Mijn Busch & Müller Akkupack 461A, voor aansluiting met E-Werk, SON-naafdynamo en GPS, is na enkele jaren alweer defect. Ondanks dat tijdens het rijden het groene laadlampje brandt, blijft de uitgangsspanning 0 V. Deze Akkupack is al het tweede exemplaar dat de geest geeft. In 2012 kreeg ik van B&M een nieuwe Akkupack, nadat mijn eerste al na 2 jaar defect raakte, maar ook dit nieuwe exemplaar is dus na 4 jaar alweer defect. Inmiddels staat na enkele jaren weer een langere fietstocht voor de boeg en sta voor de keus opnieuw te investeren in een derde Akkupack.
Volgens B&M klopt het dat deze accu na 5 jaar op kan zijn. Hebben meer mensen eenzelfde ervaring? Is er een beter alternatief voor een akku i.c.m. een E-werk? Het blijft met ruim € 50 een erg duur ding dat blijkbaar maar enkele jaren meegaat.
Volgens B&M klopt het dat deze accu na 5 jaar op kan zijn. Hebben meer mensen eenzelfde ervaring? Is er een beter alternatief voor een akku i.c.m. een E-werk? Het blijft met ruim € 50 een erg duur ding dat blijkbaar maar enkele jaren meegaat.