Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 564 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33892 berichten
JanH schreef:
zo 19 jan, 2020 13:15
Waar ligt deze camping.
Ik zie een "Slow Moving Vehicle Sign" op de fiets dus vermoed ik Noord-Amerika (waarschijnlijk de VS) ... de bouwstijl van het kerkgebouw wees ook al in die richting -- iets Scandinavisch (in brede zin) had qua bouwstijl ook nog gekund.

Verder kom ik niet (dwz zo ver - USA - ben ik nog nooit geweest, en het zal er ook wel nooit van komen).
Het is niet in de VS. De gevarendriehoek daar wel aangeschaft trouwens
JanH schreef:
zo 19 jan, 2020 15:34
Het is niet in de VS. De gevarendriehoek daar wel aangeschaft trouwens
Dan blijft het nieuwe home-land van Harry & Meghan over, gok ik .zo.
Niet dat het me verder helpt.
Het is niet in het VK.
JanH schreef:
zo 19 jan, 2020 16:53
Het is niet in het VK.
Klopt, zoals het nu lijkt is Canada het nieuwe "home-land" van Harry & Meghan.
Ik vermoed dat we het ergens tussen het oude en het nieuwe "homeland" van Harry en Meghan moeten zoeken, gezien de bouwstijl van de kerk en de woeste auto van de koster, maar ik heb het plekje nog niet gevonden...
Bridgestone SM schreef:
zo 19 jan, 2020 17:58
Klopt, zoals het nu lijkt is Canada het nieuwe "home-land" van Harry & Meghan.
Oops, ik was niet scherp genoeg. Canada is het niet.
Jan-Joost schreef: Ik vermoed dat we het ergens tussen het oude en het nieuwe "homeland" van Harry en Meghan moeten zoeken
Klopt.
Jan-Joost schreef:
zo 19 jan, 2020 18:07
Ik vermoed dat we het ergens tussen het oude en het nieuwe "homeland" van Harry en Meghan moeten zoeken, gezien de bouwstijl van de kerk en de woeste auto van de koster, maar ik heb het plekje nog niet gevonden...
Of die auto zo woest is weet ik niet. Met de nu geleverde resolutie kan het ook een Ford Transit Connect oid zijn.

Zoeken op kerkhof + camping leverde vooralsnog niks op (ik ken één camping echt rond de kerk).
Dan is het in Þorlákshöfn, Suðurland

Hier, om precies te zijn: https://www.google.nl/maps/@63.8524551, ... 312!8i6656
Helemaal goed. Hoe heb je het gevonden?

Het gebouwtje in de verte rechts naast de kerk was een raadplaatje van 30 december 2018.
Knipsel4.JPG
Knipsel4.JPG (17.22 KiB) 3226 keer bekeken
Het leek me IJsland, ik denk dat de boodschappenauto van de koster een 4x4 was en de kerk was gebouwd op zwaar weer.. Ik zat eerst te ver naar het westen, maar uiteindelijk na wat zoeken op Íslenskar kirkjur op deze Flickr site van 408 IJslandse kerken terecht gekomen https://www.flickr.com/photos/kirkjan/a ... 462664564/

"Jouw" kerk was kerk nummer 402... :roll:

Nieuw plaatje dan maar?

Waar is dit:
Schermafbeelding 2020-01-19 om 19.38.39.png
Jan-Joost schreef:
zo 19 jan, 2020 19:41
Waar is dit
Ik vond vrij snel: "The colourful village of Eyeries on the Beara Peninsula."

Zie ook hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Eyeries
Colorfull Houses.png
Incl fiets op de voorgrond (een uitsnede uit de Wikipedia-foto van ene Ingo Mehling
Colorfull Houses.png (462.9 KiB) 3155 keer bekeken
 
Interessant is dat somige huizen van kleur zijn verschoten :?:
Eyeries klopt. Snel gedaan!

IJsje gepakt bij de super/Postoffice, toilet op de hoek, en door...

https://www.google.nl/maps/@51.6947949, ... 312!8i6656

Beurt is aan jou!
De "truuk" was dat ik RHD-auto's zag, en nummerplaten (die alleen vagelijk herkenbaar waren) waarvan ik ineens dacht Ierland.

Daarna bleek "Colorful Houses Ireland"een kaleidoscoop aan kleurigheid op te leveren ... het was daarna de juiste kleuren en vormen zoeken (of te wel, zoals zo vaak: de Fröbelschool is de belangrijkste vooropleiding).

Ik zoek nog even een leuk raadplaatje op.
Ik moest even checken, maar deze is vast niet al te moeilijk.
Graag de precieze plek én de kunstenaar.
 
Raadseltje.jpg
Wie, Wat & Waar
Een foto is zo gevonden, maar met deze tablet moet ik nog veel oefenen met verder zoeken. Er staat een telefoonnummer :D
Edit: rue Pierre Loti, 76330 NOTRE DAME DE GRAVENCHON ?
Edit: Jean-Louis Toutain?
Afbeelding
Leon schreef:
zo 19 jan, 2020 21:14
Een foto is zo gevonden, maar met deze tablet moet ik nog veel oefenen met verder zoeken. Er staat een telefoonnummer :D
Edit: rue Pierre Loti, 76330 NOTRE DAME DE GRAVENCHON ?
Edit: Jean-Louis Toutain?

Ik reken het goed, de plek is net niet "on the spot" ... en dat is de schuld van het telefoonnummer.
Ik had er niet aan gedacht dat je met reverse-search op een plaatje komt en dat daarop dan weer een telefoonnummer staat dat weer een andere "reverse search" mogelijk maakt.

Maar goed, het telefoonnummer staat op een pand met een adres in de straat om de hoek.
Met een luchtfoto van bijv. Google Maps had je de precieze plek gevonden: 49°29'20.0"N 0°34'00.5"E
 
ND de Gravenchon - satelliet.png
ND de Gravenchon - satelliet.png (527.63 KiB) 2979 keer bekeken
En dan met bijv. "mappy" had je de straatnamen gevonden
ND de Gravenchon.png
Het beeld staat (of stond 8 maanden geleden) bij de rode stip
ND de Gravenchon.png (62.48 KiB) 2992 keer bekeken
Dus op de hoek van de Avenue de la Republique en de Avenue Anatole France

Overigens had ik een beetje gehoopt op verwarring, ik vond namelijk ook: Futuroscope

Jean-Louis Toutain is een Frans kunstenaar die tussen 1948 en 2008 onder ons was.
Hij maakte verschillende beeldhouwwerken in de stijl van deze fietsster


O ja, voor de fietser is ND de Gravenchon van "belang" omdat het op weg naar de meest westelijke veerpont over de Seine ligt, de veerpont van Quilleboeuf. Kom je recht uit het noorden dan kom je langs/door Lillebonne en mis je dit overigens nogal trieste oord - het is in de laatste oorlog plat gebombardeerd ... je ziet in de achtergrond de wederopbouw-bouw.
De nieuwe foto komt morgen.
Edit: Morgen is inmiddels vandaag geworden. (Dit is geen hint)
Afbeelding
Bridgestone SM schreef:
zo 19 jan, 2020 20:06
Jan-Joost schreef:
zo 19 jan, 2020 19:41
Waar is dit
Ik vond vrij snel: "The colourful village of Eyeries on the Beara Peninsula."

Zie ook hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Eyeries

Colorfull Houses.png
 
Interessant is dat somige huizen van kleur zijn verschoten :?:
Het lijkt wel of er aan het lage pand Brabantse vlaggen hangen te wapperen....
Bridgestone SM schreef:
zo 19 jan, 2020 20:06
Interessant is dat somige huizen van kleur zijn verschoten :?:
De foto van Ingo is uit 2010, die van mij uit 2016. Een beetje "colourful village" verandert de kleur van zijn huis natuurlijk in ieder geval 1 keer in de 5 jaar...
Martin E. van Doornik schreef:
ma 20 jan, 2020 09:44
Het lijkt wel of er aan het lage pand Brabantse vlaggen hangen te wapperen....
Mogelijk.... maar Liverpool FC meer waarschijnlijk....