetten met een programma als http://www.mapmyrun.com/ of http://www.gmap-pedometer.com
Op deze sites kan je een route intekenen op de google map en die opslaan als kml file en inlezen met Google Earth en bij je route opslaan.
Weet ik, ik heb deze echter niet zelf gemaakt !!

Michael W schreef:Weet ik, ik heb deze echter niet zelf gemaakt !!
Begrijpelijk, als je de route op google earth zou zetten zouden ze jouw routeboekjes niet meer nodig hebben :lol:

De tovenaar schreef:Begrijpelijk, als je de route op google earth zou zetten zouden ze jouw routeboekjes niet meer nodig hebben :lol:
Google Earth is op veel plaatsen in Duitsland niet op zo'n mooie hoge resolutie als in Nederland, waardoor veel van mijn mooie boswegen en -paden nauwelijks zijn te traceren. Ook is het uitprinten van een route op een fietsbare schaal met de huidige inktprijzen zo duur dat gedrukte boekjes goedkoper zijn. Ik denk wel dat het de toekomst heeft, samen met GPS.

De luchtfoto's en met name de wegenkaarten op Google Earth zijn inderdaad niet overal zo gedetailleerd, kijk maar bijv. naar Roemenië. Het kostte erg veel moeite om achteraf mijn route goed op de kaart te zetten zonder GPS log. De techniek wordt echter steeds beter en tzt zullen ook fietsers steeds meer uitgerust worden met GPS. Ik denk idd dat dergelijke routeboekjes in de nabije toekomst worden gecombineerd met digitale ondersteuning als GPS navigatie.

De tovenaar schreef:De luchtfoto's en met name de wegenkaarten op Google Earth zijn inderdaad niet overal zo gedetailleerd, kijk maar bijv. naar Roemenië.
:lol: Nee, meer dan de drukste (E-)wegen die je moet mijden als de pest staan er niet op.
De tovenaar schreef:De techniek wordt echter steeds beter
Het gaat niet aleen om de techniek, het gaat om de kaarten, die voldoende gedetailleerd en juist moeten zijn. Aan dat laatste ontbreekt het vaak, zelfs in Nederland.
De tovenaar schreef:tzt zullen ook fietsers steeds meer uitgerust worden met GPS
Ik verheug me op de zonnige zondagmiddag dat er een paar GPS-satellieten uitvallen... :D
Leon