Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 555 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33889 berichten
OK. Dus samenvattend: Myanmar, op weg van Mandalay naar Lake Inle, 150 kilometer van Yandabo, en zo te zien op een onverharde weg. De foto van de visser op Lake Inle wordt gebruikt op de website fietseninmyanmar.nl, waar ook dit kaartje te vinden is
Schermafbeelding 2020-01-03 om 20.31.36.png
Dan zit ik ergens op de 411, tussen Kyaukse en Ywangan, in de buurt van Myogi?
Jan-Joost schreef:
vr 03 jan, 2020 20:35
De foto van de visser op Lake Inle wordt gebruikt op de website fietseninmyanmar.nl, waar ook dit kaartje te vinden is
Als ik dezelfde foto bekeken heb is die toch net anders dan de foto van Carl.
Leon schreef:
vr 03 jan, 2020 21:31
Jan-Joost schreef:
vr 03 jan, 2020 20:35
De foto van de visser op Lake Inle wordt gebruikt op de website fietseninmyanmar.nl, waar ook dit kaartje te vinden is
Als ik dezelfde foto bekeken heb is die toch net anders dan de foto van Carl.
Check. volgens mij heb je gelijk:

Maar toch wel hetzelfde meer??

Fietseninmyanmar.nl:
Background02.jpg
Carl:

Bijlagen

Jan-Joost schreef:
vr 03 jan, 2020 21:41
Maar toch wel hetzelfde meer??
Zeker. Ik dacht dat een foto van het Inlemeer wel makkelijk te herkennen zou zijn. :) Maar ik heb niet de weg over Ywangan genomen... We zijn er bijna!

Carl
¿Heb je dan misschien over de Inle Lake West Corridor Road gereden?

Groet,
Tom.
Tom vds schreef:
za 04 jan, 2020 01:33
¿Heb je dan misschien over de Inle Lake West Corridor Road gereden?
Daar kwam ik langs nadat ik de raadfoto maakte. Er zat nog wel een overnachting tussen.

Carl
Dus op weg van Mandalay naar het Inlemeer, ongeveer 150 km van Yandabo, één- tot anderhalve dagetappe van de west-corridor road.

Je bent niet over de 411 gekomen, en bent ten westen van lake Inle gebleven, dan lijkt het erop dat je op de 1 bent gebleven, en zou dit ergens tussen Wundwin en Payangazu kunnen zijn?
Jan-Joost schreef:
za 04 jan, 2020 12:52
en zou dit ergens tussen Wundwin en Payangazu kunnen zijn?
Payangazu reken ik goed!

Toen ik de foto maakte, was ik 's ochtends vertrokken uit Moonlight Guesthouse in Thazi, waar ik niet geheel naar eigen keuze de nacht had doorgebracht. Of eigenlijk was ik daar door de immigration police heen geëscorteerd, nadat ze me om een uur of elf 's avonds van mijn bed gelicht hadden in een tempelcomplex. Ik had daar aangeklopt en mocht mijn tentje opzetten op de plek waar ook Birmese reizigers konden slapen. Ik was al een uurtje of twee onder zeil geweest toen ik gescharrel rond mijn tent hoorde en "Sir, sir! Please wake up!" Ik hield me in eerste instantie slapende omdat ik geen behoefte had om midden in de nacht in gebarentaal te moeten vertellen waar ik vandaan kwam ("Netherlands? Ah! Vanpersie!") en naartoe ging - tot de stem de magische woorden sprak: "The police want to speak to you!"

Ik ben nog nooit zo gauw mijn slaapzak en tent uit geweest! Er stond een gezelschap rond mijn tent deels in burger, deels in allerlei denkbare soorten uniformen. Ik mocht "for your own safety" niet in de tempel slapen, maar de politie had overal aan gedacht en de man die Engels sprak, bleek de broer van de eigenaar van het bovengenoemde guesthouse in Thazi. Ook daar had men al op bed gelegen toen de politie aan hun deur verscheen met de mededeling dat ze mee moesten om mij op te halen.

Ik mocht met mijn bagage mee in de auto, de politie zou wel voor mijn fiets zorgen. In het guesthouse kreeg ik wat te drinken en werd ik bijgepraat, tot even later een bromfiets voorreed met twee politiemannen erop; de bijrijder hield mijn fiets op zijn kop tussen hen in vast. Mijn ongetwijfeld in een kuil uit de houder gestuiterde bidon werd keurig tevoorschijn gehaald uit een broekzak. Het guesthouse was enigszins krakkemikkig maar de familie buitengewoon vriendelijk, en de lehpet was er verrukkelijk. Aanrader!

Op naar de volgende foto,

Carl
Carl schreef:
za 04 jan, 2020 15:25
Jan-Joost schreef:
za 04 jan, 2020 12:52
en zou dit ergens tussen Wundwin en Payangazu kunnen zijn?
Payangazu reken ik goed!
...
Op naar de volgende foto,
Deze dan maar:
raadplaat.jpg
Waar is dit?
Carl schreef:
za 04 jan, 2020 15:25
...maar de politie had overal aan gedacht...
Onzoekbare plaat gecompenseerd met mooi verhaal.
:ok_hand:
Carl schreef:
za 04 jan, 2020 15:25

Toen ik de foto maakte, .....

Carl
👍🏻 Mooi verhaal Carl

Groet,
Tom.
Jan-Joost schreef:
za 04 jan, 2020 15:34
Deze dan maar:

Waar is dit?
Lijkt mij Noorwegen. Boven op de Rundemellen staat ook zo'n stapel stenen (op veel plekken trouwens), gezien de verder omgeving: is het in de Valdres regio?
JanH schreef:
za 04 jan, 2020 16:07
Jan-Joost schreef:
za 04 jan, 2020 15:34
Deze dan maar:

Waar is dit?
Lijkt mij Noorwegen. Boven op de Rundemellen staat ook zo'n stapel stenen (op veel plekken trouwens), gezien de verder omgeving: is het in de Valdres regio?
Noorwegen is goed, Valdres close, but no cigar. Rundemellen ligt in Oppland, dat is ten opzichte van Valdres de verkeerde kant op...

[Edit: Rundemellen ligt volgens de kaart wel in Valdres, trouwens, volgens Wikipedia weer niet..., maar Valdres is dus niet goed..]

[Edit2: Problem solved: Valdres is een streek, gelegen in de Oppland fylke... Rundemellen ligt dus in beide... :D ] Maar nog steeds niet het juiste antwoord...
Wat zo'n zoektocht naar een raadplaatje dan wel weer doet, is dat het je op ideeën brengt voor nieuwe fietsbestemmingen... Myanmar stond nog niet op mijn bucketlist.. Misschien toch maar eens doen, zeker als de politiemacht is uitbesteed aan de lokale horeca, kan dat best leuk worden... En dat teenvissen wil ik ook leren...
In deze rubriek passeren vaak plaatjes uit IJsland.
Hoewel ik op IJsland ben geweest (30 jaar geleden), heb ik toch vaak moeite om het plaatje te raden.
Meerdere keren heeft dat te maken met de snelheid waarmee het ijs komt en gaat.
Een verschijnsel dat niet is voorbehouden aan de klimaatcrisis.

Op onderstaande foto is te zien dat de grootste gletsjer van nu, 4000 jaar geleden maar een paar kleine vlokjes waren, en door de jaren gegroeid is tot zijn maximum omvang in 1995
IMG-20200104-WA0000.jpg
Op onderstaande webpagina een verhandeling over de ontwikkeling van de temperatuur in de afgelopen duizend jaar.
Volgens de onderzoekers kan het duizend jaar geleden op IJsland warmer zijn geweest dan het er nu is.
Deze tekst is voor mij geloofwaardig omdat de Vikingen indertijd westwaarts trokken vanwege de hongersnood agv langdurige droogte, en het feit dat er hoge bomen groeiden op IJsland, voldoende lang om er schepen van te bouwen.
https://www.mbl.is/greinasafn/grein/1024957/
(Chrome is in staat om deze pagina in vlekkeloos Nederlands te vertalen)
Vulkaan: heet, heet!

Beetje opletten met "klimaatrealistische" argumenten.
:point_down:
Zulke monumentjes of uitzichtpunten met stapels stenen worden in het Engels 'cairns' genoemd. Op google Cairns in Norway gezocht. Blåhø?
https://exviking.net/highlands/blaahoe.htm
Jan-Joost schreef:
za 04 jan, 2020 16:17
Noorwegen is goed, Valdres close, but no cigar. Rundemellen ligt in Oppland, dat is ten opzichte van Valdres de verkeerde kant op...

[Edit: Rundemellen ligt volgens de kaart wel in Valdres, trouwens, volgens Wikipedia weer niet..., maar Valdres is dus niet goed..]

[Edit2: Problem solved: Valdres is een streek, gelegen in de Oppland fylke... Rundemellen ligt dus in beide... :D ] Maar nog steeds niet het juiste antwoord...
Edit2 klopt niet meer. Van wikipedia "Per 1 januari 2020 werd Oppland opgeheven als provincie en samengevoegd met Hedmark tot de nieuwe provincie Innlandet.". :wink:

Omdat Rundemellen ten noorden van Valdres ligt zal de oplossing zich wel ten zuiden van Valdres bevinden. Ik vermoed dan in de provincie Buskerud.

Edit: Buskerud bestaat ook niet meer. Wikipedia: "Viken is een van de nieuwe provincies (fylke) in Noorwegen die per 1 januari 2020 worden gevormd. Viken ontstaat door de samenvoeging van de oude provincies Buskerud, Akershus en Østfold met daarbij de gemeenten Svelvik, Jevnaker en Lunner."
Ja, ze maken er een potje van met die nieuwe provincieindeling. De nieuwe provincie Viken is te groot om een zinvolle hint te kunnen zijn, maar het voormalige Buskerud is correct, en toen de foto werd genomen was het gewoon nog Buskerud! En niet te ver naar het zuiden!

Daarmee kan Blåhø niet goed zijn, want die ligt in het voormalige Sør-Trøndelag (nu: Trøndelag...) :roll:

We komen dichterbij!
Het water waarop wordt uitgekeken is denk ik, het Tisleifjorden. Foto is genomen vanaf de Storefjell Gol.
Vanuit deze Google locatie https://www.google.nl/maps/@60.816607,8 ... !1e4?hl=nl ...
... zie je dit:
uitsnede google.JPG
Dat komt overeen met dit gedeelte op het raad plaatje:
uitsnede foto.JPG