Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Paso San Francisco (Chili - Argentinië) - Forum Wereldfietser

Paso San Francisco (Chili - Argentinië)

Hoi,

We zijn ons een beetje aan het verdiepen in onze fietsplannen voor februari/maart 2007 (jaja, we hebben al geboekt!).
We vliegen dus 26 februari naar Santiago de Chili en hebben 3,5 week om delen van dat gebied te verkennen.
Wellicht hier een daar een bus... :oops:

We zagen op de kaart ook de route van Copiapo (Chili) naar Argentinië over de Paso San Francisco.

Wie heeft deze route gefietst? Wie heeft interessante informatie voor ons?

Overige tips zijn meer dan welkom (bijv. ideale reisgids, kaarten.. jaja, ik heb de landeninfo ook bekeken!)

El & El

... dat zijn een hoop W's onder elkaar! :shock:

heeft dan echt nog niemand hier gefietst? :roll: hehehe!

:roll:

Hoi Ellen & Elmar,

het begint al aardig op te schieten. Tips hebben wij ook niet echt, wel suggesties. Concentreer je op het fietsen en vergeet die bus. Dit gebied is veels te mooi om snel doorheen te gaan, daar krijg je waarschijnlijk spijt van. Het rondje waar wij goede herineringen aan hebben gaat via Illapel, Ovalle dan binnendoor naar Vicuna (wat Pisco Sour inslaan!), rechtsaf naar de Agua Negra en aan de Argentijnse kant bij Las Flores rechtsaf en binnendoor naar Uspallata en daar over een helaas drukke weg (maar wel langs de Puente del Inca!) terug Chili in. Dit rondje is ongeveer 1500 km en zelfs dat lijkt mij al aan de lange kant voor 3 1/2 week.

Toch nog een tip: neem goede zonnebrandcreme mee en zorg dat je altijd veel water bij je hebt; het is er vrij warm.

ps. de Agua Negra hebben wij maar voor een gedeelte gefiets, tot het weer omsloeg en het ging sneeuwen. Misschien iets om rekening mee te houden.

Veel plezier nog met het plannen, voorpret is zeker een van de leukste dingen aan een reis.

En juli/aug naar Ladakh???

Vriendelijke groeten,

Dennis & Marijcke

Neem contact met de Ciclistas Furiosos in Santiago de Chile. Het lijkt een militante club fietsers, maar het zijn ontzettend aardige en behulpzame mensen. Ze hebben mij van de luchthaven opgehaald. Ik werd meteen naar hun manifestatie gebracht op de Plaza Italia. Was feitelijk een swingend feest. Tot diep in de nacht met hen doorgefeest.
Ik heb in een ander deel van Chili gefietst: het meren district. Besneeuwde vulkanen en Duitse dorpen mit Kuchen.

zie: www.furiosos.cl

Dennis & Marijcke,

Bedankt voor jullie bericht! Het begint zeker al op te schieten! Tegen de tijd dat we helemaal klaar zijn met de verhuizing, kunnen we lekker uit gaan rusten op de fiets in Chili/Argentinie! :shock:

Het gebied is eigenlijk te mooi om maar 3,5 week door te brengen, maar goed... wie weet... ooit!

We zijn inderdaad van plan om half augustus voor 4 weken naar India te vertrekken, we hebben nog niet nagedacht over een eventuele route, maar Leh lijkt ons wel heeeeeeeeeeeeeeel erg mooi! We zullen zien!

@bert: bedankt voor de tip en de link! Het merendistrict lijkt ons ook heel mooi, misschien dat het tweede deel van onze reis ons daarheen brengt, we laten ons verrassen!