Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:De catalogus lezen, om te beginnen, is ook interessant. De 2019 spec's van Almotion en Supreme naast elkaar legende is de conclusie dat het, vwb de V-guard uitvoeringen, dezelfde banden (met dezelfde rolweerstand) zijn behoudens het profiel; dat van de Almotion is wat grover (meer off-road grip).Opgemerkt moet worden dat de eerste jaren de Almotion alleen te verkrijgen was in tubeless uitvoering (TL- easy).
Dat hoop ik niet want dat zou wat mij betreft het mogelijk paard achter de wagen spannen zijn. Ik heb er nu sinds een jaar all-motion banden om liggen (tl-easy maar met binnenbanden) en ben vooral blij met de rolweerstand. Wat mij betreft een belangrijke overwegingen deze band te kopen icm voldoende robuustheid. Op andere punten had ik geen klachten. Ook onverharde wegen voldeden ze ook al prima.Roadster schreef: ↑za 14 sep, 2019 09:57[...]Gaat ten koste van enige rolweerstand laat het aantal blokjes daarvoor zien bij vergelijk catalogus 2019/2020 en vergelijk Almotion en Supreme.Per model 2020 wordt Almotion voorzien van Addix compound plus profiel-wijziging:
Addix, Schwalbe 2017:
"Met Addix biedt Schwalbe duidelijk betere oplossingen, vooral wat betreft de levensduur van de banden. Niet alleen bij de wedstrijden presteren de banden op een nog hoger niveau, maar bij alle mountainbike-disciplines, elk met hun verschillende eisen."
https://www.schwalbe.com/nl/pressereade ... nbike.html
Bijna. Het moet zijn: "ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan".
Al die Spaanse LandRover taxi's slepen nog steeds een reserve-wiel mee, en dat terwijl ze 1º nooit echt ver van huis zijn, 2º naast GSM vaak ook per radio hulp kunnen oproepen, en 3º een goede 4x4 band echt bijna nooit lek raakt.Leon schreef: ↑vr 10 jan, 2020 10:58Toch zou ik de Mondials er op laten liggen voor Spaanse natuurgebieden. Die zijn behoorlijk eenzaam. Het lijkt mij, als je de ruige natuur in wilt, zonde om te beslissen dat je een mooi paadje toch maar niet neemt omdat je banden dat misschien niet aankunnen. Dat heb ik vaak gehad in de tijd dat er nog geen heftig sterke banden waren en dat heb ik altijd jammer gevonden.
Ik zou Smart Sam proberen, maar dat komt door m'n off-road voorkeur. Met minder off-road zou ik Almotions pakken.
Ach, die kan toch gewoon op de achterdeur? Of bij eerdere types zelfs op de motorkap. Veel nuttige ruimte scheelt dat niet echt. Wel een fatsoenlijke drager kiezen, anders vinden deur en/of motorkap dat niet zo leuk.Bridgestone SM schreef: ↑vr 10 jan, 2020 11:39
Al die Spaanse LandRover taxi's slepen nog steeds een reserve-wiel mee, en dat terwijl ze 1º nooit echt ver van huis zijn, 2º naast GSM vaak ook per radio hulp kunnen oproepen, en 3º een goede 4x4 band echt bijna nooit lek raakt.
Zeg niet dat dat reservewiel ook makkelijk en "gratis" mee kan: thuislaten scheelt 40 kilo en een boel nuttige ruimte.