Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 553 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33948 berichten
.
Pic du Canigou vanaf de D618?
Massief van de Canigou klopt, wel gezien vanuit het noorden (de D13 iets boven het stuwmeer van Vinça). Beurt gaat naar Math.
Bedankt Carl. Die D618 was een gokje. Ik zocht naar een smalle weg met zwart grofkorrelig asfalt. Ik keek ook even naar de D13, maar meende dat de D618 beter voldeed.

De volgende foto is niet in Frankrijk
brug.jpg
Grappig. Google herkent het als een cable stayed bridge en laat allemaal plaatjes zien van cable stayed bridges. Bing let meer op de vormen op het plaatje zelf, telt de pijlers wel en er komen bruggen met het juiste aantal pijlers in beeld. :D
Leon schreef:
ma 30 dec, 2019 13:13
Grappig. Google herkent het als een cable stayed bridge en laat allemaal plaatjes zien van cable stayed bridges. Bing let meer op de vormen op het plaatje zelf, telt de pijlers wel en er komen bruggen met het juiste aantal pijlers in beeld. :D
Ik heb me blauw gegoogeld op tuibruggen in héél Europa, Landen met links verkeer niet meegenomen. Maar niet gevonden. Zee waarschijnlijk buiten Europa... Amerika heeft vaker ruitvormige borden, zoals links op de foto zichtbaar.
1 eerste hit van Bing leidt me naar highway 7 en de brug met de gouden oren. Vanwege plaatjesgebrek mag iemand anders de rest invullen.
_Peter_ schreef:
ma 30 dec, 2019 15:39
1 eerste hit van Bing leidt me naar highway 7 en de brug met de gouden oren. Vanwege plaatjesgebrek mag iemand anders de rest invullen.
Er zijn wel véééél meer wegen met het nummer 7.... zie https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_h ... numbered_7
Peter, je hebt de aanwijzingen er te dik opgelegd. Niemand durft zo'n voorzet nog in te tikken. Ik reken het goed!
Het is inderdaad de Golden Ears Bridge.
Vreemd is wel dat Wikipedia het over twee gouden arenden heeft, terwijl ik er op mijn oorspronkelijke plaatje drie tel.
P1040131.JPG
Je hebt vast wel een plaatje liggen waarmee wij verder kunnen.
OK, komt die, Waar zijn en waar kijken we naar?
Raadplaatje.JPG
_Peter_ schreef:
ma 30 dec, 2019 19:46
OK, komt die, Waar zijn en waar kijken we naar?
Raadplaatje.JPG
Ongetwijfeld vanaf een veerboot genomen. Dus de talloze veerdiensten googlen en de vertrek- of aankomsthavens opzoeken....
Martin E. van Doornik schreef:
ma 30 dec, 2019 19:52
Dus de talloze veerdiensten googlen en de vertrek- of aankomsthavens opzoeken....
Of gewoon nagaan in welk land dit kan zijn en vervolgens zoeken naar strandwacht huisjes.
Ik dacht eerst aan Denemarken, maar dat leverde niets op. Zoeken met "lifeguard germany" echter wel: bij Travemunde staan vergelijkbare.
Verder kijken op streetview:
https://www.google.nl/maps/@53.959196,1 ... 4352?hl=nl
Niet heel erg veel verder kijken. Ik keur hem goed omdat een zelfde foto alleen van de veerboot van/naar Zweden gemaakt kan worden. Je kijkt hier dus op een voormailg DDR-strand waar je 30 jaar geleden nog niet mocht komen, als je er al kon komen.
Nieuwe opgave:
Knipsel.JPG
Helemaal goed! Gemakkelijk gevonden? Jij bent.

Ik zie dat je een oude bekend bent...... de foto uit de header blijft nog een raadsel :wink:
Redelijk eenvoudig te achterhalen als je Chinees een beetje op orde is.
De volgende:
1.jpg
Vos schreef:
di 31 dec, 2019 18:16
Redelijk eenvoudig te achterhalen als je Chinees een beetje op orde is.
De volgende:
1.jpg
Ergens in Giethoorn?
Vos schreef:
di 31 dec, 2019 18:16
De volgende:
1.jpg
Volgens mij ben ik er eens langsgekomen. Was het hier? https://www.google.nl/maps/place/51%C2% ... 4d4.776023

Carl
Exact. Paalkampeerplaats (te herkennen aan het bordje) de "Donkse Laagten". Beurt naar jou.
1a.jpg