Ik kwam onlangs iemand tegen die een fietsreis in Denemarken achter de rug had. Het was een vluchtig gesprek en ik vroeg haar of de shelters zijn zoals ze beschreven worden in de app (ik heb de app reeds geïnstalleerd). Nu, ik ging ervan uit dat je gewoon gebruik kon maken van de shelters, maar blijkbaar worden ze ook gereserveerd? Dan lig je in een shelter en komen er andere kampeerders verhaal halen omdat zij gereserveerd hadden. Lijkt me geen aangename gedachte. Mij leek het net positief dat iedereen hier recht op heeft en dat ze dus vrij te gebruiken waren wanneer je ze tegenkwam. Dus, ik ben wat ongerust nu. Ik heb niet kunnen doorvragen omdat ze de trein afmoest. Maar, hoe weet je welke shelters gereserveerd zijn of welke je moet reserveren? Hoe weet je welke betalend zijn en welke niet? Is het verplicht om te bellen of kan je gewoon opdagen? Ik vind nergens info over welke regels je hier dient te hanteren. Wel veel info over waar je ze kan vinden en hoe geweldig ze wel zijn, maar niets omtrent hoe je ze dient te gebruiken. Iemand die meer info heeft hierover?